چ 29 فروردین 1403 ساعت 01:06

۳۰ میلیارد ریال به حساب مرزنشینان پاوه واریز شد

۳۰ میلیارد ریال به حساب مرزنشینان پاوه واریز شد

به گزارش سلام پاوه:مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: بیش از ۳۰ میلیارد ریال از محل مبادلات مرزی بازارچه شوشمی از اوایل تیرماه تاکنون به حساب مرزنشینان شهرستان پاوه واریز شده است. به گزارش خبرنگار سلام پاوه:خلیل حیدری افزود:با مصوبه جدید هیات دولت مبنی بر جایگزین شدن مبادلات مرزی به جای کوله بری که اجرای آن […]

به گزارش سلام پاوه:مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: بیش از ۳۰ میلیارد ریال از محل مبادلات مرزی بازارچه شوشمی از اوایل تیرماه تاکنون به حساب مرزنشینان شهرستان پاوه واریز شده است.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:خلیل حیدری افزود:با مصوبه جدید هیات دولت مبنی بر جایگزین شدن مبادلات مرزی به جای کوله بری که اجرای آن به گمرکات استان محول شد از اوایل تیرماه جاری این مصوبه با آغاز مبادلات مرزی از طریق بازارچه شوشمی شهرستان پاوه بطور رسمی اجرایی شد. 

مدیرکل گمرکات کرمانشاه با اظهار خرسندی از فعال بودن این مبادلات مرزی گفت: تاکنون حدود ۷۰ محموله کالا از مرز شوشمی وارد کشور شده که ۴۹ محموله آن در تیر ماه بوده است.

وی اظهار داشت: ارزش این ۴۹ محموله که شامل لوازم خانگی ، الکترونیکی، پارچه و پوشاک بوده ، ۹۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال است.

حیدری گفت: از این مقدار مبلغ ۳۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال معافیت گمرکی بوده که به مردم مرزنشین شهرستان پاوه تعلق گرفته و به حساب آنها واریز شده و مبلغ ۱۷ میلیارد و ۷۹۰ میلیون ریال آن هم سهم دولت بوده که به حساب خزانه واریز شده است.

مدیرکل گمرکات کرمانشاه افزود: هم اکنون در شهرستان پاوه ۶ هزار و ۵۲۲ نفر در قالب ۲ هزار و ۵۴۴ خانوار مشمول مزایای مبادلات مرزی هستند که هر ماه مبلغ هفت میلیون ریال به حساب هر فرد مرزنشین و ۲۸ میلیون ریال به حساب خانوارهای چهار نفره واریز می شود.

 

حیدری تصریح کرد: سقف تعداد افراد برای هر خانوار تا چهار نفر محاسبه خواهد شد و اگر تعداد افراد خانوار بیش از این تعداد هم باشد فقط برای چهار نفر آنها مبلغ واریز خواهد شد.

 

وی هدف از اجرای طرح مبادلات مرزی را کمک به معیشت مرزنشینان و تلاش برای ارتقای وضعیت اقتصادی و رونق بازار شهر و روستاهای مرزی عنوان کرد و افزود: کالاهای وارداتی فقط حق ترخیص در پاوه را دارند و خروج آنها بصورت تجمیع از این شهرستان ممنوع است.

 

مدیرکل گمرکات کرمانشاه از دیگر مزایای طرح مبادلات مرزی را واردات کالا از دیگر مرزهای رسمی کشور و انتقال این کالاها به مرز شوشمی و ترخیص از گمرک این مرز عنوان کرد و گفت: تجار و بازرگانان منطقه و شهرستان با این کار می توانند کمک بزرگی به رونق اقتصادی و معیشت مردم شهرستان و منطقه داشته باشند.

 

حیدری به میزان صادرات و واردات کالا از مرزها و بازارچه های استان در چهار ماهه اول امسال هم اشاره کرد و گفت: میزان صادرات ما در این مدت یک میلیون و ۷۶۸ هزار تن کالا به ارزش ۸۸۸ میلیون دلار بوده است.

 

وی افزود: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی ۲۳ درصد و به لحاظ ارزش ریالی ۴۴ درصد افزایش داشته است.

 

مدیرکل گمرکات کرمانشاه افزود: میزان واردات از این بازارچه ها در چهار ماه اول امسال ۱۰ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزن ۸۹ درصد و به لحاظ ارزش ریالی ۴۲ درصد افزایش داشته است.

 

شهرستان پاوه با بیش از ۶۲ هزار نفر جمعیت و ۸۴ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارای ۲ بازارچه مرزی می باشد که در شمال غربی کرمانشاه واقع شده است.

2 پاسخ برای “۳۰ میلیارد ریال به حساب مرزنشینان پاوه واریز شد

  • شهروند در تاریخ مرداد 20, 1397 گفت:

    خوشا بحالت ما ۳۰۰ هزار را نداریم

  • احمدی در تاریخ مرداد 17, 1397 گفت:

    با سلام ،ظاهرا اعلام شده که هر نفر باید ۷۰۰ هزار تومان هر ماه به حسابش واریز بشه ،در صورتی که ما یک خانواده ی ۳ نفره هستیم وکلا فقط ۹۰۰ هزار به حسابمون واریز شده ،یعنی نفری ۳۰۰ هزار تومان .
    به حساب ما کم واریز شده یا ایشون اشتباه می کنند
    ؟،خواهشا اگه کسی می دونه ما رو راهنمایی کنه ،باید کجا قضیه رو پیگیری کنیم ،باقی پول کجا رفته؟