پ 09 فروردین 1403 ساعت 16:59

جولان کرونا در پاوه /۵۳ نفر بستری در بیمارستان قدس پاوه

جولان کرونا در پاوه /۵۳ نفر بستری در بیمارستان قدس پاوه

به گزارش سلام پاوه : رئیس بیمارستان قدس پاوه از بستری شدن ۵۳ نفر مبتلا به کرونا در پاوه  وضعیت خطرناک کرونا در این شهرستان خبر داد. دکتر حارس رضایی در گفت و گو با خبرنگار سلام پاوه گفت ؛ در حال حاضر متاسفانه ۵۳ نفر از شهروندان مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری هستند […]

به گزارش سلام پاوه : رئیس بیمارستان قدس پاوه از بستری شدن ۵۳ نفر مبتلا به کرونا در پاوه  وضعیت خطرناک کرونا در این شهرستان خبر داد.

دکتر حارس رضایی در گفت و گو با خبرنگار سلام پاوه گفت ؛ در حال حاضر متاسفانه ۵۳ نفر از شهروندان مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری هستند و ۶ نفر دیگر هم به صورت سرپایی درمان شده اند.

رئیس بیمارستان قدس پاوه با اشاره به جولان وحشتناک کرونا در پاوه گفت ؛ عدم توجه به اصول سه گانه ماسک زدن، رعایت فاصله دو متری ، شستن دستها از جمله دلایل عمده به ابتلا به کرونا است.

دکتر حارس رضایی قویا و موکدا شهروندان را به تسریع در واکسیناسیون همگانی دعوت کرد و خواستار انجام هرچه سریعتر آن جهت حفظ سلامت خود و خانواده و شهروندان شد.

گفتنی است پیش از این نیز رییس مرکز بهداشت پاوه از وضعیت بحرانی شهرستان پاوه خبر داده بود.

حشمت کریمی اعلام کرد وضعیت شهرستان بحرانی است و هر روز به تعداد بیماران کرونای افزود می‌شود شهروندان برای انجام واکسیناسیون هر چه سریعتر مراجعه کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان پاوه افزود این روزها شدت افزایش مبتلایان و مرگ و میرهای ناشی از شیوع بیماری دلتا کرونا در استان به حدی نگران کننده و اسفبار شده است که هر روز شاهد مرگ تعداد زیادی از هموطنان و هم استانیهای عزیز هستیم.

رییس مرکز بهداشت پاوه در ادامه افزود: در شهرستان پاوه هم شاهد افزایش شدید بیماری هستیم و بیمارستان هم مملو از بیماران کرونای است. اما اینکه چرا ما گرفتار وضع موجود شده‌ایم چند دلیل دارد. اول اینکه ذات ویروس‌های واگیردار طوری است که یکدفعه شدت می‌گیرند،‌ موج ایجاد می‌کنند و پس از اینکه افراد مراقبت‌های لازم را انجام دادند،‌ کنترل می‌شوند تا وقتی که شرایط برای مردم عادی شود و مراقبت‌ها کاهش یابد و دوباره پیکی جدید شکل بگیرد.

حشمت کریمی اعلام کرد موضوع دوم به این برمی‌گردد که اکنون با ویروس جهش‌یافته‌ای مواجهیم که به‌شدت قدرت سرایت دارد. همچنین هفته‌هایی را پشت سر گذاشته‌ایم که تجمعات و تماس‌های مختلفی در جامعه وجود داشته است. این را هم می‌دانیم که نظارت‌های دقیقی بر ترددها انجام نمی‌شود و وسایل نقلیه عمومی از جمله اتوبوس های بین شهری و تاکسی ها نیز وضعیت خوبی به لحاظ فاصله‌گذاری اجتماعی ندارند. پس در چنین شرایطی اگر انتظار رخ‌ندادن موجی جدید را داشته باشیم، عجیب دانست. متاسفانه شاهد آن هستیم که جمعیت بسیاری ماسک نمی زنند، به سفر می روند و در تجمعات شرکت می کنند و مهمانی وعروسی مراسم ختم برگزار می‌کنند اما در چنین شرایطی چاره کار چیست؟

متخصصین بهداشت معتقدند با توجه به اینکه برای اکثر بیماریهای ویروسی ازجمله کرونا درمان خاصی وجود ندارد و تنها راه کنترل این بیماریها واکسیناسیون و اقدامات پیشگیرانه است در چنین شرایطی متاسفانه علیرغم استقبال خوب. و بیش از ۷۰ درصدی سالمندان عزیز ، جوانان شهرستان پاوه استقبال چندانی از واکسیناسیون کرونا نکرده‌اند و تنها حدود ۳۰ درصد واکسن را تزریق کرده‌اند این در حالی است با توجه وضعیت فرهنگی شهرستان انتظار می رفت استقبال در بین جوانان بسیار بیشتر ازرقم فعلی باشد.

ما به مردم اطمینان خاطر می‌دهد که “هیچ تفاوتی” در ایمنی واکسن‌ها مختلف از جمله واکسن ایرانی با سایر واکسن ها وجود ندارد و عارضه “قابل توجهی” در خصوص این واکسن‌ها گزارش نشده است همچنین واکسن های سینوفارم ،استرازنکا و برکت به تعداد کافی در شهرستان موجود است و همشهریان عزیز هر واکسنی را که می خواهند می‌توانند تزریق کنند.

وی گفت تاکنون ۲۱۱۶۴ نفر،( حدود ۴۷ درصد ) گروه هدف بالای۱۸ سال شهرستان نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.