ج 10 فروردین 1403 ساعت 03:45

فرماندار پاوه: کتاب و کتابخوانی ازعوامل موثر در توسعه جامعه است

فرماندار پاوه: کتاب و کتابخوانی ازعوامل موثر در توسعه جامعه است

به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا :  فرماندار پاوه کتاب و کتابخوانی را از عوامل مهم و مؤثر رشد و توسعه هر جامعه ای عنوان کرد. به گزارش سلام پاوه و به نقل ازخبرنگار ایرنا، پرویز ایده پور روز پنجشنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی پاوه که در سرسرای جلسات فرمانداری […]

به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا :  فرماندار پاوه کتاب و کتابخوانی را از عوامل مهم و مؤثر رشد و توسعه هر جامعه ای عنوان کرد.

به گزارش سلام پاوه و به نقل ازخبرنگار ایرنا، پرویز ایده پور روز پنجشنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی پاوه که در سرسرای كتابخانه جلسات فرمانداری برگزار شد، عدم دیجیتالی بودن سیستم کتابخانه ها و کمبود منابع مالی را از عوامل مهم و اساسی عدم استقبال جوانان از کتابخانه ها دانست.

وی اظهار کرد: باید نمایشگاههای کتاب را در این برهه با توجه به نیازهای کنونی جامعه و بویژه نیازهای نسل جوان بر پا کرد.

مسوول انجمن کتابخانه های عمومی پاوه نیز گفت: این شهرستان با 4/3 متر فضای کتابخانه ای از این حیث از میانگین استانی جلوتر است.

رحمت محمدی، با بیان اینکه هم اکنون پنج کتابخانه عمومی با 72 هزار جلد کتاب و بیش از چهار هزار نفر عضو فعال در پاوه دایر است، گفت: سرانه کتاب برای هر نفر در این شهرستان 2/1جلد است.

وی افزود: هم اکنون در کنار این کتابخانه ها که در شهرهای پاوه، نوسود، نودشه و باینگان مستقر هستند، پنج ایستگاه مطالعه در سطح شهر و روستاها راه اندازی شده و پنج ایستگاه دیگر نیز در حال راه اندازی است.

شهرستان پاوه با 56 هزار نفر جمعیت در شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.