ج 31 فروردین 1403 ساعت 04:38

سقوط ارزشهای انسانی / حیدر غلامی

سقوط ارزشهای انسانی / حیدر  غلامی

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : در ماه مبارک رمضان حملات وحشیانه و غیرانسانی رژیم غاصب صهیونیستی در حالی آغاز شد که اکثر مردم دنیا به شدت مشغول تماشا و پیگیری جام جهانی فوتبال اند. متاسفانه کشته و زخمی شدن صدها انسان بی گناه ( تنها گناه شان این است که خواهان زندگی شرافتمندانه و […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : در ماه مبارک رمضان حملات وحشیانه و غیرانسانی رژیم غاصب صهیونیستی در حالی آغاز شد که اکثر مردم دنیا به شدت مشغول تماشا و پیگیری جام جهانی فوتبال اند.

متاسفانه کشته و زخمی شدن صدها انسان بی گناه ( تنها گناه شان این است که خواهان زندگی شرافتمندانه و آزاد در سرزمین خود هستند) و مظلوم در غزه، آنها را به اندازه ی باخت تیم محبوبشانحیدر غلامی متاثر نمی کند.

اخبار تحولات غزه به اندازه ی اخبار بازیها برایشان مهم نیست. در حقیقت برای این افراد ظلم و ناعدالتی، کشتار و شکنجه و دربدری مردم مظلوم مهم نیست و آنان را به اندازه ی حذف تیم مورد علاقه اشان ناراحت نکرده و دلشان را به درد نمی آورد.

با این اوصاف وقتی تصویر مردم رژیم صهیونیستی را به هنگام تماشای بمباران غزه و قتل عام زنان و کودکان و .. دیدم – بسان نشستن برای تماشای فیلم سینمایی مورد علاقه ی خود ـ هر چند بسیار متاسف شدم اما خیلی تعجب نکردم.

تمام این ها حکایت از این دارد که دلهایمان نسبت به ظلم، ناعدالتی و مظلومیت مردم و کشتار آنان ـ  بدون توجه به اینکه ظالم و مظلوم چه کسانی هستند ـ بی تفاوت و غیرحساس اند؛ که از نشانه های بارز قلب بیمار و ناسالم وسقوط ارزشهای انسانی می باشد . دردی که متاسفانه اکثرا بدان گرفتاریم و آن را احساس نمی کنیم ؛ و جهت مداوایش قدمی نیز برنمی داریم.

رمضان فرصت بسیار مناسبی است جهت زدودن زنگار دل و صیقل دادنش با تلاوت قرآن، محاسبه ی صمیمانه ی نفس، استغفار و…

این مبارک فرصت را از دست ندهیم و دست دعا بر آریم که: خدایا مظلومان و ستمدیگان جهان (به خصوص درغزه) را از شر ظالمان نجات ده و نصرت و آزادی را نصیب آنان بفرما. پروردگارا به ما توفیق عنایت فرما تا انسان – بماهوانسان – برایمان آنچنان عزیز و گرامی باشد، که نسبت به رنج و دردهایش بی تفاوت نباشیم؛ و آلامش برایمان سخت و سنگین بوده و دلمان را به درد آورد؛ و ما را برای رفع آن ها به تلاش و حرکت وا دارد.

حیدر غلامی، پاوه ۱۳۹۳/۴/۱۶

یک پاسخ برای “سقوط ارزشهای انسانی / حیدر غلامی

  • بهروز شفیعی در تاریخ تیر 27, 1393 گفت:

    کاک حیدر عزیز انشاا… خداوند بزرگ کمک حال همه کسانی باشد که دغدغه دین و مسائل مهم جامعه را دارند. تذکره ها کم شده اند که امید وارم روز به روز بر تعداد ذاکرین افزوده شود.