ی 16 اردیبهشت 1403 ساعت 00:12

فاز اول اجرای پروژه گاز رسانی به شهرهای نوسود و نودشه کلنگ زنی شد/عکس

فاز اول اجرای پروژه گاز رسانی به شهرهای نوسود و نودشه کلنگ زنی شد/عکس

به گزارش سلام پاوه:صبح امروز به همت نماینده مردم پاوه و اورامانات و با حضور مهندس آستانه مشاور وزیر نفت،مدیرکل گاز استان کرمانشاه،فرماندار پاوه،امام جمعه نودشه،جمعی از اعضای شورای شهر و روستای تابعه، کلنگ اجرای فاز اول پروژه خط تغذیه انتقال گاز به شهرهای نوسود و نودشه و روستاهای تابعه آن بر زمین شد.   […]

به گزارش سلام پاوه:صبح امروز به همت نماینده مردم پاوه و اورامانات و با حضور مهندس آستانه مشاور وزیر نفت،مدیرکل گاز استان کرمانشاه،فرماندار پاوه،امام جمعه نودشه،جمعی از اعضای شورای شهر و روستای تابعه، کلنگ اجرای فاز اول پروژه خط تغذیه انتقال گاز به شهرهای نوسود و نودشه و روستاهای تابعه آن بر زمین شد.

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:امام جمعه شهر نودشه در ابتدا از تلاشهای شبانه روزی نماینده مردم پاوه و اورامانات،فرماندار پاوه و فعالیت های چشمگیر پیمانکاران شرکت گاز جهت اجرای پروژه گازرسانی به شهرهای نوسود و نودشه که پروزه ای سخت و با هزینه بالایی است از طرف مردم نوسود و نودشه تقدیر و تشکر نمود.

 

ماموستا ملا احمد مبارکشاهی افزود:با توجه به اوضاع اقتصادی کشور و بالا بودن هزینه پروژه گاز رسانی به شهرهای ذکر شده باید اعتراف کنیم باید به همه عوامل دست اندکار این پروزه دست مریزاد گفت  که این پروژه به این زودی پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته باشد.

 

وی در ادامه افزود خواهش بنده از آقای شهبازی مدیرعامل شرکت گاز استان و مسئولین محترم اجرایی این طرح این است که هر چه سریعتر و با تمام توان و امکانات بیشتر این پروژه هر چه زودتر به اتمام برسد و مردم شهرهای نوسود و نودشه از نعمت گاز بهره مند شوند.

 

رئیس شورای شهر پاوه در سخنانی ضمن تایید سخنان ماموستا مبارکشاهی از پیگیریهای دکتر شهاب نادری،مدیرعامل شرکت گاز و فرماندار شهرستان پاوه تقدیر و تشکر نمود.

 

جهانبخش لطف اللهی افزود:تعدادی از ساکنین و خانوارهایی که در مسیر انجام پروژه قرار دارند از نعمت گاز محرومند،که امید است با تلاش پیمانکار و حمایت شرکت گاز آنها هم از نعمت گاز بهره مند شوند.

 

وی در ادامه از مدیرعامل شرکت گاز استان درخواست نمود با توجه به اینکه در چند ماه آینده وارد فصل سرما می شویم عملیات شروع گازرسانی از داخل شهر ایستگاه همجوار اداره برق و شهرک کارگاهی را به اتمام برسانند چرا که شهرداری پاوه قصد روکش آسفالت برخی از مسیرهای داخل شهر را داده است که امید است این مهم محقق شود.

 

نماینده مردم پاوه و اورامانات هم اعلام کرد:بر اساس برنامه ی توسعه ششم قرار بر این شد که ۵ هزار خانوار گاز رسانی شود،که متاسفانه تا به این لحظه این مهم محقق نشده است ،اما با تلاش مسئولین شرکت گاز اکنون نهضت گاز رسانی در اورامانات شروع شده است.

 

شهاب نادری افزود:امید است با تلاش بی وقفه مسئولین شرکت گاز تا پایان سال ۹۷ هیچ روستای بدون گاز نداشته باشیم و بتوانم روزی جشن بدون گاز را در اورامانات بگیریم.

 

وی یادآور شد:قضیه گاز رسانی از اهمیت ویژه ای برای بنده برخوردار است و زمانیکه بنده نماینده نبودم بخاطر پیگیری این امر مهم بارها به تهران رفتم و در وزارت پیگیری گازرسانی مناطق اورامانات کرده ام.

 

نادری در پایان با حضور مسئولین تعدادی خانوار که در محدوده  عملیات گازرسانی از نعمت گاز بی بهره بودند طی تماسی با مسئولین بنیادمسکن استان مشکل انها را حل کرد و اعلام کرد که در روزهای آینده می توانید اقدام به خرید انشعاب گاز نمایند.

