ج 10 فروردین 1403 ساعت 13:29

دادستانی، نهادهای نظارتی و امنیتی: به خاطر خدا به پرونده انتقال آب پاوه از هانی کوان ورود پیدا کنید/پاوه از پرآبی تشنه است!

دادستانی، نهادهای نظارتی و امنیتی: به خاطر خدا به پرونده انتقال آب پاوه از هانی کوان ورود پیدا کنید/پاوه از پرآبی تشنه است!

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : فرهاد صالحی * خبر دوباره جیره بندی آب در پاوه همانند پتک سنگینی بود که در این اوضاع و گیر و دار بی برقی و پیک پنجم کرونا بر سر مردم نحیف ، صبور ، محروم و انقلابی این دیار کوبیده شد. و دردناک تر از آن این است […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : فرهاد صالحی * خبر دوباره جیره بندی آب در پاوه همانند پتک سنگینی بود که در این اوضاع و گیر و دار بی برقی و پیک پنجم کرونا بر سر مردم نحیف ، صبور ، محروم و انقلابی این دیار کوبیده شد. و دردناک تر از آن این است پاوه در حالی باید جیره بندی آب شود که آب چشمه هانه کوان وارد مدار شده است و این چشمه ظرفیت سیراب کردن دو شهر مثل پاوه را دارد. 

چشمه هانی کوان را هرکس دیده باشد می داند این چشمه بزرگتر و پرآبتر از آن است که نتواند شهر پاوه را سیراب سازد. در پیک آبدهی حتی یک دانشجوی سال اول هیدرولوژی یا مهندسی هم می داند که هانی کوان بیش از چند هزار لیتر بر ثانیه آب دارد. در فصل خشک نیز بنا به اذعان خود متولیان آب شهرستان با حداقل ۲۰۰ تا ۳۰۰ لیتر برثانیه جزو چشمه های بزرگ به شمار می آید.

این قلم کارشناس آب نیست اما به عنوان یک شهروند پاوه و یک فعال عرصه رسانه که از نزدیک شاهد حوادث و اتفاقات شهر پاوه است به وضوح دیده ام که سالها است مدیر امور آب روانسر و اورامانات به عنوان یک ناظر که باید از تصفیه خانه هانی کوان و پروژه فاسد شده انتقال آب چشمه به شهر پاوه بازدید می کرد و شفاف گزارشاتش را به مردم و مسئولان می داد اما این مهم راه هرگز از وی شاهد نبوده ایم.

هر بار افرادی به اسم مجری و ناظر طرح با هزینه های میلیاردی و فیس و افاده فراوان اما بدون تعهد می آیند و البته مدیر امور آب اورامانات نیز بدون درک دغدغه هزاران شهروند پاوه ای به استقبال آنها مشغول می شوذ. اما مردم نجیب و صبور و انقلابی پاوه همچنان ساعتها باید بی آب باشند. خبر مجدد جیره بندی آب و قطعی مکرر آب و نبودن آب کافی برای توزیع، داد شهروندان پاوه را درآورده است و مدیران ارشد بخش آب استان فقط وعده و وعید می دهند. و اگر حضور چند ماه گذشته دستگاه های امنیتی و نظارتی و دادستان پیگیر شهرستان نبود معلوم نبود در این دو ماه  با وجود وضعیت قرمز کرونایی در شهرستان چه بلایی بر سر این مردم می آمد.

بدون هیچ ترس و واهمه ای شک و گمانه زنی ها و شنیده ها حاکی از برخی دستهای پشت پرده و رانتهای سازمان یافته بین مجموعه ای از عوامل این پروژه طولانی مدت به گوش می رسد که دست به دست هم داده اند که پاوه بی آب بماند. از خرید شیرآلات مجعول تا سیستمهای انتقال بی برنامه خبر از یک فساد بزرگ در تامین آب پاوه دارد که مردم شریف پاوه از محضر سازمانهای بازرسی و امنیتی و دادستانی تقاضای عاجز برای رسیدگی به این موضوع را دارند.

