ج 14 اردیبهشت 1403 ساعت 21:52

کشته شدن یک کولبر در کلیبر شوشمی با گلوله مرزبانی عراق / نماینده اورامانات وعده پیگیری جدی داد

کشته شدن یک کولبر در کلیبر شوشمی با گلوله مرزبانی عراق / نماینده اورامانات وعده پیگیری جدی داد

عصر دوشنبه یک کولبر جوان اهل یکی از روستاهای پاوه به نام هوشیار محمودی در منطقه کلیبر شوشمی در محدوده خاک عراق توسط مرزبانان عراقی معروف به حرس الحدود با ضرب گلوله کشته شد.

 به گزارش سلام پاوه : یک کولبر پاوه ای در منطقه کلیبر شوشمی به ضرب گلوله نیروهای مرزبان عراق معروف به حرس الحدود کشته شد.

 

 

عصر امروز دوشنبه یک کولبر جوان اهل یکی از روستاهای پاوه به نام هوشیار محمودی در منطقه کلیبر شوشمی در محدوده خاک عراق توسط مرزبانان عراقی معروف به حرس الحدود با ضرب گلوله کشته شد.

 

 

همچنین گزارش های رسانه های محلی حاکی از زخمی شدن یک کولبر دیگر به نام «رزگار فرجی» در این حادثه دارد.

 

 

 

در همین ارتباط آرش لهونی نماینده اورامانات از پیگیری جدی اتفاقات ناگوار اخیر در کمسیون امنیت ملی مجلس، وزارت کشور و وزارت امور خارجه خبر داده است.

 

 

 

لهونی ضمن عرض تسلیت به خانواده های داغدار کولبران در چند روز اخیر عنوان کرد: متاسفانه عصر امروز شاهد جان باختن یک جوان دیگر از منطقه اورامانات توسط نیروهای مرزبانی عراق (حرس الحدود ) بودیم که این موضوع را جهت رسیدگی فوری و عدم تکرار مجدد آن از طریق وزارت کشور و وزارت امور خارجه پیگیری کرده و فردا نیز حضوری پیگیری مجدد خواهم کرد.

 

 

طی روزهای گذشته فیلم هایی از بد رفتاری و اذیت و آزار کولبران توسط نیروهای مرزبان حرس الحدود در فضای مجازی منتشر شده که اینگونه رفتارها با انزجار عمومی در میان مردم اقلیم کردستان و منطقه اورامانات روبرو شده است.

 

 

 

 ماموستا تاهیر باموکی امام جمعه مسجد عمربن الخطاب در حلبچه در واکنش به اقدامات حرس الحدود در خصوص کولبران گفت: خدمات بی منت و انسان دوستانه مردم‌ کردستان ایران در ایام جنگ و آوارگی مردم اقلیم کردستان را هیچوقت در ذهن مردم منطقه فراموش نخواهد شد.

 

 

ماموستا باموکی اعلام کرد: این اقدام از طرف هر گروه و شخصی که انجام شده باشد، محکوم می کنیم‌.