س 04 اردیبهشت 1403 ساعت 21:31

تحلیلی بر هیئت رئیسه آینده شورای شهر پاوه/ عملکرد ضعیف رئیس شورا در یکسال اخیر

تحلیلی بر هیئت رئیسه آینده شورای شهر پاوه/ عملکرد ضعیف رئیس شورا در یکسال اخیر

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : نزدیک به یک سال از عملکرد شورای پنجم شهر پاوه می گذرد شورایی که با ترکیبی متفاوت و با شعارهای آنچنانی پا به عرصه ظهور گذاشت و اعتماد مردم را جلب کرد و سکان مجلس محلی شهر پاوه را بدست گرفت . همه امیدوار به تغییر و تزریق یک […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : نزدیک به یک سال از عملکرد شورای پنجم شهر پاوه می گذرد شورایی که با ترکیبی متفاوت و با شعارهای آنچنانی پا به عرصه ظهور گذاشت و اعتماد مردم را جلب کرد و سکان مجلس محلی شهر پاوه را بدست گرفت . همه امیدوار به تغییر و تزریق یک تفکر و انرژی جدید به بدنه شورای شهر بودند. اما با گذشت زمان روز به روز مردم نا امید تر از گذشته به عملکرد شورا نگاه کردند. و حالا تقریبا در یکسالگی شورا همه بازهم چشم انتظار تحول تازه ای هستند.

آغاز فعالیت شورا و اعلام فراخوانی آزاد برای انتخاب شهردار امیدها را در دل مردم بیشتر کرد تا شاید در دل دولت تدبیر و امید آزادانه یک شهردار منتخب و مردمی بدون دخالتهای بیرونی هدایت کشتی شکسته شهرداری پاوه را برعهده گیرد. فراخوانی بزرگ و الگو گرفته شده از چند شهر موفق کشور رسانه ای شد و چندین و چند چهره سرشناس و متخصص بومی پا به عرصه گذاشتند و آماده رقابت برای کسب کرسی شهرداری پاوه شدند . شورای پنجم که در ظاهر و در متن فراخوان خود معتقد به انتخاب آزادانه و بر مبنای تعقل و تخصص و توجه به اصل بومی بودن را مبنای کار خود قرار داده بود مدتها با افکار عمومی و نخبگانی که مدارک خود را جهت تصدی پست شهرداری پاوه ارائه دادند بازی کردند تا سرانجام  به گواه اکثریت مردم و صاحبنظران در یک سناریوی از پیش تعیین شده و با دخالتهای آشکار بیرونی و با رایزنی غیر معمول یکی از اعضای شورای پنجم و با سه رای متزلزل که رای یکی از اعضا ناشی از جدل با یکی دیگر از اعضای شورا بود نه رای مبتنی بر آگاهی و ناشی از تخصص  بود جناب آقای محمد علی میری شهردار دور چهارم شورای شهرپاوه دوباره شهردار دور پنجم شورای شهر پاوه شد. تا فراخوانی برای انتخابی آزادانه ،آگاهانه و متخصصانه و برمبانی نظر جمعی و احترام به تمامی نخبگان بومی شهرستان پاوه با بی توجهی اعضای شورا بخصوص دو عضو آن که یکی از آنها در نامه های سرگشاده به استاندار کرمانشاه که در این رسانه خبری هم موجود است به عنوان یک اصلاح طلب خواهان انتخاب مدیران بومی برای استان و شهرستان شود ولی در شهر خود و در میان مردم خود حاضر به احترام به مردم و گزینه های بومی دیارش نیست . رجوع (http://www.salampaveh.ir/66420// ) این فراخوان نیز همچون شعارهای آبکی انتخاباتی بسیاری از اعضای شورا در عمل از نطفه خفه می شود و عملیاتی نمی شود.

 

فارغ از تمامی بازی ها و بحثها و ادعاهای بی عمل شورای پنجم دو عضو شورای شهر مهندس احسن احمدی و سامان مرادی تمام سعی و تلاش خود را برای اجرای قانونمند فراخوان و احترام به نظر شهروندان انجام دادند و در حالی که مصوبه انتخاب آقای میری با حواشی و مشکلات فراوانی روبرو شد ومی شد آن را مغایرت گرفت اما با حمایتهای بیرونی و حمایت کامل فرماندار تدبیر و امید در پاوه این مصوبه هرگز مغایرت داده نشد و اعتراض دو عضو شورای شهر که عاجزانه خواستار اجرای حق و قانون بودند ترتیب اثر داده نشد . بعد از این مقدمه و ماجرا بود که شکاف آشکاری در بین اعضای شورای شهر بوجود آمد و این شکاف نیز هرچند نه بصورت علنی اما در بسیاری از مواقع از جمله در مصاحبه های اخیر دو عضو شورای شهر در یک گروه تلگرامی به وضوع مشاهده می شد.

