ج 10 فروردین 1403 ساعت 12:30

نکاتی چند بر جوابیه شهرداری پاوه در خصوص کارخانه آسفالت /فرهاد علیمرادی

نکاتی چند بر جوابیه شهرداری پاوه در خصوص کارخانه آسفالت /فرهاد علیمرادی

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:مهندس فرهاد علیمرادی رئیس دفتر نظام مهندسی ساختمان شهرستان پاوه در خصوص جوابیه شهرداری پاوه بر تعطیلی کارخانه آسفالت پاوه جوابیه ای جهت تنویر افکار عمومی برای پایگاه خبری سلام پاوه ارسال نموده است که متن آن به شرح ذیل می باشد: مدیریت محترم سایت سلام پاوه: با احترام خدمت مخاطبین […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:مهندس فرهاد علیمرادی رئیس دفتر نظام مهندسی ساختمان شهرستان پاوه در خصوص جوابیه شهرداری پاوه بر تعطیلی کارخانه آسفالت پاوه جوابیه ای جهت تنویر افکار عمومی برای پایگاه خبری سلام پاوه ارسال نموده است که متن آن به شرح ذیل می باشد:

مدیریت محترم سایت سلام پاوه:

با احترام خدمت مخاطبین و کاربران ارجمند و مدیریت محترم سایت خبری تحلیلی سلام پاوه و تشکر بابت درج نقطه نظرات کاربران در خصوص نقد و جوابیه شهرداری،نکات ذیل جهت تنویر افکار عمومی و رفع شبهات تقدیم حضور میگردد،انتظار دارد وفق مقررات نسبت به درج آن،اقدام فرمایید.

با عنایت به مطالب ابرازی اینحانب در نقد وارده،واضح است که هدف از انتقاد،حرکت در مسیر رشد، توسعه و آبادانی و تسهیل در ارائه و کیفیت خدمات به شهروندان، بوده و خدای نخواسته هدف جبهه گیری و تقابل و تشویش با مجموعه مدیریتی شهرداری نبوده و نخواهد بود. با ملاحظه و تدبر در جوابیه مورخ ۱۶تیرماه و ایضا متهم نمودن بنده به نقد یکجانبه،بزرگنمایی و ترویج شایعات،بر شهروندان محترم روشن خواهد شد که آیا عمل مذکور، نص صحیح افعال مذکور می باشد یا خیر.

در جوابیه مذکور آمده است که صرف و صلاح شهر و شهروندان را شهرداری، بهتر و بیشتر از هر فرد دیگری که در آن زمینه تخصص ندارد، می داند!!! و نویسنده محترم جوابیه بنده را به نداشتن تخصص در این زمینه وصف نموده است.لازم میدانم به اطلاع خوانندگان فهیم برسانم که اینجانب فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته مهندسی عمران گرایش سازه از دانشگاه کردستان و عامل احداث و راه اندازی کارخانه بتن آماده در بازه زمانی کمتر از ۷۰ روز بوده و همچنین معرفی شده به عنوان جوان کارآفرین طبق گزارش پخش شده از شبکه خبری استان(منتشر شده مورخ ۱۶ تیرماه در کانال خبری سلام پاوه)و فعال در ارائه خدمات فراوان در این زمینه، هم از لحاظ زیست محیطی و هم اقتصادی (از جمله عدم ریختن دوغاب ناشی از شست و شوی دیگ میکسر پس از بتن ریزی در محل و عدم ریختن آن در معابر و جداول شهر و انتقال آن به کارگاه و تصفیه مجدد به آب مصرفی قابل استفاده در پروسه کاری)، دارای مقاله علمی و تخصصی در انجمن ملی بتن ایران، هشت سال سابقه تدریس در دانشگاه و … می باشم؛با این اوصاف،مدارک و مدارج تخصصی و علمی بنده، گویای این واقعیت می باشد که اظهارنظر نسبت به غیر تخصصی بودن و اجازه نقد!!! و….، دور از واقعیت و شان نویسنده محترم جوابیه می باشد و قضاوت را به وجدان بیدار جامعه می سپارم.

