ش 01 اردیبهشت 1403 ساعت 17:50

گزارش تصویری همایش کوهپیمایی انجمن ژیانه وه پاوه به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر

گزارش تصویری همایش کوهپیمایی انجمن ژیانه وه پاوه به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر

به گزارش سلام پاوه : به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر با حضور اعضای انجمن ژیانه وه و فعالان حوزه رسانه ، هنر ، ورزش و ادبیات همایش کوهپیمایی در منطقه سرده ره پاوه برگزار شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در این مراسم نمادین فعالان حوزه های هنری ، فرهنگی ، […]

به گزارش سلام پاوه : به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر با حضور اعضای انجمن ژیانه وه و فعالان حوزه رسانه ، هنر ، ورزش و ادبیات همایش کوهپیمایی در منطقه سرده ره پاوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در این مراسم نمادین فعالان حوزه های هنری ، فرهنگی ، ادبی و ورزشی در کنار اصحاب رسانه و اعضای انجمن مردمی پیشگیری از اعتیاد پاوه (ژیانه وه) که به صورت خودجوش بنرهای کاغذی حاوی مفاهیمی درخصوص ریشه کردن اعتیاد و نه به مواد مخدر به دست داشتند با پیاده روی از منطقه سرده ره به سمت بانه مه ران روز جهانی مبارزه با مواد مخدر را گرامی داشتند.

 

در اجتماع شرکت کنندگان در این مراسم سعدی سپنجی دبیر ژیانه‌وه  در خصوص روز جهانی مبارزه با مواد مخدر و تلاش جمعی در راستای کمرنگ نمودن اعتیاد در جامعه به ایراد سخن پرداخت.

وی گفت :اعتیاد یعنی چراغ خاموش بسوی پرتگاه و سراشیبی سقوط ؛رسوایی و زوال عقل ؛بی حیثیتی خود در اجتماع،تنزل اخلاق و غرق شدن در منجلاب و مفاسد اجتماعی و پذیرفتن آنچه که مایه ننگ و شرمساری است.

سپنجی با اشاره به تلاشهای گسترده مردم و دولت در مبارزه با مواد مخدر گفت: با توجه به درآمد هنگفت فروش مواد مخدر و فعالیت شدید مافیا مبارزه برای ریشه کنی اعتیاد توسط دولت و ملت عملأ غیر ممکن میباشد و تنها با همدلی مردم و دولت می شود این بلای خانمان سوز را در جامعه کمرنگ تر کرد.

 معاون سیاسی فرمانداری پاوه نیز در این مراسم فاصله گرفتن از زندگی سنتی و به سمت زندگی مدرن حرکت کردن و فاصله بین نسلها”والدین و فرزندان”میتواند زمینه ساز اعتیاد گردد.

شیخی توصیه کرد گرچه زندگی به شیوه سنتی غیر ممکن میباشد اما والدین و خانواده ها بایستی مواظب باشند ایجاد فاصله با فرزندانشان میتواند آنها را در دام شیاطین و ساقیان مواد مخدر گرفتار سازند.

در ادامه دکلمه و قرائت شاعران فایق لطفی ، مؤمن یزدانبخش ، عثمان رحیمی《هجیجی》در خصوص موضوع مبارزه با مواد مخدر همچنین قرائت فاتحه به مناسبت سالیاد جانبختگان آتش سوزی منطقه مره خیل پایان بخش برنامه بود.