شرکت آب متطقه ای استان و مدیرانش چرا در خصوص این پروژه عریض و طویل و هزینه کردهای آن شفاف سازی نمی کنند؟ سئوال جدی که مطرح است این است که چه اتفاقی افتاده که در شهرستان پرآب پاوه باید مردمان این شهر مقاوم و انقلابی پاوه بی آب بماند؟

مردم صبور پاوه تاکی باید مدیریت طولانی مدت مدیری بی کفایت را تحمل کنند؟ نگارنده به نمایندگی از قاطبه مردم شریف پاوه از دادستان محترم پاوه تقاضامند است با ورود به پرونده انتقال آب هانی کوان و دروغها و وعده های فریبکارانه مسئولان مربوطه چه شهرستانی و چه استانی، مردم پاوه را از بی آبی نجات دهد. مردم مرزدار پاوه دنبال واقعیتهای پشت پرده تصفیه خانه و معرفی شرکای شرکت آب منطقه ای برای این خیانت بزرگ هستند.

در حالی که پس از بیش از یک دهه با تلاشهای دستگاه قضایی و مسئولان امنیتی و نظامی شهرستان آب هانه کوان وارد مدار شد اما به یکباره جیره بندی عجیب آب با دبی بالای بیش از ۲۵۰ لیتر در ثانیه کام مردم پاوه را بیش از هر زمان دیگری تلخ کرده است.

دولت جدید که شعارش فساد ستیزی است قطعا باید در اولین اقدامش به مقوله طولانی مدت تکمیل این پروژه و شائبه های مربوطه آن ورود کند. چگونه است چشمه ای که توان دارد دو شهر مثل پاوه را سیراب کند حال نمی تواند مشکل آب این مردم صبور و انقلابی در پاوه را با این وضعیت اسف بار کرونا حل کند.

 

*مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه و خبرنگار فارس در شهرستان

6 پاسخ برای “دادستانی، نهادهای نظارتی و امنیتی: به خاطر خدا به پرونده انتقال آب پاوه از هانی کوان ورود پیدا کنید/پاوه از پرآبی تشنه است!

  • شفاف در تاریخ شهریور 9, 1400 گفت:

    بایدسلامت اداری.مالی دوران مسئولیت همه مدیرانی که دراین این شهر مسئولت داشته اندبدون چم پوشی بررسی وحسابرسی شود

  • صبور در تاریخ شهریور 8, 1400 گفت:

    شهرریبای پاوه غمهایت بی حدشده!شهر تخلفات !شهری که بامتخلفاف برخورد نشده ونمیشودوهیچ وقت هم متخلفان مجازات نخواهند شد

  • محمد احمدی در تاریخ شهریور 7, 1400 گفت:

    یادداشت بسیار خوبی بود. باید معاونت حقوقی و بازرسی وزارت نیرو هم در این امر دخالت و ورود کند و بی تفاوت نباشد.
    امید است در همه حوزه ها به ویژه این حوزه مهم دستگاه های نظارتی ورود کنند و بی وقفه و فی الفور نتیجه اقدامات خود را به سمع و نظر مردم شریف پاوه اعلام نمایند.

  • شهروند در تاریخ شهریور 7, 1400 گفت:

    باسلام خدمت همشهریان گرامی و دست مریزاد خدمت کاک فرهاد عزیز وجسور . متاسفانه این کار ومطالبه وظیفه شورای شهر و فرمانداری و معاونین محترم فرماندار که به اینصورت مطالبه آب شرب مردم را از مسولین استانی و منطقه ایی کنند که هیچ کدام این موضوع و جندین موضوع این چنینی برایشان مهم نیست واین جسارت و شجاعت آقای صالحی رو باید ارج نهاد که اگر با نهادی خورده برده ایی داشت هیچ وقت نمی توانست با این لحن و شجاعانه حرف دل مردم این شهر و بزند . تمام مردم این شهربا این موضوع و مطالبه به حق با شما هم عقیده هستند

  • شهروند پاوه ای در تاریخ شهریور 7, 1400 گفت:

    ضمن تقدیر از مدیر دغدغه مند سلام پاوه ،بطور قطع و یقین باید عوامل پروژه آب هانی کوان از مشاور طرح گرفته تا مجریان و طراحان همه محاکمه شوند .

  • احسان ح در تاریخ شهریور 7, 1400 گفت:

    قطعا” باید خیانت پیمانکار در دادن انشعابات غیر مجاز پولکی و لج بازی بین مجری و بهره بردار را به فروش آب به باغات پاوه اضافه نمود.