پ 09 فروردین 1403 ساعت 21:44

آب آلوده، کار دست اهالی روستا دشه داد/ فرماندار: مشکل حل شد، فاضلاب وارد آب شده بود

آب آلوده، کار دست اهالی روستا دشه داد/ فرماندار: مشکل حل شد، فاضلاب وارد آب شده بود

به گزارش سلام پاوه : فرماندار پاوه گفت: به دلیل انسداد فاضلاب روستای دشه و نزدیکی آن به چشمه اصلی تامین کننده آب شرب اهالی، بخشی از فاضلاب وارد آب شد و موجب مسمومیت برخی از اهالی شد، در حال حاضر مشکل به صورت کامل برطرف شده است. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : به […]

به گزارش سلام پاوه : فرماندار پاوه گفت: به دلیل انسداد فاضلاب روستای دشه و نزدیکی آن به چشمه اصلی تامین کننده آب شرب اهالی، بخشی از فاضلاب وارد آب شد و موجب مسمومیت برخی از اهالی شد، در حال حاضر مشکل به صورت کامل برطرف شده است.جلیل بالایی

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : به دنبال ایجاد آلودگی در  آب شرب روستای دشه شهرستان پاوه، با سرپرست فرمانداری پاوه در این خصوص گفت‌وگو کردیم.

بالایی گفت: پس از  اخذ گزارشاتی در خصوص آلودگی چشمه و مخزن آب روستای دشه، پرسنل بهداشت محیط و مبارزه با بیماری به محل اعزام شدند و متوجه شدند که خط انتقال فاضلاب این روستا مسدود شده و تلاش‌های آنان حتی استمداد از آتش نشانی برای رفع مسدودی، به نتیجه نمی‌رسد.

وی افزود: از آنجایی که این خط فاضلاب در نزدیکی چشمه روستا قرار دارد بر اثر برگشت فاضلاب، برای دقایقی آب آلوده با آب چشمه مخلوط می‌شود.

بالایی گفت: به محض اطلاع از این موضوع، سریعاً به مردم روستا اطلاع‌رسانی می‌شود که از آب استفاده نکنند و کنتور خروجی مخزن آب روستا، قطع می‌شود.

سرپرست فرمانداری پاوه ادامه داد: از ظهر هم‌ مشکل چشمه و هم فاضلاب حل شده و یک سری لوله و تجهیزات لازم برای تعویض خط آسیب دیده فاضلاب، از مرکز استان ارسال شده و پرسنل آب و فاضلاب در حال انحراف خط فاضلاب هستند تا این موضوع بار دیگر تکرار نشود.

بالایی ضمن بیان اینکه علت اصلی مشکل شناسایی و از بین رفته، از  مردم روستا خواست تا نتیجه آزمایشات مشخص نشده از  آب چشمه برای شرب استفاده نکنند و یا آنرا بجوشانند.

وی بیان داشت: هم اکنون پزشک در روستا مستقر شده و برای افرادی که علائم خفیف تری دارند دارو و تجهیزات و اندازه کافی موجود است و در صورت لزوم برای افرادی که نیاز به اقدامات تشخیصی بیشتر دارند امکانات در  بیمارستان فراهم است.

سرپرست فرمانداری پاوه اضافه کرد: شخصاً از چشمه و مخزن روستا بازدید داشتم و هماهنگی‌های لازم انجام شده و امکانات مورد نیاز فراهم است و اکنون هیچگونه مشکلی وجود ندارد ولی  تا زمانیکه  از سلامت کامل آب اطمینان حاصل نشود مردم  از مصرف شرب  خودداری کنند.

بالایی در پایان اعلام کرد تعداد ۳۵ نفر از مردم روستا که دارای علائم بودند به پزشک مراجعه کرده‌اند ولی تاکنون هیچ مورد بستری نداشتیم.