ش 15 اردیبهشت 1403 ساعت 04:39

منوچهری : هیچ توجهی در ساخت سد داریان به اورامانات نشد

منوچهری : هیچ توجهی در ساخت سد داریان به اورامانات نشد

به گزارش سلام پاوه : دکتر منوچهری هیچ توجهی در ساخت سد داریان به اورامانات نشد وی اظهار داشت  تلاش های زیادی شد تا من طرح سوالم را از وزیر نفت پس بگیرم ولی من راضی نشدم و نمی شوم تا نتیجه ای برای گاز نوسود و نودشه نگیرم به گزارش سلام پاوه و به […]

به گزارش سلام پاوه : دکتر منوچهری هیچ توجهی در ساخت سد داریان به اورامانات نشد وی اظهار داشت  تلاش های زیادی شد تا من طرح سوالم را از وزیر نفت پس بگیرم ولی من راضی نشدم و نمی شوم تا نتیجه ای برای گاز نوسود و نودشه نگیرم

به گزارش سلام پاوه و به نقل از وبلاگ خبر نودشه نماینده اورامانات در مجلس شورای اسلامی سخنران این هفته نماز جمعه در نودشه بود . دکتر منوچهری

منوچهری در ابتدای سخنان خود یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس و شهدای نودشه را گرامی داشت وگفت : نودشه همیشه سنگری بوده که در تیررس دشمن بوده ولی هیچگاه این سنگر این شهر مقاوم در طول هشت سال دفاع مقدس یک روز هم خالی نشد.

وی همچنین ادامه داد: همانطور که می گویند مردم ثلاث و باباجانی مرز دار هستند همانطور که می گویند روانسر دروازه اورامانات است من می گویم غیر از آنکه نودشه و نوسود مرز دار هستند دانشگاه اورامانات بوده اند و هستند.

منوچهری تشکر و قدر دانی ویژه ای هم از ماموستا مبارکشاهی امام جمعه نودشه کرد و گفت : ماموستا همیشه در کنار مردم بوده اند و مشاور و برادر بزرگی برای بنده بوده اند و من همیشه از ارشاد و راهنمایی ایشان استفاده کرده ام

وی همچنین از بخشدار ، شورا و معتمدین شهر هم برای همراهی تشکر و قدر دانی کرد.

نماینده اورامانات در ادامه سخنان خود ایفای وظیفه نمایندگی در منطقه اورامانات را کار سخت دانست و گفت : حوزه اورامانات با چهار شهرستان و 10 تا 12 شهر و وسعت زیاد توان مضاعفی می خواهد تا که از حق وحقوق مردم اورامانات دفاع کند .

وی خاطر نشان کرد : من اولین نماینده اورامانات هستم در 35 سال گذشته که مسئولیت کشوری دارم و به عنوان ناظر مجلس در شورای عالی بیمه سلامت کشور مجلس نظر مثبتی به من داشته و افتخاری بوده برای بنده .

منوچهری به مبارزه استکبار جهانی بخصوص آمریکا با نظام جمهوری اسلامی از همان ابتدای پیروزی اشاره ای کرد و گفت: مبارزه امروز استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی امروز تحریم ها هستند و در مذاکرات 5+1 هدف استکبار جهانی لکه دار کردن جمهوری اسلامیست و ما ضمن حمایت از گروه مذاکره کننده یاد آوری می کنیم که یک قدم از حق و حقوق استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای کوتاه نخواهیم آمد.

منوچهری در بخش دوم سخنان خود گفت : کاهش شدید بودجه های عمرانی کل کشور بخصوص بخش های گاز ، نفت ، آب و فاضلاب و را ه و شهرسازی مشکلات عمده ای درست کرده و منطقه اورامانات بیشترین مشکلات خود را در این بخش ها دارد .

27 هزار نفر برای تردد از مرز شوشمی ثبت نام کرده اند.

وی ادامه داد : مشکلات عمده ای که در ابتدای نمایندگی با آن مواجه بودم  مشکل دید امنیتی به مرزهای منطقه اورامانات به خصوص مرز شوشمی بود که ما با تلاش فراوان این نگاه امنیتی را برداشتیم و استارت تردد از مرز شوشمی رقم خورد و تا الانی که من خدمت شما هستم نزدیک به 27 هزار نفر برای تردد از مرز شوشمی ثبت نام کرده اند.

نماینده اورامانات خاطر نشان کرد : هر نفر می تواند در یک سال 5 بار به اقلیم کردستان سفر کند و هر بار یک هفته اقامت کند که ما امیدوار هستیم که این روند باعث کاهش بیکاری شود.

