ی 16 اردیبهشت 1403 ساعت 14:00
فرماندار پاوه در نشست با اعضای ژیانه وه:

جوانان هنر نه گفتن را باید بیاموزند + عکس

جوانان هنر نه گفتن را باید بیاموزند + عکس

فرماندار پاوه گفت: باید جوانان ما هنر نه گفتن را بیاموزد تا در دام بسیاری از آسیب‌های اجتماعی گرفتار نشود.

به گزارش سلام پاوه : فرماندار پاوه گفت: باید جوانان ما هنر نه گفتن را بیاموزد تا در دام بسیاری از آسیب‌های اجتماعی گرفتار نشود.

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه: علیرضا حیدری فرماندار پاوه امروز در دیدار با اعضای هیأت مدیره انجمن پيشگيري از اعتیاد پاوه (ژیانه وه) از اعتیاد به‌عنوان یک مسئله بسیار بسیار مهم و یک آسیب اجتماعی یاد کرد که امروزه متاسفانه گریبان‌گیر خیلی از خانواده‌ها و جامعه شده است.

 

 

فرماندار پاوه به نقش موثر انجمن‌های خودجوش و مردم نهاد در این زمينه اشاره کرد و گفت: نجات یک معتاد نجات یک جامعه است، اگر حتی بتوانیم مانع معتاد شدن و نجات یک نفر شویم کار خیلی بزرگی انجام داده‌ایم.

 

 

وی با تأکید بر جمله پیشگیری بهتر از درمان است، ادامه داد: اگر بتوانیم از ابتدا این مسئله را پیشگیری کنیم توانسته‌ایم کار بزرگی را از لحاظ پیامدهای آن انجام دهیم.

 

 

حیدری از تاثیر مفید آموزش و فرهنگ‌سازی در زمینه پیشگیری از اعتیاد سخن گفت و افزود: اقدامات انجمن‌ هایی که در زمینه پیشگیری از اعتیاد کار می‌کنند در کنار مبارزاتی که توسط نیروهای انتظامی صورت می‌گیرد و به شکل مبارزه با مواد مخدر انجام می‌شود بسیار ارزشمند است.

 

 

فرماندار پاوه اظهار کرد: جوان‌های ما باید قدرت نه گفتن را بیاموزند، نه به سیگار، نه به قلیان می‌تواند کمک بسیار زیادی به آنان جهت جلوگیری از اعتیاد کند، از سوی دیگر تشویق معتادین به سمت مکان‌هایی که مشغول عمل ترک اعتیاد می باشند بسیار کار مفید، انسان دوستانه و خداپسندانه‌ای است که می‌تواند قدم مثبتی جهت ترک اعتیاد آن‌ها باشد.

 

 

وی متذکر شد: امروزه ما در سطح شهرستان شاهد دایر کردن مغازه‌هایی هستیم که فقط مواد دخانی عرضه می‌کنند و این یک معضل اجتماعی است و در نقطه مقابل آن طی بازدیدی که از سطح شهرستان داشتیم مشاهده کردیم که مکان‌ها و امکانات ورزشی بسیاری خوبی در پاوه موجود است، اما میزان استقبال از مکان های ورزشی و ورزشکاران کم است که باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا جوان ها و نوجوان ها به ورزش گرایش پیدا کنند زیرا ورزش همیشه نقطه مقابل اعتیاد بوده و هست.

 

 

پیش از سخنان فرماندار پاوه اسدی دبیر انجمن ژیانه وه گزارش عملکردی را ارائه و فعالیت‌ها و برنامه های پیش روی این انجمن را تشریح کرد.

 

 

هر کدام از اعضای هیات مدیره ژیانه وه نیز موضوعات و پیشنهادات خوبی را ارائه دادند.

 

 

در این نشست که معاون سیاسی، امنیتی  و اجتماعی فرمانداری پاوه نیز حضور داشت اعضای انجمن ژیانه وه پاوه به پاس همکاری های فرشاد شیخی معاون سیاسی فرماندار ، فریدون رامین کارشناس مرتبط فرمانداری و فرهاد صالحی مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه با اهدای لوح سپاسی از آنها قدردانی کردند