س 29 اسفند 1402 ساعت 08:33

پاوه بیشترین مقدار بارش سال زراعی جاری در استان کرمانشاه را داشته است

پاوه بیشترین مقدار بارش سال زراعی جاری در استان کرمانشاه را داشته است

به گزارش سلام پاوه : معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: طی سال زراعی جاری (اول مهر ۹۵ تا اول خرداد۹۶) ۴۳۸٫۳ میلی متر باران در استان باریده که در مقایسه با دوره مسابه سال زراعی قبل و میانگین بلند مدت کاهش نشان می دهد. علی محمد زورآوند روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار […]

به گزارش سلام پاوه : معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: طی سال زراعی جاری (اول مهر ۹۵ تا اول خرداد۹۶) ۴۳۸٫۳ میلی متر باران در استان باریده که در مقایسه با دوره مسابه سال زراعی قبل و میانگین بلند مدت کاهش نشان می دهد.

علی محمد زورآوند روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بارش های سال زارعی جاری در مقایسه با سال قبل از آن که ۷۳۹ میلی متر بوده ۴۱ درصد و نسبت به دوره بلند مدت پنج درصد کاهش نشان می دهد.

وی ادامه داد: بیشترین مقدار بارش طی سال زراعی جاری از پاوه با ۷۱۴٫۷ میلی متر گزارش شده که البته بارش های این شهر نیز نسبت به مدت مشابه سال زراعی قبل ۴۰ درصد و نسبت به دوره بلندمدت ۹ درصد کاهش نشان می دهد.

زورآوند یادآوری کرد: کمترین مقدار بارش نیز متعلق به قصرشیرین با ۲۰۳٫۶ میلی متر بوده که ۶۰ درصد در مقایسه با سال زراعی گذشته و ۵۰ درصد نسبت به دوره بلند مدت کاهش داشته است.

معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه، میانگین بارش های سال زراعی جاری در شهر کرمانشاه را نیز ۴۳۸٫۳ میلی متر عنوان کرد.

وی گفت: این مقدار بارش در مقایسه با سال قبل که ۶۵۲٫۶ میلی متر بوده ۴۰ درصد و نسبت به دوره بلندمدت نیز ۹ درصد کاهش نشان می دهد.

زورآوند در پایان اظهار کرد: شهرهای دالاهو، اسلام آبادغرب، کنگاور، سرارود، صحنه، گواور، ماهیدشت و هرسین نیز به تناوب از یک تا ۲۲ درصد میانگین بارندگی ها نسبت به دوره بلند مدت رشد داشته است.

2 پاسخ برای “پاوه بیشترین مقدار بارش سال زراعی جاری در استان کرمانشاه را داشته است

  • شهروند در تاریخ خرداد 2, 1396 گفت:

    آن همه آب در سد سیروان یک قطره از آن به مردم منطقه نمی رسد در صورتی که به آسانی می شود با استفاده از آب این سد تمام جوانان منطقه دارای شغل شوند

  • ناشناس در تاریخ خرداد 2, 1396 گفت:

    خوب که چی؟!بیشترین باران داریم ایستگاە هواشناسی نداڕیم،بیشترین باسوادداریم دانشگاە نداریم ،بیشترین جاذبه گردشگری داریم جاده نداریم،قدیمی ترین کمرککشورروداریم