در جوابیه شهرداری،نقد بنده از تعطیلی کارخانه آسفالت،به عنوان فرافکنی و ترویج شایعات و… وانمود شده است،اصل موضوع این است که طبق جوابیه مذکور، کارخانه آسفالت در تعطیلی مطلق بسر می برد و نبایستی موضوع باعث آزردگی مجموعه مدیریت شهری باشد، آنچه که عیان است، چه حاجت به بیان است..؟پس روشن است که تامین آسفالت مورد نیاز شهرستان،خارج از پاوه بوده و با ملاحظه عملیات آسفالت روستاهای مجاور(که در حال انجام می باشد) و درخواست های متعدد متولیان امر از جمله دهیاران و شهرداران و…….گویای این واقعیت تلخ است که تمامی آسفالت های مورد نیاز خارج از شهرستان تهیه میگردد و کارخانجات مذکور با درخواستهای زیاد مواجه می باشند و در صف انتظار تامین آسفالت می باشند.

از نقطه نظر منطقی، شهرداری با وجود مجموعه عظیم کارخانه آسفالت بایستی به دنبال جذب مشتری، اخذ درخواست ها، بازاریابی و کسب درآمد مستمر باشد که موضوع طبعا باعث اشتغال تعدادی زیاد از جوانان متخصص، به صورت مستقیم و غیر مستقیم خواهد شد و نتیجتا توسعه شهری را رقم خواهد زد، و با وجود درآمدهای مستمر و پایدار، مدیریت شهری هیچ وقت گوشه چشمی به درآمد لرزان و ناپایدار ناشی از کمسیون ماده ۱۰۰ نخواهد داشت و به تبع آن، از ترویج ساخت و سازهای بدون پروانه،تراکم فروشی و عدم رعایت قوانین شهرسازی و..جلوگیری بعمل خواهد آمد.(توجه به گزارش و تبلیغات منتشر شده در سال ۹۲ در سایت پاوه پرس که پیوست می باشد)؛ بنابراین متقاضی آسفالت با علم و اطلاع از تعطیلی کارخانه مذکور ناگزیر به مراجعه سایر کارخانجات خواهد بود.

شهرداری همواره با درخواست های متعدد شهروندان مبنی بر آسفالت کوچه های خاکی، ترمیم خیابان ها و غیره روبرو بوده و بایستی به وعده های خود جامه عمل بپوشاند و توجه به فصول کاری کارخانه مطابق اعلام شهرداری و توجه به مصوبه مورخ ۳۰/۰۳/۹۷،مبنی بر واگذاری کارخانه به مدت ۶ ماه و اعلام نظر هیئت محترم تطبیق شهرستان مورخ ۱۴/۰۴/۹۷، با توجه به زمان بر بودن تا تنظیم قرارداد، عملا در ۲ ماه کاری فصل آیا امکان تحقق وعده ها وجود خواهد داشت؟؟!! یا اینکه جهت تامین آسفالت مورد نیاز، مدیریت شهرداری خود نیز به کارخانجات دیگر متوسل خواهند شد؟؟ شاید صرفه و صلاح خسروان در آن کار باشد!!!!

اقدام تامل برانگیزتر شهرداری در جوابیه، که مستقل از نقد تعطیلی کارخانه آسفالت است، پیوست نمودن درخواست اینجانب مبنی بر واگذاری واحد تولیدی شن و ماسه شهرداری، که به صورت استیجاری می باشد و به گویا بدلیل آنکه واحد مذکور به اینجانب واگذار نشده است خدای نخواسته مغرضانه و غیر کارشناسانه انتقاد نموده ام.

از متن درخواست مذکور چنین بر می آید که، خواسته به حق و منطقی اینجانب، جهت تسهیل در روند ساخت و ساز و بازسازی اماکن و ابنیه صدمه دیده ناشی از وقوع زلزله اخیر می باشد چراکه بعلت حجم درخواستهای زیاد متقاضیان و بالا رفتن ظرفیت کاری و کمبود عرضه شن و ماسه،و از طرفی کوتاه شدن فاصله حمل تا کارگاه­های تولید بتن آماده و غیره، هم باعث تسریع در روند امور یاد شده خواهد بود و نیز هزینه های تمام شده بتن و یا مصالح مانند شن و ماسه پایین خواهد آمد.در این اقدام عجیب برای خوانندگان ارجمند روشن شد که نه تنها کارخانه آسفالت، بلکه با کمال تاسف تنها واحد تولیدی(سنگ شکن)شهرداری در این برهه حساس نیز، از سنوات قبل تعطیل بوده است! ! !