شکاف در بین اعضا روند حرکتی و فعالیت شورا را مختل کرده است و ما شاهد هیچ گونه فعالیت در خور شهروندان  عزیز پاوه نیستیم .

 

انجام کارهای معمولی و روزانه شرکت در جلسه های بی نتیجه و سکوت همیشگی رئیس شورای شهر که بنظر می رسد هیچ توانی در تصمیم گیری ندارد و بیشتر تحت تاثیر شهردار و یکی از اعضای شورای شهر می باشد و هیچ قدرتی برای رایزنی با مدیران ارشد استانی و کشوری در آن دیده نمی شود . باعث شده است پاوه شاهد یک شورای خنثی و راکد شود.

 

در کمتر از ۴۰ روز آینده بنظر می رسد هیئت رئیسه جدید شورای شهر پاوه شکل تازه ای به خود می گیرد. و شاهد ترکیبی متفاوت و بخصوص انتخاب رئیسی توانمند حداقل در تصمیم گیری شود . براساس اخبار واصله که نمیتوان به صراحت آن را تایید کرد سه عضو شورای شهر هم قسم شده اند تا ترکیب جدیدی را شکل دهند و با کنار گذاشتن رئیس فعلی شورا اقدامات تازه ای را برای توسعه شهر پاوه انجام دهند.

 

بدون شک و با توجه به مشاهدات و بررسی های صورت گرفته خنثی ترین رئیس و ترکیب هیئت رئیسه چند ساله اخیر شورای شهر پاوه را می توان در شورای پنجم و با ریاست آقای دلشاد جراجزاده دانست که تصمیمات وی بیشتر ناشی از دخالتهای بیرونی و تحت تاثیر شهردار و یکی از اعضای شورا و …. می باشد.

 

رئیس فعلی شورا که در جلسات انتخاباتی خود شعارهای بسیاری در خصوص مستقل بودن و انتخاب گزینه بومی متخصص برای شهرداری و زیر بار نرفتن و وابسته نبودن به هیچ جریانی را سرلوحه کار خود قرار داده بود و خود را چهره ای مردمی قلمداد کرده بود اینک در عمل و در کارنامه یکساله اش شاهد این هستیم که حتی وی در تصمصمات خود کوچکترین اراده ای ندارد . و حتی در بسیاری از جلسات عمومی شهرستان و شورای اداری فقط سکوت محض را در دستور کار دارد. باید از جریان حامی مطلبوش که وی را در انتخابات علم کرد و حمایت کرد پرسید آیا خود از عملکرد آقای جراجزاده رضایت دارید؟

 

با این اوصاف به نظر می رسد سه عضو شورای شهر در راستای ایجاد تحول و اقدامات مثبت و تغییر روند فعالیت شورا و انجام تعهدات خود به مردم در انتخاب هیئت رئیسه جدید که شاید یک ماه دیگر صورت گیرد تغییرات قابل توجهی  اعمال کنند و  بنظر می رسد از سه چهره جهانبخش لطف الهی ، احسن احمدی و سامان مرادی یک نفر از آنها سکان هدایت شورای راکد و بی برنامه شهر پاوه را برعهده خواهد گرفت.

 

امیدواریم اعضای شورای پنجم با بازنگری در فعالیتهای خود نگاه تازه ای به شهروندان و شهر پاوه داشته باشند و مشکلات مردم را حل نمایند همه شهروندان و حتی اعضای شورا خود بر مشکلات واقف هستند . و می توانند با همدلی و گرفتن تصمیم درست اقدامات ملموسی در پاوه انجام دهند و به تعهدات خود نسبت به مردم عمل کنند.

در آینده این پایگاه خبری تحلیلی ریزتر و بهتر به مواردی اشاره خواهدکرد و پرده از بسیاری از اتفاقات بر خواهد کشید….

