ش 15 اردیبهشت 1403 ساعت 04:55

برگزاری سومین جشنواره غذاهای محلی به مناسبت عید سعید فطر در باینگان

برگزاری سومین جشنواره غذاهای محلی به مناسبت عید سعید فطر در باینگان

به گزارش سلام پاوه : مدیر عامل شرکت تعاونی نیک اندیشان باینگان از برگزاری سومین جشنواره غذاهای محلی با همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری باینگان خبر داد. غفور رستم زاده در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت: پس از رایزنی با بخشدار محترم ،اعضای محترم شورای اسلامی شهر و شهردار محترم باینگان با […]

به گزارش سلام پاوه : مدیر عامل شرکت تعاونی نیک اندیشان باینگان از برگزاری سومین جشنواره غذاهای محلی با همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری باینگان خبر داد.

غفور رستم زاده در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت: پس از رایزنی با بخشدار محترم ،اعضای محترم شورای اسلامی شهر و شهردار محترم باینگان با پیشنهاد تعاونی نیک اندیشان بر آن شدیم تا سومین دوره جشنواره غذاهای محلی را به مناسبت عید سعید فطر در شهر باینگان برگزار نماییم.

وی افزود: در جلسات و تماسهایی با روسای ادارات آموزش و پرورش، امور عشایر باینگان و رئیس پایگاه منظر فرهنگی هورامان / اورامانات جهت هر چه باشکوه تر برگزاری این دوره رایزنیهایی صورت گرفته است.

رستم زاده هدف از برگزاری این جشنواره ها را معرفی بیشتر منطقه به هموطنان، توسعه گردشگری،و رونق کسب و کارهای نو پای این صنعت در منطقه و نیز معرفی توانمندیها هنری، خصوصا در حوزه صنایع دستی و فروش محصولات بومی محلی،روستایی و عشایری عنوان کرد.

مدیر عامل شرکت تعاونی نیک اندیشان باینگان همچنین در مورد جزئیات بیشتر این جشنواره و تفاوتش با دوره های قبل گفت :تفاوت این دوره از جشنواره با دوره های قبل فرامنطقه ای بودن شرکت کنندگان است.

رستم زاده افزود :در این دوره تصمیم داریم تا شرکت کنندگان بیشتری را در هنر غذا پذیرش نماییم و از علاقه مندان در شهرها و روستاهای کل شهرستان پاوه دعوت نماییم، تا در این جشنواره هنرهای خود را در حوزه غذا و صنایع دستی نمایش دهند.

وی در ادامه عنوان کرد:جزئیات بیشتر و نحوه فراخوان برای شرکت کنندگان در روزهای بعد اطلاع رسانی خواهد شد.

رستم زاده در پایان خاطر نشان کرد:تجربه برگزاری دوره های قبلی جشنواره غذا این نوید را میدهد که خروجی این نوع برنامه ها نتایج مثبتی از جمله کاهش مهاجرت به شهرها و ماندگاری در روستا، اشتغال بیشتر با جذب گردشگر و افزایش تولیدات روستایی را به دنبال خواهد داشت.