پ 06 اردیبهشت 1403 ساعت 22:45

صفهای طولانی بنزین در پاوه / کمبود سوخت یا قاچاق سوخت؟

صفهای طولانی بنزین در پاوه / کمبود سوخت یا قاچاق سوخت؟

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : چند روزی است شاهد صفهای طولانی خودرو ها در جایگاه های سوخت (بنزین) در پاوه هستیم که باعث سردرگمی مردم و ناراحتی شهروندان شده است . به گزارش خبرنگار سلام پاوه : متاسفانه شاهد هستیم با جنگهای روانی و بحث های افزایش قیمت ارز و دلار و تورم ناشی […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : چند روزی است شاهد صفهای طولانی خودرو ها در جایگاه های سوخت (بنزین) در پاوه هستیم که باعث سردرگمی مردم و ناراحتی شهروندان شده است .

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : متاسفانه شاهد هستیم با جنگهای روانی و بحث های افزایش قیمت ارز و دلار و تورم ناشی از تحریم، بدون اینکه تغییری اساسی هنوز صورت گرفته باشد شاهد بی اخلاقی هایی در بازار و احتکار و قاچاق و … می باشیم. درحالی که خوشبختانه مشاهده می شود با سیاستهای جدید ارزی شاهد روند نزولی قیمت دلار در بازار و تاثیرات مثبت هستیم . اما گاهی مشاهد می شود خود ما شهروندان نیز در تورم و نابسامانی بازار نقش بسزایی داریم.

 

بر پایه گزارشهای واصله علی رغم اینکه اتفاق خاصی در عرصه ارائه بنزین صورت نگرفته است در شهرستان مرزی پاوه شاهد صفهای طولانی مدت بنزین هستیم . بر اساس تماس شهروندان با این پایگاه خبری تحلیلی در خلوت ترین ساعت روز ما در جایگاه های سوخت و ارائه دهندگان بنزین شاهد صفهای بلند و طولانی هستیم .

 

موضوعی که شاید منحصر به فرد باشد و باید مسئولان مربوطه سریع به آن رسیدگی کنند.

 

بر اساس تماس یکی از شهروندان ناراضی با پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه وی گفت : بیش از دو ساعت است در صف بنزین حضور دارم و در ساعات متعدد روز نیز مراجعه کرده که یا صف طولانی بوده و یا بنزین عرضه نشده است.

 

یکی دیگر از شهروندان به سلام پاوه گفت : متاسفانه شاهد هستیم عده ای بنزین را از جایگاه های سوخت تهیه می کنند و سریع پس از ذخیره آن در جای دیگری بازهم به صفهای بنزین برمی گردند و متعاقبا این بنزین ها را در مرزهای شهرستان پاوه قاچاق می کنند و شهروندان را با مشکل روبرو می کنند.

 

براساس بررسی های صورت گرفته خبرنگار سلام پاوه هر دبه بنزین ۲۰ لیتری در مرز و شهر طویله عراق به بیش از ۹۵ هزار تومان صبح امروز فروخته شده است و مشاهده می شود شهروندانی بدون نیاز به بنزین بنزین را از جایگاه های سوخت تهیه می کنند و به قاچاقچیان سوخت با قیمت بالاتری ارائه می دهند و شاید یکی از اصلی ترین دلایل صف های طولانی و ناراحتی تعداد قابل توجهی از شهروندان از این موضوع است.

 

بدون شک بی کاری و نبود اشتغال و مشکلات اقتصادی نمی تواند دلیلی برای این کار باشد که سوخت خودروهای مردم که از نیازهای مهم شهروندان می باشد را قاچاق کرد و متاسفانه عده ای از شهروندان آگاهانه به این موضوع واقف هستند اما در مقابل این سودجویان سکوت پیشه کرده اند.

 

مشاهده می شود این بنزین قاچاق در مرزهای بخش نوسود بخصوص روستا های هانه گرمله و دزآور به خارج از مرزها قاچاق می شود که ضمن تقدیر از تلاشهای مرزبانان و نیروهای پاسدار در این نقطه مرزی لازم است در مقوله بنزین و قاچاق سوخت سخت گیری های بیشتری صورت بگیرد و عرصه را برای قاچاقچیان سوخت تنگ تر نمایند تا شهروندان این شهرستان مرزی با مشکلات فروان روبرو نشوند.

 

هیچ کس منکر تجارت و کاسبی در مرز نیست و اعتقاد بر این است این تجارت باید براساس قانون صورت بگیرد که خوشبختانه در مرز شوشمی پس از مدتها شاهد تجارت چمدانی و مبادلات کالا از طریق کارتهای مرزنیشنی شهروندان هستیم که با ساماندهی هرچه بهتر آن و فعال شدن کارتهای مرزنشینی شهروندان می شود تاثیر خوبی بر معیشت مردم گذاشت . اما قاچاق سوخت به دلیل نداشتن شغل و درآمد کار بسیار ناپسندی است که متاسفانه تمامی شهروندان را با مشکل روبرو کرده است کما این که اقشاری که دست به قاچاق بنزین می زنند از قشر مرفه و پولدار جامعه می باشند. که با خودروهای مجهز و شاسی بلند دست به این کار می زنند.

 

متاسفانه در بازار پاوه مشاهده می شود علی رغم اینکه هنوز تاثیرات تحریم و حتی افزایش قیمت ارز و … صورت نگرفته است ما شهروندان سریعا تحت تاثیر این جریان  قرار می گیریم . و خود ما در ایجاد تورم و جریانهای مرتبط نقش بسزایی داریم .

 

با کوچکترین نوسانات بجای اتخاذ تصمیم درست اقتصادی در عرضه و تقاضا یا دوری از احتکار و فشارهای روانی ناشی از تورم و تحریم ، خود ما با ایجاد جوی روانی و کمک به سودجویان در بدتر شدن وضعیت اقتصادی گام برمی داریم.

 

لازم است مسئولان مربوطه با سودجویان و احتکار گران و قاچاقچیان سوخت بشدت برخورد کنند و عواملی که در پروسه قاچاق بنزین نقش دارند را به دستگاه های قضایی معرفی نمایند تا برخورد لازم صورت گیرد . و در کنار مسئولان ، شهروندان نیز با استفاده بهینه از سوخت و استفاده درست از خودروی شخصی باعث بازگشت آرامش و رفع نابسامانی در موضوع بنزین و صفهای طولانی شوند.

 

قاچاق سوخت و خروج سرمایه ملی از یک طرف و حوادث ناشی از سرعت خودورهای حامل موادسوختی قاچاق که بعضا باعث آتش سوزی و سوختن رانندگان و سرنشینان هر دو خودرو می شود و برخوردهای انتظامی و قضایی از سوی دیگر خسارات جبران ناپذیری به مردم و جوانان این دیار وارد می کند. و می طلبد مسئولان ضمن کمک به اشتغال جوانان و رفع مشکلات اقتصادی آنها و همچنین همراهی خود شهروندان مانع از تدوام این کار پرخطر شوند. و خوشبختانه با روند نزولی قیمت ارز شاهد آرامش اقتصادی و رونق آن در شهرستان باشیم.

 

تصاویری ارسالی از کاربران ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه امروز صف طولانی بنزین در پاوه