پ 09 فروردین 1403 ساعت 23:05

مخالف تعطیلی پنجشنبه ها هستم/۹ شهر زلزله زده تحت هیچ شرایطی خاموش نشوند

مخالف تعطیلی پنجشنبه ها هستم/۹ شهر زلزله زده تحت هیچ شرایطی خاموش نشوند

به گزارش سلام پاوه:استاندار کرمانشاه گفت: مخالف تعطیلی پنجشنبه ها هستم چرا که در شرایطی قرار داریم که هر چه بیشتر باید کار کنیم.   به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا:چند سالی است که بنا به تصویب هیات دولت با اضافه شدن یک ساعت کاری در طول روز، روزهای پنجشنبه در تهران […]

به گزارش سلام پاوه:استاندار کرمانشاه گفت: مخالف تعطیلی پنجشنبه ها هستم چرا که در شرایطی قرار داریم که هر چه بیشتر باید کار کنیم.

 

به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا:چند سالی است که بنا به تصویب هیات دولت با اضافه شدن یک ساعت کاری در طول روز، روزهای پنجشنبه در تهران تعطیل اعلام شده و این موضوع نیز در برخی از استان ها اجرایی شده است.موضوع تعطیلی پنجشنبه ها طی روزهای اخیر در فضای رسانه ای استان مطرح شده به گونه ای که حتی در فضای مجازی کمپینی برای تعطیلی پنجشنبه ها به راه افتاده و برخی نیز اقدام به نظرسنجی در این خصوص کرده اند.

 

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: تعطیلی به نفع ما نیست چرا که اقتصاد ما در استان الان به کار بیشتر نیاز دارد و افکار عمومی باید به این موضوع آگاه باشند.

 

وی تاکید کرد که تعطیلی پنجشنبه ها به مصلحت شرایط فعلی استان نیست و از آنجایی که پیشنهاد تعطیلی پنجشنبه ها باید از طرف استانداری به دولت ارائه شود؛ ما این پیشنهاد را نمی دهیم.

روند ساخت و ساز در مناطق زلزله زده خیلی خوب پیش می رود

استاندار کرمانشاه در پاسخ به این پرسش که آیا روند توسعه مناطق زلزله زده به خوبی پیش می رود یا خیر؟ گفت:بله خیلی خوب پیش می رود چرا که در این هشت ماهی که از زلزله گذشته است یک ماه اول درگیر اسکان اضطراری و امداد و نجات بودیم و ۲ ماه نیز درگیر اسکان موقت شدیم و فقط پنج ماه برای ساختن فرصت داشته ایم.

بازوند ادامه داد که در این پنج ماه ۹ هزار و ۸۰۰ واحد سقف زده شده ضمن اینکه پنج هزار واحد نیز آماده بهره برداری است.چرا که به نظرم کار فوق العاده ای انجام شده که در نوع خود رکورد بی سابقه ای است.

 

بازوند تاکید کرد:در هیچ زلزله ای نمی بینید که به این سرعت کار انجام شده باشد.

 

وی ادامه داد:تاکنون هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به آسیب دیدگان پرداخت کرده ایم به اضافه ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات دیگر که بلاعوض بوده است.

 

استاندار کرمانشاه رقم پرداخت پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان استان کرمانشاه را بسیار بالا دانست.

 

مدیر ارشد استان در ادامه گفت:۵۶ هزار خانه آسیب دیده هم اکنون در حال تعمیر است و همین الان نزدیک ۱۲ هزار نفر در مناطق زلزله زده کار می کنند که کار بی سابقه ای است.

۹ شهر زلزله زده تحت هیچ شرایطی خاموش نشوند

بازوند در خصوص وضعیت خاموشی ها و اینکه آیا مشکلات ساختاری داریم یا اشکال به مصرف بالای مربوط است؟ پاسخ داد: برق به صورت لینک کشوری است و به استان ربطی ندارد.

 

استاندار کرمانشاه افزود:اعلام کرده ام که ۹ شهر مناطق زلزله زده تحت هیچ شرایطی خاموشی نداشته باشند.

 

وی در خصوص تغییر ساعت کاری ادارات نیز بیان داشت: این تغییر ساعت ادارات باعث کاهش روزانه بین ۳۰ تا ۴۰ مگاوات برق شده است؛ ضمن اینکه دستگاه های اجرایی که بعد از ظهر فعال هستند ژنراتورهای خصوصی وارد مدار کرده اند.

 

بازوند تاکید کرد که خاموشی ها مربوط به یک مقطع بحرانی در گرما است و به زودی تمام می شود.