واحد مذکود همانند سایر املاک استیجاری شهرداری در یک پروسه زمانی و مطابق ماده ۱۳ دستورالعمل های مالی شهرداریها قابل واگذاری می باشد و بنده نیز اولا به عنوان یک شهروند و ثانیا با دارا بودن کارگاه تولید بتن آماده(با اشتغال زایی برای ۱۶ نفر به طور مستقیم و حدود ۴۰ نفر بطور غیر مستقیم در سطح شهرستان، و نیز از انحصار در آوردن بتن پس از ۸ سال هم از نظر هزینه و هم از نظر کیفیت آن و با توجه به فاصله کم محل کارخانه بتن تا کارخانه سنگ شکن تعطیل شده شهرداری) متقاضی اجاره واحد مذکور بوده ام و عنوان اینکه بعلت عدم واگذاری آن، دست به قلم برده و نقد مذکور را بیان داشته ام جای بسی تاسف می باشد چرا که درخواست بنده دارای مصوبه شورای محترم شهر بوده و بعلت عدم آگاهی مجموعه مدیریتی شهرداری به جهت تطبیق درخواست با مقررات مالی شهرداری ها، از ناحیه هیئت محترم تطبیق شهرستان مغایرت خورده و پس از رفع مغایرت، آگهی( همانند آگهی نوبت اول مزایده مهرماه سال۹۴ که پیوست می باشد) و نهایتا در یک پروسه مشخص واگذار خواهد شد و دلیل اصلی عدم واگذاری به بنده یا اشخاصی دیگر همانیست که ذکر گردید !

ما نگوئیم بد و میل به ناحق نکنیم// جامه کس سیه و دلق خود ارزق نکنیم!!در خاتمه بدلیل طولانی بودن موضوع از خوانندگان فهیم پوزش می طلبم و ضروری است تا به جهت تمام فعالیت ها و اقدامات مثبت انجام شده از طرف مجموعه شهرداری و شورای محترم اسلامی شهر، به ویژه از ریاست محترم شورا (آقای دلشاد جراح زاده) که تلاش ها و اقدامات ایشان در این خصوص مشهود می باشد، نهایت قدردانی را دارم.

مهندس فرهاد علیمرادی/ رئیس دفتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی شهرستان پاوه

تصویر گزارش و تبلیغات منتشر شده از سوی شهرداری در سال ۹۲ در سایت پاوه پرس

تصویر آگهی مزایده کارخانه دانه بندی شن و ماسه شهرداری پاوه در مهر ماه سال ۱۳۹۴٫

4 پاسخ برای “نکاتی چند بر جوابیه شهرداری پاوه در خصوص کارخانه آسفالت /فرهاد علیمرادی

  • عابد یوسفی در تاریخ تیر 25, 1397 گفت:

    واقعا جای قدردانی و تشکر داره از آقای مهندس علیمرادی بابت کارآفرینی هایی که در منطقه داشتن و به تنهایی موجبات اشتغال ده ها نفر رو فراهم آوردن. و همینطور تشکر می کنیم که به تنهایی در صدد راه اندازی مجدد کارخانه های تعطیل شده و ارائه خدمات به همشهریان هستند.

  • شهروند شهر پاوه در تاریخ تیر 23, 1397 گفت:

    قبل از هر چیز از مدیریت سایت سلام پاوه جهت روشن شدن این چنین مسائل مهمی تشکر میکنم. از مهندس علیمرادی نیز بابت نقد خوبشون و جوابیه عالی که دادن تشکر و قدردانی میکنم

  • رحمانی در تاریخ تیر 22, 1397 گفت:

    دروغگویی متاسفانه خیلی رواج پیدا کرده به جایی رسیده که خیلی راحت واضح ترین مطالب هم تحریف و انکار میشوند . با تشکر از مهندس علیمرادی گرامی و مردمی که روشنگری نمودند

  • کامیار قادری در تاریخ تیر 22, 1397 گفت:

    ضمن تشکر و خسته نباشید خدمت مهندس علیمرادی

    کاش مهندس علیمرادی نقدهای هم به ارگانهای دیگر همچون اداره راه پاوه میکردن بلکه اونها هم ی تکانی به خودشان بدهند.
    اداره راه پاوه امروز ی معبر رو آسفالت میکنه فردا همون معبر پر میشه از چاله و دست انداز و موج و….
    آخه مگه شماها آسفالت رو از کجا میارید که اینقد بی کیفیت و بد هست؟
    اوضاع جاده‌ ای بخش ها و روستاهای پاوه که برای همه عیان است و نیاز به توضیح ندارد!!!