چ 05 اردیبهشت 1403 ساعت 07:04

خرید ماسک و ملزومات بهداشتی به جای حبس و زندان

خرید ماسک و ملزومات بهداشتی به جای حبس و زندان

به گزارش سلام پاوه : دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان پاوه از خرید ۲ هزار پانصد و پنجاه عدد ماسک تنفسی توسط یک متهم بجای حبس و زندانی و توزیع  در بین نیازمندان خبر داد. نوید صحرایی درگفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت: در اجرای سیاستهای کلی قوه قضاییه مبنی بر کاهش جمعیت […]

به گزارش سلام پاوه : دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان پاوه از خرید ۲ هزار پانصد و پنجاه عدد ماسک تنفسی توسط یک متهم بجای حبس و زندانی و توزیع  در بین نیازمندان خبر داد.

نوید صحرایی درگفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت: در اجرای سیاستهای کلی قوه قضاییه مبنی بر کاهش جمعیت زندانیان ؛ کیفر زدایی ؛ حبس زدایی و اعمال مجازت های جایگزین حبس؛ این سیاست در دستور کار دادگستری شهرستان پاوه قرار گرفته است.دادستان پاوه

 

وی افزود: اخیرا احکام زیادی در راستای مجازات های جایگزین حبس اجرایی شده است و بخاطر شیوع کرونا ما این بحث را اختصاصا در دستور کار قرار داده ایم و با هماهنگی هایی که با شعب صادر کننده رای به عمل آمده است؛ شعب و قضات محترم دادگاه اقدام به صدور مجازات های جایگزین حبس در راستای الزام محکومین به تهیه و توزیع وسایل بهداشتی از قبیل ماسک و الکل صادر کرده اند.

 

صحرایی گفت: پس از قطعی شدن اجرای این احکام در مرحله اول؛ محکومین اقدام به خریداری ماسکهای تنفسی کردند که تعداد ۲۵۵۰ عدد ماسک تنفسی تهیه و از طریق اجرای احکام کیفری در اختیار سپاه ناحیه پاوه قرار گرفته شد و به همراه پک های مواد غذایی در اختیار افراد بی بضاعت و مستمند قرار می گیرد.

 

دادستان پاوه ادامه داد و گفت: امیدواریم با توجه به همت و اراده مجموعه دادگستری پاوه برای گستردگی این موارد ؛ در روزهای آینده نیز این را در دستور کار خود قرار داده که ان شاالله بتوانیم با اعمال چنین مجازات هایی از شیوع بیماری کرونا؛ به ویژه در میان اقشار مستضعف جلوگیری کنیم.

 

این مقام قضایی افزود: تهیه این اقلام بهداشتی برای این خانواده ها بسیار سخت است و جزء اولویت های ضروری زندگی آنها نیست و ان شاالله بتوانیم با توجه به محدودیت ها و مشکلات مالی که آنها دارند از این طریق به آنها کمک کنیم تا خدای ناکرده این ویروس در بین این خانواده ها شایع نشود.

 

نوید صحرایی در پایان با بیان اینکه ان شاالله بتوانیم این صدور احکام را به سمتی ببریم که واقعا در این شرایط مشکل گشای نیازمندان باشیم گفت: از سپاه ناحیه پاوه و جناب سرهنگ سلطان قلی تقدیر و تشکر دارم به جهت آنکه در جلوگیری از شیوع این بیماری تلاش می کنند و اقلام مواد غذایی را در بین اقشار آسیب پذیر توزیع می کند.

 

فرمانده سپاه ناحیه پاوه نیز ضمن تبریک و تسلیت شهادت دکتر محسن فخری زاده اظهار داشت: در راستای طرح مشترک وزارت بهداشت و بسیج ؛ ما در شهرستان پاوه همراه با کل کشور فعالیتهایی را در مبارزه با کرونا انجام داده ایم که یکی از موضوعاتی که در این فعالیتها مطرح است رسیدگی به خانواده های بی بضاعتی است که دچار این بیماری شده اند.

 

سرهنگ سلطان قلی افزود: همانطور که افراد مبتلا به بیماری ؛ برای جلوگیری از شیوع کرونا؛ باید در قرنطینه به سر برند ؛ بسیج وظیفه دارد که در دوران قرنطینه به این خانواده ها کمک کند .

 

وی با اشاره به چگونگی شناسایی افراد مبتلا به کرونا گفت: مبتلایان به بیماری کرونا توسط شبکه بهداشت شناسایی و در سامانه ۴۰۳۰ ثبت می شوند و پس از آن با دریافت گزارش مبتلایان به این بیماری در هر نقطه ای از شهرستان؛ ما بسیج را به آن محله برای قرنطینه کردن بیماران و کمک های مالی در صورت نیاز گسیل خواهیم کرد .

 

سرهنگ سلطان قلی افزود: در حقیقت احساس ضعف یکی از مشکلات این بیماری است که عدم توان مالی برخی خانواده ها در تامین مواد غذایی؛ نیز اضعاف ضعف خواهد شد و ما نیز از خیرین و سپاه کمک های لازم مالی را برای این مستمندان دریافت کرده و در بین آنها توزیع خواهیم کرد.

 

 

فرمانده سپاه ناحیه پاوه ضمن تقدیر از همراهی دادستان و دستگاه قضایی برای کمک به این طرح در پایان گفت: در این راستا قوه قضاییه و مجموعه دادگستری شهرستان پاوه نیز احکامی را مبنی بر تهیه اقلام و لوازم بهداشتی توسط مجرمان به جای تحمل حبس آنها ؛ صادر کرده اند که ما نیز این اقلام بهداشتی را به همراه بسته های مواد غذایی به خانواده های بی بضاعت مبتلا به کرونا تحویل خواهیم داد.