 

فرماندار پاوه هم در سخنانی گزارشی از روند گازکشی به شهرهای نوسود و نودشه و روستاهای تابعه ارائه داد و اعلام کرد که پس از گازکشی شهر نوسود و مشخص شدن پیمانکار نوسود تنها ۱۴ روستا می ماند که این روستاها هم با فاصله ۳ تا ۶ کیلومتر از خطوط اصلی فاصله دارند که امیدوارم با پیگیریهای نماینده محترم وزیر نفت و نماینده اورامانات این شهرستان مرزی از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

 

پرویز ایده پور افزود: فاز اول این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۲و نیم میلیارد تومان در یک ماه گذشته شده است و هم اکنون این عملیات ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 

وی افزود : ۲ فاز دیگراین پروژه  در محل پل زلته و سد داریان با ۱۷ کیلومتر خط انتقال به سمت نوسود و ۷ کیلومتر به سمت نودشه با تعیین پیمانکار ان شااالله در آینده به بهره برداری می رسد.

 

مشاور وزیر نفت در پاوه ضمن تمجید از فعالیت های آقای نادری در مجلس و پیگیری های وی اعلام کرد،آقای زنگنه وزیر محترم نفت هم قبل از اعزام بنده به منطقه تاکید داشتند مشکلات و امورات منطقه اورامانات علی الخصوص در بخش گاز را به جد پیگیر باشید.

 

مهندس آستانه ضمن تقدیر از زحمات شرکت گاز استان اعلام کرد:یکی از مشکلات که امروزه شرکت گاز با آن رویروا ست امورات ادری و استعلاماتی است که برای هر اقدام شرکت گاز باید استعلام از بنیاد مسکن،اداره راهداری و محیط زیست و …بگیرد تا بتواند اقدام به حفاری کند.

 

وی افزود:وی تاکید کرد ما در صدد آن هستیم هم در اجرای پروژه های که شروع کردیم تسریع داشته باشیم و هم در رابطه با روستاها و مناطقی که گاز ندارد امکانات لازم و منابع مورد نیاز را تامین کنیم.

مشاور وزیر نفت اعلام کرد بودجه ای که برای استان کرمانشاه در زمینه گازرسانی اختصاص دادیم در بین تمام اداراتی که در استان کرمانشاه فعالیت میکنند بیشتر است.

 

وی افزود:در سالی که گذشت نزدیک به ۳۵۰ میلیارد تومان در استان کرمانشاه فقط در بخش گاز رسانی بودجه اختصاص دادیم،که اولویت گاز دار شدن را مناطقی که محروم و دور افتاده هستند را گذاشتیم مثل مناطقی که در اورامانات وجود دارد.

 

 

مدیرکل شرکت گاز استان نیز در سخنانی اعلام کرد بازده زمانی این پروژه یک سال و نیم طول می کشد تا به بهره برداری برسد اما در تلاش هستیم که در کمترین زمان ممکن این موضوع به نتیجه برسد.

 

شهبازی افزود عملیات حفاری و نصب لوله های گاز در شهرهای نوسود و نودشه انجام شده است و فقط با انتقال خط انتقال گاز ان شاالله این امر به بهره برداری می رسد.

در ادامه کلنگ عملیات گاز رسانی به دو شهرمرزی نوسود و نودشه بر زمین زده شد.

یک پاسخ برای “فاز اول اجرای پروژه گاز رسانی به شهرهای نوسود و نودشه کلنگ زنی شد/عکس

  • بهروزبابایی در تاریخ شهریور 15, 1397 گفت:

    باسلام. خداروشکرکه دیگر شاهد سختی تحمل نبودنهای اولیه یک زندگی در نوسود ونودشه نیستیم واین عزیزان نیز از نعمت گازطبیعی بهره مندشدند.اما پروژه انشعاب گازوحتی برق تادوسال پیش یکی ازطرح وبرنامه های اجرایی ادارات گازوبرق کل کشورمی باشدیعنی این ادارت گزارشات وکارشناسی هایی درباره بزرگتر کردن و وسیعتر کردن شبکه گازی کشوردارن ونیازی به نامه نگاری وخواهش وتمنا نیست درتعجبم چرادر مجلس وبه خاص وزارت کشور هرنامه ای به کاک شهاب میدن که ببراورامانات ایشان مالک وارایه دهنده نامه میشن درحالیکه هیچکدام از نمایندگان قبلی چنین خصلتی نداشتن ملت نوسود ونودشه بخدامطابق همون کارت ملیتون شماسهام دارگازونفت وبرق ایرانیدونیازبه منت گذاشتن نداره اگرنودشه روبخاطرتحصیلاتش.نوسودرو بخاطر فرهنگ مردمانش غرق درطلا هم بکنن بازم کم گذاشتن ماهمیشه خوبه که جایگاه مان رابدانیم وقتی دربرابرملت نوسودونودشه حرف میزنیم ضمن ایستاده بودن خوب بدانیم ازکجاییم درمقابل اینجا.