آب بل از سد داریان برای ما مهم تر است

منوچهری اشاره ای هم به ساخت سد داریان کرد و ساخت سد داریان را دستور مقام معظم رهبری دانست و گفت : در سال های گذشته برنامه و طرح های زیادی در خارج از منطقه اورامانات اجرا و در حال اجراست تا در صورت اتمام سد داریان از آن استفاده شود و هیچ توجه به اورامانات نشده است .

وی ادامه داد : در جلسات و در پشت تریبون مجلس هم اعلام کرده ام اولا زمانی که سد تمام شد آب منطقه اورامانات باید تامین شود بعد به فکر جای دیگر باشید

منوچهری چشمه بل را یک سرمایه ملی دانست و اهمیت آن را برای مردم منطقه بسیار مهم دانست وگفت : در مجلس و در سخنرانی هایم گفته ام وزیر نیرو باید بداند که چشمه بل از سد داریان برای ما مهم تر است

 وی ادامه داد :در نهایت به ما قول داده اند که آب چشمه بل را از نابودی نجات بدهند.

منوچهری در پایان بخش دوم سخنان خود به طرح سوال از وزرای نیرو، راه و شهرسازی و نفت کرد وگفت : در رابطه با سد داریان از وزیر نیرو از وزیر راه و شهرسازی برای وضعیت راه های منطقه اورامانات که درحال تخریب کامل هستند و از وزیر نفت برای گاز کشی به نودشه و نوسود

وی ادامه داد: تلاش های زیادی شد تا من طرح سوالم را از وزیر نفت پس بگیرم ولی من راضی نشدم و نمی شوم تا نتیجه ای برای گاز نوسود و نودشه نگیرم .

وی خاطر نشان کرد : همانطور که امام جمعه عرض کردن من هم این حرف را که گاز کشی به نودشه توجیه اقتصادی ندارد اصلا قبول ندارم چرا که یک شهید ما توجیه اقتصادی برای گاز کشی به کل ایران و بیشتر را دارد.

منوچهری در پایان اشاره ای کوتاهی هم به طرح تحول نظام سلامت کرد و شهرستان پاوه را یکی از سه شهرستان کل کشور اعلام کرد که طرح برکت طرحی که بیمار در دور ترین نقطه بصورت آنلاین با متخصصین در ارتباط دارن اشاره کرد.

6 پاسخ برای “منوچهری : هیچ توجهی در ساخت سد داریان به اورامانات نشد

  • behzad در تاریخ آبان 29, 1393 گفت:

    نماینده عزیز و پاسدار ما! این نتیجه انتخاب شما به عنوان نماینده است. متاسفانه این برادران روانسری و جوانروی در انتخاب پاسداران عزیز شهرمان به عنوان نماینده مجلس اهتمام ویژه ای دارند. قول شرف میدم بعد از مرحوم باباخاص پاوه و اورامانات نماینده به خود ندیده است…

  • ناشناس در تاریخ آبان 24, 1393 گفت:

    دکتر جان به جای اینهمه دخالت در عزل و نصب های منطقه تا حد آبدارچی، دنبال این کارا می بودی.
    این صحبت فقط و فقط لیاقت و تدبیر شما را زیر سوال می برد، نماینده اورامانات.
    بجای سلام فرستان به نجار و پاوه و سه راه جوانرود و … و احوال پرسی و داد زدن و تهیه کلیپهای به زبان محلی در مجلس، مثل ادم در صحن مجلس فارسی حرف بزن و از این مسائل دفاع کنید.

  • ناشناس در تاریخ آبان 22, 1393 گفت:

    آقای منوچهری نادیده گرفته شن مطالبات مردم اورامانات دستاورد نطق های آتشین و نافذ و مستمر جنابعالی در صحن علنی مجلس و لابیگری و مذاکره و پیگیریهای شماست برادر من دست مریزاد….

  • ناشناس در تاریخ آبان 21, 1393 گفت:

    نترس پخشش کن

  • ناشناس در تاریخ آبان 21, 1393 گفت:

    پس ایشان تومجلس چکاره اند

  • شهروند در تاریخ آبان 21, 1393 گفت:

    ایا اقای منوچهری در عزل و نصب های اداری که دخالت مستم و پافشاری میکنند هیچ توجهی به تخصص افراد و شایسته سالاری دارند؟هیچ توجهی به منافع عمومی جامعه دارند ؟ یا اینکه در زمان انتخابات قول برخی پست ها و مقامات را به افراد مبلغشان داده اند ؟ شاید سد در ساخت سد داریان بی توجهی به برخی مسایل شده باشد ولی بر ایشان نیز همین ایراد در خیلی از مسائل وارد است .