ش 15 اردیبهشت 1403 ساعت 17:56

بی واسطه با مردم؛فرماندار پاوه پای درد دل اهالی دهستان شرام نشست +عکس

بی واسطه با مردم؛فرماندار پاوه پای درد دل اهالی دهستان شرام نشست +عکس

فرماندار پاوه در بین اهالی دهستان شرام بخش نوسود شهرستان پاوه قول برای پیگیری مطالبات به حق آن‌ها در آینده‌ای نزدیک داد.

به گزارش سلام پاوه : فرماندار پاوه در بین اهالی دهستان شرام بخش نوسود شهرستان پاوه قول برای پیگیری مطالبات به حق آن‌ها در آینده‌ای نزدیک داد.

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در دامنها های کوهستان ته ته و زاگرس سربلند مردمانی مرزدار نجیب ، مهمان نواز و متدین سالها با تمامی مشقت های ناشی از جنگ تحمیلی ایستاده اند و خانه و کاشانه خود را ترک نکرده اند و همچنان وطن خود را آباد و آبادتر ساخته و میسازند.

 

( دهستان – منطقه )شرام به چهار روستای هانی گرمله ، زاور ، کیمنه و بیرواس ، در منتهی الیه شمال غربی استان کرمانشاه ، شهرستان پاوه و بخش نوسود گفته میشود.

 

آنها ضمن قدردانی از تمامی خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران از جمله گازرسانی به نقطه صفر مرزی و اجرای عملیات آب رسانی از چشمه بل به این روستاهای مرزی مطالبات خود را در دیدار های چهره به چهره با علیرضا حیدری فرماندار پاوه و مدیران شورای اداری شهرستان مطرح کردند.

 

فاضلاب، خسارت به باغات، پمپاژ آب به باغات بالادست، پرداخت خسارت شرکت گاز به روستا، امکاناتی برای اوقات فراغت، اسکان پزشک از مطالبات مردم «هانه گرمله» و امکانات اولیه و شغل، بازنگری طرح هادی، شبکه فاضلاب، ساماندهی جاده داخل روستا از مطالبات مردم «بیرواس» و همچنین آب شرب و نبود منبع آب، بازسازی قنات کمینه، اجرا نشدن بافت قدیمی روستا و نبود گاز داخل روستا از مطالبات اهالی روستای «کمینه » نبود فضای ورزشی و پارک کودک ، نبود منبع مناسب آب و …از مطالبات اهالی روستای «زاور » از فرماندار پاوه بود.

 

* اهالی دهستان شرام مرزداران واقعی / فراهم کردن امکانات حداقل ترین کار برای این مردم بزرگوار است

 

علیرضا حیدری فرماندار پاوه خطاب به اهالی روستا اظهار کرد: فراهم شدن امکانات حداقل کاری است که می‌توان برای شما بزرگوران انجام داد.

 

وی از اهالی دهستان شرام به عنوان مرزداران واقعی یاد کرد و افزود: در 8 سال جنگ تحمیلی پای کار بودید و الان هم با بازگشت به روستا، خانه و زمین‌های خود را آباد کرده‌اید، لذا وظیفه مسؤولان است که در چارچوب قوانین و مقررات آنچیزی که حق شماست به شما تقدیم شود.

 

فرماندار پاوه در بین اهالی روستاهای این دهستان از پیگیری مطالبات به حق آن‌ها سخن گفت و افزود: بنیاد مسکن از اداراتی است که در این منطقه پروژه های ارزشمندی را اجرا کرده؛ مانند آسفالت ٧ هزار متر از معابر روستای دزاور, اختصاص ٥ هزار متر زمین به ساخت مسکن در روستای هانی گرمله و در دستورکار قرار دادن  آسفالت ٥ هزار متر از معابر روستای بیدرواس. اما با این وجود کافی نیست و زمان لازم داریم تا کار به صورت 100درصد انجام شود.

 

* دهیار و بخشدار موظف به پیگیری مصوبات هستند

 

وی دهیار و بخشدار روستاهای مذکور را مسؤول پیگیری اجرای مصوبات معرفی کرد و گفت: دهیار و بخشدار باید با پیگیری‌های مکرر به دنبال اجرای پروژه‌ها باشند و اگر چنانچه مدیری در اجرای مصوبات همکاری نکرد، اعلام کنند تا رسیدگی شود.

 

حیدری تامین آب شرب روستاهای دهستان شرام را از اولویت‌ها دانست و خاطرنشان کرد: از محل اعتبارات محرومیت زدایی برای رفع مشکل آب شرب دهستان شرام اقدام خواهیم کرد و اداره آب و فاضلاب نسبت به واگذاری 400 متر لوله شبکه فاضلاب روستای بیدرواس اقدام کند.

 

با حضور فرماندار پاوه مقرر شد؛ روستاهای دهستان شرام تحت شبکه آب و فاضلاب قرار گیرند و پیگیری‌های لازم برای ساخت مخزن آب روستای کمینه انجام پذیرد.

 

 * اقدامات لازم برای اسکان پزشک در دهستان شرام در دستور کار

 

پمپاژ آب از باغات پایین دست روستای هانی گرمله به باغات بالادست از دیگر مطالبات مردم این روستا بود که فرماندار پاوه در این راستا مدیر آبفای شهرستان را مامور کرد اقدامات و پیگیری های لازم را در این زمینه انجام دهد.

 

حیدری با بیان اینکه ٦٠٠ متر شبکه گازرسانی روستای هانی گرمله و نصب علمک ها تا قبل از شروع فصل سرما باید انجام پذیرد، تصریح کرد: انشعاب گاز به خانوارهای ساکن دائم در محدوده طرح هادی روستا واگذار خواهد شد و از لحاظ قانونی مشکلی در این زمینه نداریم، اما برای متاقضیان خارج از محدوده ی طرح هادی و ساکن باغات، براساس قانون اقدام خواهیم کرد.

 

اسکان پزشک از دیگر مطالبات مردم دهستان شرام از فرماندار پاوه بود که وی در این رابطه، گفت: اقدامات لازم در این زمینه انجام شده و امید است در آینده  نزدیک این مطالبه شما تحقق یابد.

 

آنتن‌دهی موبایل، روشنایی معابر و داشتن امکانات ورزشی مطالبه دیگر مردم دهستان شرام بود که فرماندار قول پیگیری و تلاش برای رفع آن‌ها را به مردم داد و افزود: ان‌شاالله در بازدید بعدی از روستا تمام مطالبات انجام خواهد شد.

فرماندار پاوه همچنین از این روستاهای دهستان شرام نیز بصورت میدانی بازدید داشت و پیگیر حل مشکلات آنها شد.