چ 05 اردیبهشت 1403 ساعت 18:22

لطف الهی بیشترین حضور،اسلامی نیا تنها مستعفی تاریخ شورا!

لطف الهی بیشترین حضور،اسلامی نیا تنها مستعفی تاریخ شورا!

به گزارش سلام پاوه : ششمین دوره انتخابات شورای شهر پاوه در ماه پایانی بهار امسال برگزار می شود و در این بین مروری بر اسامی و اعضای شورای اسلامی شهر پاوه در ادوار گذشته داریم. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : انتخابات اولین دوره شورای اسلامی شهر پاوه در سال ۱۳۷۸ برگزار شد و […]

به گزارش سلام پاوه : ششمین دوره انتخابات شورای شهر پاوه در ماه پایانی بهار امسال برگزار می شود و در این بین مروری بر اسامی و اعضای شورای اسلامی شهر پاوه در ادوار گذشته داریم.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : انتخابات اولین دوره شورای اسلامی شهر پاوه در سال ۱۳۷۸ برگزار شد و در این دوره ۵ نفر منتخب مردم شدند و چهار سال صاحب کرسی شورای شهر بودند.

پاوه

پاوه

دور اول : از سال ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۲ : مرحوم حاج اسماعیل عبدی ، جهانبخش لطف الهی ، شاهپور احمدی ، ناصر صادقی و توفیق اسلامی نیا منتخبان اولین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر پاوه بودند.

شاید نکته مهم این دوره استعفای حاج توفیق اسلامی نیا بود که حاج عثمان محمودی به عنوان عضو علی البدل جایگزین وی شد.

دور دوم: انتخابات شورای اسلامی شهر پاوه در سال ۱۳۸۲ برگزار شد. جایی که چهره جوانی چون محمد عرفان صالحی نیز به این ترکیب راه یافت . این دوره نیز ۴ ساله بود و تا سال ۱۳۸۶ به طول انجامید.

دور دوم از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۶ : در این دوره جهانبخش لطف الهی ، کمال عزیزی ، محمد عرفان صالحی ، جهانبخش حاتمی ، قطب الدین قادری ۴ سال سکاندار شورای اسلامی شهر پاوه بودند.

انتخابات دور سوم شورای اسلامی شهر پاوه در سال ۱۳۸۶ برگزار شد که اینبار نیز جهانبخش لطف الهی عضو ثابت آن بود و بازهم مردم با رای قابل توجهی وی را به شورای شهر پاوه فرستادند.

نکته مهم دور سوم طولانی بودن این دوره نسبت به تمام ادوار گذشته انتخابات شورای شهر است که این دوره برخلاف دورانهای گذشته ۶ سال به طول انجامید دورانی که در آغاز آن ۱۳۸۶ و پایان آن ۱۳۹۲ بود . عمر قانونی هر دوره ۴ سال است که پس از تصویب قانونی در مجلس وقت انتخابات خبرگان با مجلس و انتخابات شوراها با ریاست جمهوری در یک زمان برگزار می شود و بهمین خاطر دو سال دیگر بر عمر شورای سوم افزوده شد و این دوره ۶ ساله شد.

در این دوره : کیهان محی الدین زاده ، جهانبخش احمدی ، حاج محمد ابراهیمی ، صابر ازدو و کامران سعدالهی صاحب بیشترین آرا شدند و به عنوان اعضای شورای اسلامی شهر پاوه انتخاب شدند.

دور چهارم: انتخابات شورای اسلامی شهر پاوه پس از ۶ سال در سال ۱۳۹۲ با حضور تعداد قابل توجهی از کاندیداها روبر شد. این دوره پایان حضور مداوم جهانبخش لطف الهی بود. چهره همیشه برنده انتخابات شورای اسلامی شهر پاوه این بار در گردونه حضور پیدا نکرد و این فرزندش آشنا لطف الهی بود که جای پدر را در مجلس محلی پاوه همچنان حفظ کرد.

در این دوره حیدر اسلامی نیا ، مهدی عبدی ، آشنا لطفی الهی ، حاج محمد فاروق یوسفی ، شیرزاد صفری ، سید آزاد حسینی و کیهان محی الدین زاده صاحب بیشترین آرا و منتخب مردم شدند.ساختمان شورای شهر پاوه

نکته مهم این دوره را در افزایش تعداد اعضای شورای از ۵ نفر به ۷ نفر باید دانست .در این دوره با توجه به تغییر و اصلاح قوانین اعمال شده تعداد اعضای شورا برای جمعیت ۲۰تا۵۰ هزار نفر ۷عضو اصلی و ۳ عضوعلی البدل بود.

دور پنجم شورای اسلامی شهر پاوه از سال ۱۳۹۶ آغاز شد و تا خرداد سال جاری نیز ادامه دارد . این دوره پس از غیبت یک دوره این جهانبخش لطف الهی در مارتن انتخابات شورای اسلامی با حضور مجدد وی در کارزار روبرو شد و وی با بیشترین آرا نفر اول انتخابات شد.

در این دوره ، جهانبخش لطف الهی ، حیدر اسلامی نیا ، سامان مرادی ، دلشاد جراحزاده ، سید محمد احسن احمدی منتخبان مردم در انتخابات شدند. در این دوره نمایندگان خانه ملت با اصلاح ماده ۶ قانون تشکیلات،وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، تعداد اعضای اصلی و علی البدل را براساس جمعیت هرشهر تعریف نمودند که برای دور ششم انتخابات پاوه ۵ عضو شورای شهر خواهد داشت.

حال باید منتظر ماند و دید در پایان انتخابات دوره ششم شورای اسلامی شهر پاوه که با الحاق ۴ روستای نسمه ، سرکران ، چورژی و  دوریسان میزان جمعیت شهری نیز بیشتر شده است چه کسانی می توانند پس از گذشتن از صافی تایید صلاحیتها منتخب مردم شود.

2 پاسخ برای “لطف الهی بیشترین حضور،اسلامی نیا تنها مستعفی تاریخ شورا!

  • شهروند در تاریخ اردیبهشت 31, 1400 گفت:

    شورای پاوه شهرداری رو تبدیل به محل حضور اقوام خود کردند بی اثر ترین شهرداری فقط میتونن حقوق خودشون رو پرداخت کنه
    عملکرد ضعیف شهرداری در عدم توسعه شهری ترافیک شدید مسدود شدن خیابانهای اصلی و تنفیذ به ادارات و افراد با نفوذ و… این عملکرد شهردای و شورای پاوه است

  • بهار در تاریخ اردیبهشت 30, 1400 گفت:

    سلام .متاسفانه من هیچ کاری که به عمران و آبادانی این شهر کمک کنه و در ذهن بمونه از هیچ کدوم از شوراها ندیدم.واقعا شوراها در ادوار مختلف چه چیزی رو در ظاهر این شهر تغییر دادن؟یه جاده کمربندی داریم تنها تفریحگاه داخل شهری که اونم به لطف بی توجهی مسولین پاوه به زودی با ساخت و سازهای بی رویه جلوش گرفته میشه …..