ج 31 فروردین 1403 ساعت 08:25

زندگی‌ نامه استاد احمد ابراهیمی منتشر شد

زندگی‌ نامه استاد احمد ابراهیمی منتشر شد

 به گزارش سلام پاوه : کتاب زندگی‌نامه زنده‌یاد استاد احمد ابراهیمی با عنوان «نجواهای پیر آواز» با گردآوری علیرضا بنائی و با مقدمه علی رضاپور امید منتشر شد. به گزارش سلام پاوه و به نقل از هنرآنلاین نام فرعی این کتاب «لوح محفوظ موسیقی، استاد احمد ابراهیمی» است که در آن علیرضا بنایی به بررسی زندگی […]

 به گزارش سلام پاوه : کتاب زندگی‌نامه زنده‌یاد استاد احمد ابراهیمی با عنوان «نجواهای پیر آواز» با گردآوری علیرضا بنائی و با مقدمه علی رضاپور امید منتشر شد.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از هنرآنلاین نام فرعی این کتاب «لوح محفوظ موسیقی، استاد احمد ابراهیمی» است که در آن علیرضا بنایی به احمد ابراهیمیبررسی زندگی و آثار احمد ابراهیمی، خواننده و مدرس آواز ایرانی، می‌پردازد.

کتاب مشتمل بر چهار بخش زندگی‌نامه دوران کودکی و جوانی، دوران هنری، پرسش و پاسخ، و در نهایت مجموعه‌ای از مقالات و مصاحبه‌ها درمورد پیر آواز ایران است.

این کتاب که با سی دی صوتی همراه است به همت نشر موسیقی عارف و با بهای 15000 تومان به بازار نشر عرضه شده است.

احمد ابراهیمی سال 1305 در منطقه اورامانات متولد شد. اکثر اعضای خانواده او دستی در موسیقی داشتند و همین امر سبب شد تا او هم با تشویق خانواده به سراغ موسیقی و یادگیری این هنر برود.

ابراهیمی بیش از دوازده سال نداشت که به تهران نقل مکان کرد. در سال 1327 با توجه به صدای خوشی که داشت با استادان بزرگ موسیقی ایران نظیر ابوالحسن صبا، مرتضی محجوبی، حسین تهرانی، غلامحسین بنان، ادیب خوانساری آشنا شد و از محضر همگی این بزرگان موسیقی ایران بهره‌مند شد.

پس از پنج سال اولین برنامه رادیویی خود را با محمود ذوالفنون در رادیو تهران اجرا کرد که با تشویق و استقبال مردم روبرو ‌شد.
ابراهیمی پس از یک سال اجرای برنامه‌های مختلف موسیقی در رادیو، به سال 1333 به ارکستر مرتضی‌خان محجوبی، استاد پیانو که با همکاری محمد میرنقیبی اداره می‌شد، راه یافت و شکوفایی هنری وی از همین زمان آغاز شد. همکاری او تا سال 1335 با این ارکستر ادامه داشت.

از سال 1342 تا اواخر سال 1354 به سمت رئیس دفتر اداره کل فعالیت‌های هنری و از سال 1354 تا اواخرسال 1358 به سمت مدیر امور اداری سازمان ملی فولکلور ایران منصوب و مشغول کار شد.

احمد ابراهیمی فروردین ماه 1359 پس از پشت سرگذاشتن بیست و چهار سال مستمر کار هنری و مدیریت هنری با تقاضای خودش باز نشسته شد. بعد از انقلاب عمده وقت ابراهیمی به آموزش ردیف‌های آوازی به شاگردان و علاقه‌مندان موسیقی‌ آوازی صرف شد.

او چهارم تیر ماه 1392 بدرود حیات گفت.

شایان ذکر است استاد احمد ابراهیمی اصالتا اهل شهر نوسود از توابع شهرستان پاوه می باشند