ی 16 اردیبهشت 1403 ساعت 16:55

بازار پاوه، مدرسه شد+ فیلم

بازار پاوه، مدرسه شد+ فیلم

به گزارش سلام پاوه : دبیر درس مطالعات اجتماعی مدارس پاوه گفت: باتوجه به مطالب دو درس از کتاب درس مطالعات اجتماعی پایه هفتم در مورد بازار، خرید، مصرف، تولید و توزیع و… بازدیدی چند ساعته در قسمتی از بازار شهر سعی شد این مفاهیم را عملا، بهتر و ماندگارتر به دانش‌آموزان آموزش دهیم. صفر […]

به گزارش سلام پاوه : دبیر درس مطالعات اجتماعی مدارس پاوه گفت: باتوجه به مطالب دو درس از کتاب درس مطالعات اجتماعی پایه هفتم در مورد بازار، خرید، مصرف، تولید و توزیع و… بازدیدی چند ساعته در قسمتی از بازار شهر سعی شد این مفاهیم را عملا، بهتر و ماندگارتر به دانش‌آموزان آموزش دهیم.

صفر ولدبیگی دبیر درس مطالعات اجتماعی مدارس پاوه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار سلام پاوه، اظهار کرد: امروز روی هم رفته، پیوند آموزش مدرسه‌ای با نیازها، خواسته‌ها و ارزش‌های ما به دست فراموشی سپرده شده است. در نتیجه پیوند میان سواد مدرسه‌ای با سواد زندگی بهتر و سالم‌تر که جزء آرمان‌های بشر و از حکمت‌ها و ضرورت‌های بنیان مدارس واقعی بوده از هم گسیخته شده است.

وی ادامه داد: در راستای این نیاز و ضرورت به‌عنوان یک آموزگار چندین سال‌ست که در درس مطالعات اجتماعی تلاشم براین بوده که هر جلسه درسی در راستای مطالب و مفاهیم کتاب درسی،کلاسی متفاوت، جذاب و سودمند تشکیل دهم تا شاید شاگردانم حداقل مفاهیم مورد نیاز برای کسب تجربیات مورد نیاز برای یک زندگی عملی در خانه و جامعه را کسب کنند که امیدوارم تشکیل چنین کلاس‌هایی بتوانند گامی هرچند کوچک در پیوند با اهداف آموزشی متعالی باشند.

این معلم ادامه داد: در این راستا روز یکشنبه، پانزدهم اسفندماه دانش‌آموزانم در پایه هفتم از دبیرستان شهدای بیست خرداد پاوه روزی پربار وغنی به تقویم آموزشی و یادگیری خویش افزودند.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به مطالب دو درس از کتاب درسیشان در مورد بازار، خرید، مصرف، تولید و توزیع و… بازدیدی چند ساعته در قسمتی از بازار شهر سعی شد این مفاهیم را عملا، بهتر و ماندگارتر آموزش دهیم.

ولدبیگی در توضیح ضرورت‌های برگزاری چنین کلاس‌های عملی، گفت: امروزه در فضای شهری کودکان و دانش‌آموزان ما نیازی جدی به فراگیری اصول اولیه در چگونگی برقراری یک ارتباط صحیح با فروشندگان، نحوه یک خرید بهتر و سالم‌تر برای خانواده‌هایشان و ارتباط و مراوده مناسب‌تری با دیگر شهروندان در سنین و پیشه‌های متعدد و متنوع در سطح جامعه و…. بوده و است.

بازدید و مراجعه به کتابفروشی، تماشا و آشنایی با کتب و مجلات موجود و ارائه بحثی کوتاه درباره اهمیت مطالعه و کتابخوانی و خرید کتاب به‌عنوان نیازی ضروری و مبرم برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها و اضافه کردن آن به سبد خرید ماهیانه و بیان چند نکته اساسی در مورد چگونگی انتخاب و خرید کتاب مناسب و مرتبط با گروه سنی و علایق دانش آموزان؛ مراجعه و حضور درنانوایی و بیان نکاتی آموزشی و بهداشتی درباره اهمیت و نقش نان در زندگی روزمره ما، چگونگی گرفتن و بردن درست‌تر و بهتر نان به منزل و تاحدامکان حذف نایلون‌ها و قراردادن نان‌ها در کیسه‌های پارچه ای تمیز و بهداشتی؛ حضور در مغازه میوه‌فروشی و مجددا بیان نکاتی مرتبط درباره ارتباط صحیح دانش‌آموز به‌عنوان مصرف کنندگان و خریداران با توزیع‌کنندگان و مغازه‌داران، چگونگی انتخاب و خرید بهتر و سالم‌تر میوه‌جات و سبزیجات توسط دانش‌آموزان و تأکید دوباره بر حذف نایلون‌های پلاستیکی در خرید و جایگزینی آن با سبدهای چوبی یا کیسه‌های پارچه‌ای اهم موارد مورد بازدید دانش آموزان پاوه‌ای بود کخ این دبیر خلاق و خوش ذوق به آن اشاره کرد.

وی گفت: پایان بخش بازدیدها حضور در کارگاه استادکار خبره و مشهور شهر پاوه بود که به گفته خودش ١٨ نسل از اجدادش به حرفه آهنگری در این شهر و خدمت به مردمانش  مشغول بوده‌اند. این هنرمند کهنسال ماهر و خوش سخن در سخنانی کوتاه به تاریخچه‌ای از حرفه آهنگری در هورامان، خدمات، مصنوعات و مشقات آهنگران هورامان، بیان خاطرات و یادآوری چند آموزه و نکته تربیتی برای دانش آموزان، بازدیدمان را دوچندان غنا بخشیدند.