ش 15 اردیبهشت 1403 ساعت 11:31
یادداشهای هفتگی مدرسه ما /

مغازه های روستا بجای کلاسهای درس / دکتر صفر ولدبیگی+فیلم

مغازه های روستا بجای کلاسهای درس / دکتر صفر ولدبیگی+فیلم

دکتر صفر ولدبیگی گفت : امروزه کودکان و دانش آموزان ما نیازی جدی به فراگیری اصول اولیه در چگونگی برقراری یک ارتباط صحیح با فروشندگان،نحوه یک خرید بهتر و سالمتر برای خانوادههایشان و برقراری ارتباطی صحیح با دیگر شهروندان در سنین مختلف و پیشه های متنوع در سطح جامعه و…. بوده و می باشد.

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : دکتر صفر ولدبیگی از معلمان خوش ذوق پاوه در یادداشتی دیگر نوشت : “از هر دانشی که ما را صرفا آموزش و تعلیم دهد،بدون آنکه تواناییهای عملی ما را قوّت و گسترش بخشد،بیزارم”(گوته اندیشمند آلمانی).

 

 

بعنوان یک آموزگار چندین سالست که در درس مطالعات اجتماعی تلاشم براین بوده که هر جلسه درسی در راستای مطالب و مفاهیم کتاب،کلاسی متفاوت،جذاب و سودمند تشکیل دهم تا شاید شاگردانم حداقل مفاهیم مورد نیاز برای کسب تجربیات مورد نیاز برای یک زندگی عملی در خانه و جامعه را کسب نمایند. امیدوارم تشکیل چنین کلاسهایی بتوانند گامی هرچند کوچک به سوی تحصیل سواد زندگی باشند.

 

در این راستا روز سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه دانش آموزانم در مدرسه نوریاب روزی پربار و غنی به تقویم آموزشی خویش افزودند.باتوجه به مطالب دو درس از کتاب درسیشان در مورد بازار،خرید، مصرف، تولیدو توزیع و… با گشتی یکساعته در روستا سعی نمودیم این مفاهیم را بصورت عملی و بهتر آموزش دهیم.

 

اهم موارد مورد بازدیدمان عبارت بودند از :

 

 

١- مراجعه و حضور درنانوایی روستا و بیان نکاتی آموزشی و بهداشتی درباره اهمیت ونقش نان در زندگی روزمره ما،چگونگی دریافت و بردن درستتر وبهتر نان به منزل و تاحدامکان حذف نایلونها و قراردادن نانها در کیسه های پارچه ای تمیز و بهداشتی.

 

 

٢-حضور در مغازه کوچک”کاک خدارحم” وتقدیر از سی سال خدمت منصفانه،صبورانه این “هاومال” محترم و مجددا بیان نکاتی مرتبط درباره: نحوه برقراری ارتباط صحیح دانش آموزان بعنوان مصرف کنندگان و خریداران با توزیع کنندگان و مغازه داران،چگونگی انجام یک خرید بهتر وسالمتر و تاکید دوباره بر حذف نایلونهای پلاستیکی در خریدهایمان و جایگزینی آن با سبدهای چوبی یا پلاستیکی یا کیسه های پارچه ای.

 

 

٣- مراجعه به یکی از فروشندگان دوره گرد که معمولا در روستاها بیشتر خرید مردم،نزد آنان صورت می گیرد.و مجددا بیان نکاتی در مورد نحوه برقراری ارتباط صحیح با این فروشندگان دوره گرد و چگونگی انجام یک خرید بهتر و سالم از این دوره گردها.

 

 

٤- بخش پایانی بازدیدمان، حضور در کتابخانه مردمی روستا و گشتی در میان کتابها و به امانت بردن کتاب از سوی دانش آموزان بود.

 

 

ازضرورتهای برگزاری چنین کلاسهای عملی شاید بتوان گفت: امروزه کودکان و دانش آموزان ما نیازی جدی به فراگیری اصول اولیه در چگونگی برقراری یک ارتباط صحیح با فروشندگان،نحوه یک خرید بهتر و سالمتر برای خانوادههایشان و برقراری ارتباطی صحیح با دیگر شهروندان در سنین مختلف و پیشه های متنوع در سطح جامعه و…. بوده و می باشد.