پ 09 فروردین 1403 ساعت 15:18

غزه و بر افتادن نقابهاي دروغين /حيدر غلامي

غزه و بر افتادن نقابهاي دروغين /حيدر غلامي

پايگاه خبري تحليلي سلام پاوه : متاسفانه دربدری، زندان، شکنجه، تبعید و کشتار فلسطینی ها توسط صهیونیستها که از دهه ی دوم قرن بیستم میلادی، با همکاری انگلیس و سپس آمریکا و متحدانش آغاز شد، هنوز هم ادامه دارد. داستان این همه ظلم و تجاوز و جنایت مثنوی هفتاد من کاغذ می طلبد… بیست روز […]

پايگاه خبري تحليلي سلام پاوه : متاسفانه دربدری، زندان، شکنجه، تبعید و کشتار فلسطینی ها توسط صهیونیستها که از دهه ی دوم قرن بیستم میلادی، با همکاری انگلیس و سپس آمریکا و متحدانش آغاز شد، هنوز هم ادامه دارد. داستان این همه ظلم و تجاوز و جنایت مثنوی هفتاد من کاغذ می طلبد…

بیست روز پیش رژیم صهیونیستی با مشورت و چراغ سبز آمریکا و اذناب منطقه ایش، حمله ی ددمنشانه ای را از زمین، هوا و دریا حیدر غلامیعلیه « غزه»، آغاز کرد. تا کنون 1050 نفر شهید و 5700 نفر نیز زخمی و هزاران منزل نیز ویران شده اند.

در این مدت که شاهد نسل کشی مردم محصور، مظلوم و رنج کشیده ی فلسطین در « غزه» بوده ایم، مشاهده و شنیدن موارد ذیل باعث شد تا چهره ی واقعی بسیاری از مدعیان حقوق بشر، آزادیخواهی، ظلم ستیزی، ناسیونالیسم عربی و اسلامگرایی بیش از پیش آشکار شده و نقاب از چهره ی آنان برداشته شود.

1ـ حمایت مستقیم آمریکا و کشورهای غربی منادی دفاع از حقوق بشر و آزادیخواهی از رژیم صهیونیستی در قتل عام و نسل کشی مردم بی دفاع غزه. این در حالی است که همین کشورها گاهی در اعتراض به حکم اعدام یک قاتل جانی و … با بوق و کرنای تبلیغاتی حمایت از حقوق بشر و… گوش عالمیان را کر می کنند.

2ـ پخش اخبار و گزارشهای گزینشی، تحریف شده، دروغین و جانبدارانه ی نسل کشی در غزه، توسط مطبوعات و رسانه های دولت های غربی و اذناب آنها. این رسانه ها ( بی بی سی، صدای آمریکا، العربیه و … ) می کوشند با موجهه جلوه دادن جنایت صهیونیستها و و ظالم نمایاندن مظلوم و مظلوم نمایاندن ظالم، افکار عمومی جوامع را منحرف نمایند.

3ـ سکوت و حتی همدردی! سازمان ملل متحد با رژیم صهیونیستی و عدم صدور حتی یک بیانیه ی لفظی در حمایت از مردم مظلوم غزه و محکومیت حمله و تجاوز به آنها.

این موضعگیری، حرکت نمادین برخی از فلسطینی های اخراج شده از وطن را در ذهنم تداعی کرد.

در دهه ی نود میلادی رژیم صهیونیستی، چهارصد نفر از فعالان فلسطینی را مجبور به ترک وطن کرد؛ و سازمان ملل نیز هیچ واکنشی در برابر این اقدام ظالمانه انجام نداد. آنها به نشانه ی اعتراض، در مرز لبنان تحصن کردند. در یکی از همان روزها در حضور ده ها خبرنگار، تابوتی آورده و آرم سازمان ملل را در آن قرار دادند. تابوت را بر روی شانه هایشان حمل کرده و در قبری که برایش کنده بودند، دفن کرده؛ و آرم سازمان ملل متحد را بر روی آن نصب کردند؛ تا بیان کنند که این سازمان علی رغم ارائه ی برخی از خدمات انسان دوستانه، فلسفه ی وجودی خود را از دست داده و به تغییراتی اساسی و بنیادین نیاز دارد.

4ـ همفکری، همراهی و یاری مستقیم و غیر مستقیم برخی از حکومتهای عربی ( مصر، عربستان، امارات و … ) به رژیم صهیونیستی در کشتار مردم بی گناه غزه؛ و سکوت معنادار اکثریت کشورهای عربی.

این موضعگیری ننگین و شرم آور مرا به یاد سخنی از انور سادات انداخت؛ که پس از امضای پیمان کمپ دیوید با رژیم صهیونیستی، بیان کرده بود. وی گفته بود: « این حکام عرب که از من شدیدا انتقاد می کنند و مرا به عنوان یک خائن معرفی می کنند، باور کنید خود آنها هم می خواهند به این نقطه برسند، اما این واقعیت را نمی توانند عینا بیان کنند. من اطمینان دارم آنها پشت سر من خواهند آمد. جرم من این است که پیشتاز بودم. آنها می خواستند در این راه قدم بگذارند، ولی جرات و جسارت آن را نداشتند..»1

5ـ سکوت معنادار سازمان کنفرانس اسلامی و اکثر کشورهای اسلامی و عدم تحرک و فعالیت جدی در راستای توقف این کشتار وحشیانه؛ و عدم کمک به مردم مظلوم و محاصره شده ی ـ بخوانید: زندانی ـ غزه.

به نظر می رسد در چنین شرایطی، تنها کار ممکن ما این باشد که در حد توان با گفتار، نوشتار و … در منابر و رسانه ها و دنیای مجازی، حقیقت این ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی و حمایت کنندگانش را بیان کنیم؛ و با دعا و ارسال کمکهای نقدی به مردم مظلوم غزه، دین خود را نسبت به این انسانهای ستمدیده ی زجر کشیده ادا نماییم.

به امید روزی که ارزش و کرامت ذاتی انسان در درونمان نهادینه شده و شاهد نجات و رهایی تمامی مظلومین از چنگال ظالمان باشیم.

پاوه، حیدر غلامی 5/5/1393

1ـ فلسطین و حقوق بین الملل، هنری کتان، مترجم غلامرضا فدایی عراقی، مقدمه ی مترجم، ص 20

2 پاسخ برای “غزه و بر افتادن نقابهاي دروغين /حيدر غلامي

  • شهروند در تاریخ مرداد 6, 1393 گفت:

    با سیلام خمت اقای غلامی به قول پروانه چرا از مردم کوبانی مطلب نمینویسی مردمی که مورد حملات وحشیانه تکفیری های داعش قرار گرفتن کجایند مدافعین به قول خودشان حقوق بشر

  • پروانه در تاریخ مرداد 6, 1393 گفت:

    آقای حیدر غلامی ها چرا از کوبانی چیزی نمی گید ؟