 

نگارش : صهیب زربان 

29 پاسخ برای “تحلیلی بر هیئت رئیسه آینده شورای شهر پاوه/ عملکرد ضعیف رئیس شورا در یکسال اخیر

  • شهروند در تاریخ تیر 31, 1397 گفت:

    با سلام و عرض ادب
    جناب آقای زربان بنده به عنوان عضوی از این شهرستان و به نوعی به مانند شما نمونه ای از غمخواران این شهر به عرض جنابعالی میرسانم که یک طرفه رفتن به قاضی به دور از اصول خبرنگاری و اخلاق رسانه ای است. شما در پست های قبلی این رسانه از ترویج اخلاق رسانه ای گفتید و متاسفانه خودتان آن را نقض میکنید.شما در درجه ی اول باید قوانین شوراها را مطالعه بفرمایید و در درجه ی دوم حدود و اختیاراتی که به صورت مکتوب مجود است و در درجه ی سوم باید جولان شورا و میزان اقتدار آن را سنجید و به چالش کشید.ادبیات شورا در یک کلمه ادبیات التماسی و خواهشی است در برابر مسئولان همتراز و فرادست،چراکه شوراهای ما جز دربرابر لایحه ی شهرداری خود توان مقابله ی قانونی دارند جز آن توان دیگری ندارند.
    اگر شما دم از سکوت آن بنده ی خدا میرنید به عرضتان میرسانم که هدف بنده اولا دفاع از عملکرد آن نیست ولی باید واقع بین باشیم و به مثابه پنج انگشت دست به شورا نگاه کنیم.اگر قرار باشد همه از یک جنس باشند که میشود خانه ی خاله خانم و تغییری نمیشه احساس کرد و این تضاد ها که هر عضو به عنوان عصاره ی بخشی از جامعه از خود نشان میدهد به نوعی رابطه ی تنگاتنگی با تغییر دارد که شما به این امر واقف نیستید.به اعتقاد بنده شما بایستی با تقدیم درخواست رسمی به دفتر شورا خواستار تنویر افکار عمومی باشید به عنوان دست راست شورا عمل کنید نه اینکه آنها به حاشیه ببرید و یادمان باشد که این افراد قبل اینکه عضو شورا باشند ،همشهری و عضوی از این شهر میباشند و خود آنها نیز بر این امر واقفند که روزی این چهار سال خاتمه یافته و به مانند من شهروند به میان افراد عادی باز خواهند گشت.

  • پاوه ایی در تاریخ تیر 30, 1397 گفت:

    اقای ناشناس مردم پاوه بی غیرت نیستن نمیشه ازروی نااگاهی وتعصبات الکی به مردم پاوه توهین کرد کسی نگفته کاک دلشاد شما ادم بدی است وبه قول یکی ازکاربران هرکاری تخصص میخواهد وجربزه وتوانایی دفاع ودرگیرشدن برای احقاق حقوق شهروندان نمازهای شخصی هرفردی امیداست مورددرگاه خداوندقرارگیرد واخرت خداوند اجرشان رابدهد وشما چکاره هستین که دستورقتل دیگران راصادرمیکنید

  • درباصام در تاریخ تیر 30, 1397 گفت:

    واقعا حقیقت را نوشته ای آقای زربان تازمانی که افکار سنتی جای خود را به افکار مدرن وعلمی وتخصصی در انتخاب شهردار وشورا ی پاوه ندهد آش همان آش و کاسه همان کاسه

  • ن در تاریخ تیر 30, 1397 گفت:

    عالی بود یکی تز اعضای شورا میگفت تغییر یا تدوام وضع موجود ،ماوضع رو دوست داشتیم ولی

  • شهروند در تاریخ تیر 30, 1397 گفت:

    دستمریزاد عالی بود واقعیت را بدون سانسور گفتید درود بر شما

  • مشاور در تاریخ تیر 30, 1397 گفت:

    چرا یکجانبه مینویسی اقای زربان بنظر من نه تنها اقای جراحزاده بلکه سه نفری که شما گفتی انقلاب میکنن عملکرد بسیار ضعیفی در یکسال گذشته داشتن. اقای احمدی و مرادی یکسال گذشته چکار کردن عملکرد فردیشون چی بوده ؟ چرا یکجانبه مینویسی ؟ نقد رو باید از همه کرد نه فقط یکنفر اقای لطف الهی چکار کرده این یکسال با این همه تجربه

  • عبالرحمان یوسفی بازنشسته در تاریخ تیر 30, 1397 گفت:

