ی 16 اردیبهشت 1403 ساعت 12:24

نماینده اورامانات:طرح نظام سلامت انقلابی در حوزه بهداشت و درمان ایجاد کرده است

نماینده اورامانات:طرح نظام سلامت انقلابی در حوزه بهداشت و درمان ایجاد کرده است

به گزارش سلام پاوه : نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی گفت: برگ برنده دولت تدبیر و امید عملکرد مثبت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و طرح تحول نظام سلامت است که انقلابی بزرگ در حوزه بهداشت و درمان ایجاد کرده است. به گزارش ایرنا، دکتر نعمت اله منوچهری روز یکشنبه هنگام بازدید […]

به گزارش سلام پاوه : نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی گفت: برگ برنده دولت تدبیر و امید عملکرد مثبت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و طرح تحول نظام سلامت است که انقلابی بزرگ در حوزه بهداشت و درمان ایجاد کرده است.

به گزارش ایرنا، دکتر نعمت اله منوچهری روز یکشنبه هنگام بازدید از طرح سلامت الکترونیک روستاهای مرزی پاوه، با بیان اینکه امروز طرح شبکه بهداشتکورت در روانسر و برکت تل در پاوه را بازدید کرده، افزود: اجرای این طرحها انقلابی در حوزه بهداشت و درمان منطقه اورامانات ایجاد کرده و به اندازه یکی دو دهه ما را از لحاظ بهداشت و درمان جلو انداخته است.

وی اظهار کرد: اجرای طرح سلامت الکترونیک باعث می شود دسترسی به آخرین تحولات بهداشتی و درمانی و امکانات رفاهی بهداشتی و درمانی در نقاط صفر مرزی ما همانند دسترسی افراد در تهران باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی کرمانشاه نیز با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت در وزارت بهداشت بطور جدی در حال اجرا و پیگیری است و اجزای بسیار مهمی دارد، گفت: یکی از گام های بسیار مهم آن تحول در نظام بهداشت است و در تحول نظام بهداشتی که از قسمت های بسیار مهمش زیرساختهای این تحول است که باید وجود داشته باشد، بخصوصا بحث پرونده الکترونیکی و سایر ملحقاتی که نیاز به اطلاعات را برای اینکه برنامه ریز های گسترده بهداشتی صورت بگیرد را داشته باشیم.

دکتر حسین کریم افزود: امتیاز بسیار بالای طرح این است که می توانیم پایه گذار پرونده الکترونیک برای تمام جامعه تحت پوشش از نظر مشکلات بهداشتی باشیم و پیگیریهای لازم را برای رفع مشکلات بصورت آنلاین و برخط در تمام منطقه انجام دهیم.

وی اظهار امیدواری کرد؛ این طرح را به تمام استان گسترش داده و روزی برسد تمام اطلاعات و پیگیری های بهداشتی جمعیت تحت پوشش مان را به این طریق قابل کنترل و برنامه ریزی باشد و با این کار بقیه اقدامات تحول نظام سلامت در بهداشت را به راحتی و به سرعت اجرا کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه نیز گفت: خوشحالم این طرح در نقطه صفر مرزی پاوه تحت عنوان طرح سلامت الکترونیک در حال اجراست و در آن هم خدمات تشخیصی هم خدمات سرپایی و هم خدمات مراقبتی قابل ارائه است.

آیت اله آزرمی افزود: اجرای این طرح علاوه بر ارائه خدمات بهداشتی و درمانی از ایاب و ذهاب روستاییان به شهر و متحمل شدن هزینه، حوادث و اتفاقات جاده ای و حتی مهاجرت روستاییان به شهرها را بسیار کاهش می دهد.