ی 16 اردیبهشت 1403 ساعت 08:42

مسیر ۳ کیلومتر جاده بدونه زباله گردنه شمشیر پاوه پاکسازی شد/گزارش تصویری

مسیر ۳ کیلومتر جاده بدونه زباله گردنه شمشیر پاوه پاکسازی شد/گزارش تصویری

به گزارش سلام پاوه : در اقدامی محیط زیستی و به یاد و خاطره جانباختگان آتش سوزی و مدافعان محیط زیست و جنگلهای زاگرس در مریوان مسیر ۳ کیلو متری جاده گردنه شمشیر از زباله های کنار جاده ای با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین پاکسازی شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : عصر […]

به گزارش سلام پاوه : در اقدامی محیط زیستی و به یاد و خاطره جانباختگان آتش سوزی و مدافعان محیط زیست و جنگلهای زاگرس در مریوان مسیر ۳ کیلو متری جاده گردنه شمشیر از زباله های کنار جاده ای با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین پاکسازی شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : عصر روز سه شنبه از ساعت ۱۸ با مشارکت انجمن های محیط زیستی (انجمن ژیوای پاوه ) و انجمن ادبی(قلم معصر کورد) ، فعالان محیط زیست ، اصحاب رسانه ،دو تن از اعضای شورای شهر پاوه ، فرماندار و دادستان شهرستان پاوه و تنی چند از مدیران ادارات مسیر محور گردنه شمشیر در شهرستان پاوه از زباله های پرتابی شهروندان بی توجه محیط زیست پاکسازی شد.

 

دکتر برهان ولدبیگی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه به تشریح این فعالیت محیط زیستی پرداخت و گفت : این اقدام محیط زیستی در این مسیر برای ششمین بار و با حضور بیش از ۷۰ نفر از شهروندان دوستدار محیط زیست به یاد و خاطره جانباختگان اخیر در راه حفاظت از جنگلهای زاگرس در شهرستان مریوان یعنی زنده یاد “شریف باجور” و سه تن از همراهان او در واقعه آتش سوزی برگزار شد.

 

وی افزود : با هزینه چند نفر از شهروندان داوطلب دستکش و کیسه زباله و اقلام مورد نیاز تهیه شد و پس از تجمع شهروندان در این مسیر نحوه اجرای برنامه تشریح شدو ضمن بیان خطرات و پیآمدهای “زباله های پرتابی” بر سلامت عموم شهروندان و سایر زیستمندان و نیز سلامت محیط زیست به گسترش همکاری و همراهی دیگر شهروندان در مبارزه با این معضل همه جا گستر یعنی زباله های پرتابی کنار جاده ای تاکید شد.

 

این فعال محیط زیستی به تاثیر این” حرکت” در تغییر رفتار و ذهنیت مردم و جلب نظر آنها به این “مشکل فراموش شده اشاره داشت . و آن را موثر دانست.

 

دکتر ولدبیگی افزود : متاسفانه حدود یک تن از انواع “زباله های پرتابی”(اعم از بطری های آب ، قوطی رانی و سایر نوشابه ها ، پاکت شیر و سیگار وانواع پلاستیک، شیشه و فلزات و کاغذ و مقوا و پارچه کهنه و ..) از گوشه و کنار این مسیر انتخابی جمع آوری شد.

 

دکتر برهان ولدبیگی ضمن تقدیر از مشارکت همه حاضرین از جمله خردسال ترین فرد خانم “سارینا حسینی” ، جانشین ریاست اداره راهداری پاوه ،آقای علی قادری ، راننده لودر این اداره ،کاک نوذر ، پیمانکار تعاونی بخش مرکزی،آقای امید بهشتی، راننده خودروی جمع آوری زباله،آقای فتاحی ، نماینده شبکه بهداشت و درمان پاوه ، آقای اسماعیلی، راننده ماشین آتش نشانی دهیاری روستای “نسمه”، آقای حسینی و نمایندگان شرکت داروسازی سنتی”شفا” کردستان ، آقایان برهان حسینی و دکتر محفوظ ادوایی در اجرای موفق این اقدام تشکر ویژه کرد.

 

 

در این اقدام محیط زیستی  که با همراهی فرماندار و دادستان شهرستان پاوه روبرو شد : ایده پور فرماندار و الماسی دادستان هم طی سخنانی ضمن ابراز خوشحالی از انجام چنین اقداماتی ، حمایت همه جانبه خود را برای تداوم و تثبیت آن از منظر قانونی و اجرایی اعلام کردند.

 

نماینده “انجمن ادبی قلم معاصر کرد” نیز به حاضرین اعلام نمود که این انجمن جلسه هفتگی خود را به بررسی “مسایل و مشکلات زیست محیطی منطقه” اختصاص میدهد.

 

همه شرکت کنندگان ضمن ابراز خوشحالی خود از شرکت در این اقدام نمادین، حمایت خود را برای تداوم و تسری آن در سطح همه جاده های شهرستان و حتی استان کرمانشاه اعلام کردند.

 

 

لازم به ذکر است که قبل ظهر همین روز تمام نیوجرسی ها و گارد ریل های سیمانی و فلزی این مسیر به کمک خودروی آتش نشانی و دو نفر از فعالان زیست محیطی، شستشو داده شدند. همچنین نخاله های دپو شده در این مسیر نیز به کمک لودر اداره راهداری شهرستان پاوه تسطیح و دفن شدند.

 

 

تصاویری از این اقدام محیط زیستی