    اراده ای برای تغییر در این شهرستان وجود ندارد
    چرا به شورای شهرپاوه گیر دادی؟
    شورای شهرستان پاوه چکار کرده؟ شورای روستاهای ما چکار کردن؟ چرا در این شهر هر روز مسائل عشیره ای پررنگ تر میشه و هر روستا از شهر پاوه اعلام برتری و خود بزرگ بینی می کنه؟ چرا شهر پاوه و شهرستان پاوه به عنوان یک جغرافیای سیاسی و اداری و اجرایی و محل اجتماع جمعیت کثیری از مردم دفاع نمیشه و اسمی برده نمیشه و همه مستقل شده و تک روی می کنند و روستای خود را معرفی می کنند؟

  • سحر در تاریخ تیر 30, 1397 گفت:

    اگه راست میگی اهل خبری و خبرنگار
    از عملکرد۸ساله آقای ایده پور فرماندار بنویس

  • ناشناس در تاریخ تیر 30, 1397 گفت:

    باعرض سلام و ادب
    جناب آقای صهیب زربان چرا شما و دوست عزیزتان جناب آقای فرهاد صالحی آنقدر اعتماد به نفس فراوانی دارین عضو شورا نمی شوین؟؟؟؟؟؟لطفا پاسخگو باشید…..
    کسانی که نظر دادن و ثابت کردن دلشاد جراح زاده عملکرد ضعیفی دارد چرابا اسم واقعی خود نظر نمی دین اصلاًچرا عضو شورای اسلامی شهرستان پاوه نمی شوین؟؟چراااااااااااااااا؟ لطفا پاسخگو باشید……..
    تا چه وقت این مردم اعصابش را بر روی اصحاب رسانه خالی نمائید.. دیگر این مسخره بازی ها کنار بگذارید….
    جناب آقای فرهاد صالحی شما همسایه روبه روی خانه آقای دلشاد جراح زاده هستین چطوری می توانین این مطلب را بر علیه کاک دلشاد عزیز می نویسید.
    من به جای کاک دلشاد بودم می کشتمت…………..
    خواهشمند است. این نظر را تائید نمایید……..
    باتشکر
    متاسفم برای شهروندان پاوه ای بی غیرت.
    متاسفم متاسفم

  • همشهری در تاریخ تیر 30, 1397 گفت:

    نه فقط شهرداربلکه همه پرسنل شهرداری احساس میکنند ازجنس این مردم نیستندوازکره ای دیگر پابه این شهر گذاشته اند واحساس میکنند بالاتراز این شهروندان هستند ونیاز به یک کلاس اموزشی دارند که به این شهر وشهروندان برگردند انگارازدماغ فیل افتاده اند

  • پاوه در تاریخ تیر 30, 1397 گفت:

    ممنون ازاینکه درددل مردم شهر پاوه رابیان کردید امیداست کسی رییس شوراشود که تجربه چنددوره ریاست شورارادارد وراحت میتواند درپی احقاق حقوق شهروندان بامسولین استانی وکشوری رایزنی نماید واقعا شورای خنثی ایست

  • م خالدی در تاریخ تیر 30, 1397 گفت:

    متاسفانه ما در انتخابهامون اشتباه میکنیم خوب اگه فردی ادم خوبیه اهل مسجده یا اهل خیر و خیراته چه ربطی به شورای شهر داره بهش رای میدیم ؟الان رییس شورا تا جایی که شنیدم حتی توی جلسات هم که افراد چپ و راستش و بقیه حرف میزنن چیزی نمیگه ما نمیگیم ادم بدی هست ولی به خدا هر کاری یه تخصصی میخواد

  • محسن در تاریخ تیر 30, 1397 گفت:

    یه رییس شورای خنثی ٬ یه انتخاب عجیب و البته مشکوک توسط یه عضو شورا ٬ یه سال گذشت عملا هیچ ٬ امیدواریم هیات رییسه کامل تغییر کنه

  • فرهنگی در تاریخ تیر 29, 1397 گفت:

    به نام خدا و با سلام خدمت همشهریان گرامی . باید به عرض برسانم نه رئیس شورای فعلی و نه بقیه تا زمانیکه یک تیم هاهنگ نباشند کاری را پیش نخواهد برد . این سیاست کار است که تفرقه بینداز و حکومت کن . بنده هم به عنوان در مرحله اول یک شهروند فرهنگی که به آقای جراحزاده رای داده ام متاسفم . زیرا انتظار میرفت ایشان فراجناحی عمل نموده و بجای اینکه یکه تاز در کنار شهردار باشد در معیت همکارانش باشد و با مشورت های لازم و جلسات مفید به فکر شهر باشند نه به فکر پست و مقام . قطعا نه ایشان و حتی بقیه اعضا روز به روز از چشم مردم دارند می افتند . اگر در سنوات باقی مانده به فکر شهر و مردم نباشند قطعا برای بار دیگر وارد شورا نخوهند شد هر جند که تبلیغات قوی و فامیلی زیاد هم داشته باشند .

