ج 10 فروردین 1403 ساعت 04:07

نخستین جشنواره توت فرنگی اورمانات در شاهو برگزار شد/ گزارش تصویری

نخستین جشنواره توت فرنگی اورمانات در شاهو برگزار شد/ گزارش تصویری

به گزارش سلام پاوه : نخستین جشنواره توت فرنگی در شهر شاهو از توابع شهرستان روانسر با استقبال علاقمندان و گردشگران برگزار شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه :مدیر پایگاه جهانی منظر فرهنگی تاریخی هورامان با بیان اینکه رویدادهای مختلف را باید برای هورامان (اورامانات) تعریف و از این ظرفیت استفاده کنیم، گفت: هورامان سرزمین […]

به گزارش سلام پاوه : نخستین جشنواره توت فرنگی در شهر شاهو از توابع شهرستان روانسر با استقبال علاقمندان و گردشگران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه :مدیر پایگاه جهانی منظر فرهنگی تاریخی هورامان با بیان اینکه رویدادهای مختلف را باید برای هورامان (اورامانات) تعریف و از این ظرفیت استفاده کنیم، گفت: هورامان سرزمین جشن‌ها و رنگ‌ها است و باید معرف این دیار بی‌نظیر باشیم.

«پویا طالب‌نیا» روز جمعه در نخستین جشنواره توت فرنگی در شهر شاهو از توابع شهرستان روانسر افزود: هورامان را می توانیم به عنوان یکی از نمادهای بی بدیل بشری در راستای تعامل انسان و طبیعت معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: سال گذشته منظر فرهگی هورامان ( اورامانات) در ۲ استان کرمانشاه و کردستان در میراث جهانی یونسکو ثبت شده و یکی از معیارهایی که این فرآیند را تسهیل کرده ، نمونه بی بدیل تعامل انسان و طبیعت است.

مدیر پایگاه جهانی منظر فرهنگی تاریخی هورامان اظهار داشت: تعامل انسان و طبیعت سالهاست پیش رفته و نمونه آن جشنواره برداشت محصول است.

طالب نیا ادامه داد: ادارات و نهادهای مختلف در برگزاری رویدادهای میراث فرهنگی در منطقه اورامانات مشارکت و همراهی کنند تا بتوانیم به اهداف مورد نظر برسیم.

وی اظهار داشت: در نظر داریم تقویم فرهنگی برای هورامان تدوین کنیم که در آن فرهنگ ناب و رویدادهای مختلف در این دیار کهن را روز به روز و ماه به ماه معرفی نماییم.

مدیر پایگاه جهانی منظر فرهنگی تاریخی هورامان با تاکید بر اینکه باید برای نمادهای منطقه برند سازی کنیم اضافه کرد: انتظار می رود صاحب نظران و فعالان گردشگری در راستای تدوین این تقویم و معرفی بهتر و بیشتر طبیعت، آیین ، تاریخ و فرهنگ و تمدن این منطقه ما را یاری کنند.

پویا طالب نیا گفت: برگزاری جشنواره توت فرهنگی شهر شاهو ظرفیت گسترده ای برای توسعه باغداری منطقه و معرفی ویژه آن است.

شهر شاهو از توابع شهرستان روانسر، در سال ۱۳۸۷ و پس از تجمیع روستاهای قشلاق و منصورآقایی به عنوان شهر شناخته شد و شهرداری این شهر نیز در سال ۱۳۸۸ تاسیس شد.

گفتنی است جشنواره توت فرنگی، ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت به میزبانی شهر شاهو شهرستان روانسر با همت شهرداری و شورای شاهو، جهادسازندگی روانسر ، بخشداری شاهو و با مشارکت تعاونی نیک اندیشان باینگان برگزار شد.