ی 13 خرداد 1403 ساعت 04:48

کاربران اینترنت شهرستان پاوه سرعت آن را لاک پشتی می دانند ؟!!!

کاربران اینترنت شهرستان پاوه سرعت آن را لاک پشتی می دانند ؟!!!

به گزارش سلام پاوه و به نقل از پاوه پرس؛ این روزها سرعت اینترنت کاربران شهرستان پاوه را کلافه نموده و گذشته از سرعت کم، قطع و وصل های ممتد شرایطی را فراهم آورده که دسترسی  بدان با مشکل مواجه همراه است. این واقعیت ما را بر آن داشت تا از زاویای مختلف موضوع را […]

به گزارش سلام پاوه و به نقل از پاوه پرس؛ این روزها سرعت اینترنت کاربران شهرستان پاوه را کلافه نموده و گذشته از سرعت کم، قطع و وصل های ممتد شرایطی را فراهم آورده که دسترسی  بدان با مشکل مواجه همراه است. این واقعیت ما را بر آن داشت تا از زاویای مختلف موضوع را مورد توجه جدی قرار دهیم به امید آن که مورد عنایت مسئولین محترم امر و کاربران ارجمند قرار گیرد.

زمانی که ریاست محترم جمهور در خصوص یک موضوع (نحوه توزیع سبدکالا) از طریق رسانه ی ملی از مردم عذر خواهی می نماید، ضمن تکریم بر شیوه و منش والای آن کندی سرعت اینترنت در پاوهریاست محترم جمهور، به عنوان یک شهروند ایرانی نهادینه شدن تفکر وبینش اسلامی ، انسانی اش را در جامعه آرزو می نماییم ، و قطعاً ازکارگزاران محترم که مجریان خط فکری اش نیز محسوب می شود، توقع چنینی انتظاری را داریم.

با چنین برداشتی بسی جای تعجب است که مسئولین محترم استانی ومنطقه ای علیرغم سوالات مکرر حتی حاضر به شفاف سازی و بیان علل وعوامل موثر بر اختلال موجود (اینترنت) نیستند، شاید بروز مشکلات فرارو ناشی از دلایل موجهی باشد که از منظر مردم توجیه پذیر باشد . واقعیت آن است گذر زمان نشان داده که مردم ما مردمانی فهیم وکم توقع اند ، شرایط و موقعیت را آنطور که هست می شناسند وبر اساس آن قضاوت می نمایند.

موضوع دیگری که باید بدان توجه شود دادن وعده و وعید است. مسئولین محترم امر در هر رده خدمتی قبل از دادن وعده و وعید شرایط را بررسی نمایند وببینند آیا شرایط حصول آن تعهد در آن محدوده ی زمانی برای آن دستگاه فراهم ومهیا می گردد.

بعضی ها برای گزیز از مشکلات، رفع آن را به آینده موکول می نمایند و حتی برای زمان خاصی وعده ای را می دهند به تصور آنکه ایام  مورد نظر فرا نمی رسد، غافل از اینکه زمان به سرعت مسیر خود را طی می نماید وآن چیزی که می ماند وعده بی پشتوانه ای است که نه تنها اعتماد سوز است. بلکه  برای خویش نیز تبعاتی را در پی دارد.

نظام ما متکی بر مردم بوده و هست وبرای جلب اعتمادش نیز هزینه ها می نماید ، اگر شخصی در موقعیتی بدان بی توجه باشد خسارت جبران ناپذیری را به بار می آورد ، به همین منظور واحدهای بازرسی و حراست دستگاه های مختلف باید بر این امر توجه جدی نمایند و وعده های داده شده و اجرای فعالیت ها را رصد نموده و زمینه بازخواست متولی مورد نظر را فراهم ویا در قبال افکار عمومی مکلف به پاسخگویی نمایند .

فواید اینترنت وکاربردهای آن ( دولت الکترونیک، و….) در جامعه را به ذهن خلاق کاربران می سپاریم ، با همه ی این شرایط صاحب نظران اینترنت را در تعریفی برای  ملت فرصتی ارزنده محسوب می نمایند، بی شک محدودیت نیز به سبب اهمیت آن توجیه پذیر نمی باشد. زمانی که در چشم انداز ۲۰ ساله جایگاه کشور را رتبه ی دوم منطقه طراحی وپیش بینی نموده ایم می طلبد با هدف گزاری و برنامه ریزی مطلوب به سمت تحقق آرمان های خویش متمرگز و هدفمند گام برداریم.

در عصر ارتباط آمده است « بالاتر بودن رتبه کشورهایی مانند عراق و افغانستان نیز از منظر سرعت اینترنت تعجب‌آور نیست. آنچه در این میان حیرت‌آور است همین ماجرای دست روی دست گذاشتن و تداوم سیاست‌هایی است که چشم‌انداز اول از آخر شدن را برای ما رقم می‌زند. وقتی وزیر سابق ارتباطات سرعت اینترنت برای کاربران خانگی را ۱۲۸ کیلوبیت اعلام کرد و وزیر فعلی نیز بر آن صحه گذاشت دیگر نباید از رتبه ۱۰‌تا به آخر مانده ایران در میان کشورهای دیگر از نظر سرعت اینترنت تعجب کرد.»

وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات در مصاحبه های مختلف بر افزایش سرعت وکاهش هزینه های مترتب بر آن در دوره های زمانی صد روزه تأکید نمودند این در شرایطی است علیرغم وعده ی داده شده متأسفانه وضعیت در پاوه از قبل نیز پسرفت داشته ونه تنها کیفیت ارتقاء نیافته بلکه با کندی وقطع مستمر اینترنت نیز مواجه می باشیم.

 موضوع دیگری که در کاهش سرعت اینترنت شهرستان به یقیین نزدیک تر است ، آن است که پهنای باند شرکتهای ارائه کننده اینترنت در سطح شهرستان مشخص ومحدود است ، این در حالی است روز به روز با استقبال کاربران مواجه و از طرفی همزمان با محدودیت عرصه ی پهنای باند روبه رو می باشیم، بی شک  بحث تقسیم پهنای باند میان جمعیتی فراتر از حد معمول نتیجه ای جز کندی اینترنت را در پی ندارد . به تعریفی دیگر زمانی که از پهنای باندی دو یا سه نفر کاربر استفاده می نمایند حال به سبب درخواست مازاد بر ظرفیت ومحدودیت ارائه خدمات در همان فضا ۱۰ نفر کاربر مشترک می شوند، قطعاً سرعت در این حالت یک سوم حالت قبل خواهد بود. ( این در شرایطی است ما مشترک اینترنت ۵۱۲ حجمی خواهیم بود اما آنچه که دریافت می نماییم اینترنت ۱۲۸ هم نیست البته با همان هزینه اینترنت ۵۱۲)  و…. به تعریفی دیگر از سهمیه اینترنت دیگران به کاربران جدید خدمات ارائه می گردد ودر این راستا هزینه مضاعف نیز دریافت می گردد.

در این راستا ضمن درخواست توسعه فضای مورد نیاز شهرستان ، با توجه به تفاوت خدمات ارائه شده شرکت های موجود در منطقه ناظرینی بر کارکرد این شرکت ها معمول تا علاوه بر نظارت کمی و کیفی بر ارائه خدمات، نظارتی بر شرکت های متخلف وارد و آنان را ملزم به پرداخت خسارت قطعی‌های اینترنت و… به مشترکان خویش نمایند.