  • سرمست در تاریخ تیر 29, 1397 گفت:

    جناب زربان واقعیاتی از این شهر پر ادعای تو خالی را بیان کردی واقعیت محافظه کاری شدید التماس به غیر کوچک شمردن خودی وتخریب ان دلایل زیادی که باعث نابودی این شهر گشته واقعا امیدی به بهبود دیده نمیشود فکر غالب تحقیر تهدید تکبر باند بازی ومشکلات فراوان دیگر شاید قلم فرسایی شما روشنگری اندکی بنماید

  • صادق در تاریخ تیر 29, 1397 گفت:

    افرین عالی نوشتی قلمت پایدار زنده باشی

  • معلم در تاریخ تیر 29, 1397 گفت:

    احسنت واقعا عالی نوشتی این عضو اصلاح طلب شورا خیلی……….

  • شهرم پاوه در تاریخ تیر 29, 1397 گفت:

    آقای جراحزاده چهره خودشو به مردم شهر نشون دادن حمایت بی جهت شهردار قطعا نفعی برای ایشون داره وگرنه توشهرپاوه هزاران جوان دیگه بیکارن میتونستن شهردار بشن افسوس که جوانان شهرم از بیکاری دست به چه کارهای کثیفی که نمیزنند….

  • ناشناس در تاریخ تیر 29, 1397 گفت:

    واقعا مردانه نوشتی احسنت باد کاک صهیب صداقت در این متن گویای همه چیز می باشد

  • شهروند در تاریخ تیر 29, 1397 گفت:

    فره پیانی

  • ناشناس در تاریخ تیر 29, 1397 گفت:

    حرف همه مردم پاوه همینه درود به خبرنگار با غیرت

  • sahar در تاریخ تیر 29, 1397 گفت:

    احسنت به قلم شما جناب زربان شایداینگونه حرف دل مردم به گوش مسئولین عزیز برسد امیدواریم با انتخاب شایسته ی این دو عضو عزیز مشکلات پاوه را کم کرد…..به قول شما …………

  • لایق و در تاریخ تیر 29, 1397 گفت:

    نمیدانم این همه حمایت یکجانبه از احسن احمدی چه دلیلی داره؟؟؟ نمیدانم این عضو شورا که شعارهای انچنانی داشت و با آن همه مثلا ایده یکسال گذشته چکار کرده؟؟ لطفا عملکرد فردی این عضو شورا رو بیان کنید

    • sahar در تاریخ تیر 29, 1397 گفت:

      شما بچسب به آقای چترباز به بقیه چیکارداری

  • ناشناس در تاریخ تیر 29, 1397 گفت:

    با سلام واقعا عملکرد اقای شهردار در طول این چند سال ضعیف بوده از اقایان شورا خواهشمندم نسبت به جایگزینی شهردار بومی و کارامد اقدام کنند

  • شهرترافیک در تاریخ تیر 29, 1397 گفت:

    باسلام خدمت برادرای عزیزسایت مردمی سلام پاوه،شورای پنجم باحرف زدن وجلسه گذاشتن همه کارکردن واسه پاوه امادرعمل زیرصفرهستن،واقعابایدتاسف خورد،جناب رئیس شوراوقتی شعارمیدادقبل ازانتخابات این کارومیکنم واون کارروانجام میدم حالافقط کارش شده …………..

  • دوستدار در تاریخ تیر 29, 1397 گفت:

    شما چطور بخودتون اجازه میدی اینطور گستاخانه به منتخب مردم توهین کنی
    شما اگه خبرنگاری باید میرفتی یه گزارش چالشی با ایشون برگزار میکردی نه پوپولیستی به ایشون میتازی
    شما برین یغه مسولان با نفوذتر رو بگیرین

  • نظام سلیمانی در تاریخ تیر 29, 1397 گفت:

    احسنت، بویژه اشاره شما به نامه فوق العاده بود،

  • سعدی در تاریخ تیر 29, 1397 گفت:

    قلمت سبز
    عالی نوشتی