پ 09 فروردین 1403 ساعت 21:25

گردهمائی بزرگ حفظ حریم خانواده در ناحیه سپاه پاوه برگزار شد/ عکس

گردهمائی بزرگ حفظ حریم خانواده در ناحیه سپاه پاوه برگزار شد/ عکس

به گزارش سلام پاوه : با حضور دکتر شهاب نادری نماینده مردم پاوه و اورامانات و به مناسبت هفته عفاف و حجاب و روز دختر گردهمائی بزرگ حفظ حریم خانواه در سالن ناحیه مقاومت سپاه شهرستان پاوه برگزارشد . به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در این مراسم امام جمعه پاوه با استناد به آیات الهی […]

به گزارش سلام پاوه : با حضور دکتر شهاب نادری نماینده مردم پاوه و اورامانات و به مناسبت هفته عفاف و حجاب و روز دختر گردهمائی بزرگ حفظ حریم خانواه در سالن ناحیه مقاومت سپاه شهرستان پاوه برگزارشد .

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در این مراسم امام جمعه پاوه با استناد به آیات الهی و احادیث نبوی به تشریح جایگان و منزلت زن از دیدگاه اسلام پرداخت وگفت زنان به عنوان پایه و اساس تربیت و پرورش فرزندان و یار و یاور همسران از جایگاه منزلت بسیار بالایی برخوردارهستند .

ماموستا ملاقادر قادری به اهمیت حجاب برای زنان اشاره کرد وگفت: حجاب شناسنامه و هویت زن ,حافظ و پاسدار و نشان دهنده قدرت زنان است .

امام جمعه پاوه به آزادی زن در جوامع غربی اشاره کرد و گفت: تعبیر و تفسیر جوامع غربی از آزادی زنان عریان و برهنگی و استفاده ابزاری از زنان است .

ماموستا قادری به توطئه و ترفندهای دشمنان برای ترویج و گسترش بی حجابی و بی عفتی در جوامع اشاره کرد و گفت: تغییر فرهنگ با استفاده از تغییر لباس و هویت ، تحقیر کردن ارزشها ، استفاده از ابزار و تکنولوژی روز و بی حجابی به عنوان ترقی در جامعه ، از بین بردن و سست کردن عقیده و باورهای دینی و مذهبی و تقویت موسیقی را از جمله این توطئه ها عنوان کرد .

وی زمانه شناسی را در این برهه و مقطع زمانی بسیار مهم و ضروری دانست و گفت: امروزه پنج بیماری جسمی و روانی خانواده ها و فرزندان ما را تهدید میکند که دوری از مساجد،مدارس,تعطیلی فریضه امر به معروف و نهی از منکر ,بیکاری ،فقر واسراف وتبذیر از جمله این موارد است .

حاج ماموستا قادری از حسن و توجه و خدمات ارزنده واحد محرومیت زدائی قرارگاه نجف سپاه برای کمک به مزدوجین تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام(ره) قدردانی کرد .

در ادامه این مراسم نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی اشاعه و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب را مستلزم فراهم نمودن زیر ساخت های لازم عنوان کرد و گفت: استفاده از وجود زنان در مشاغل و پستهای مدیریتی به عنوان یک اولویت در دستور کار مسئولان امر است .

شهاب نادری زنان را در بخشهای مختلف و حوزه های متفاوت جامعه پیشرو دانست و خواستار استفاده از ظرفیت های زنان شد .

وی با تاکید بر استفاده از بانوان در رده های مختلف مدیریتی گفت : ۶۰ درصد از جامعه اورامانات را بانوان و زنان و دختران تشکیل می دهد و باید بستر لازم برای شکوفایی و فعالیتهای آنان در عرصه های مختلف و حتی بهره گیری از آنان در رده های مختلف مدیریتی صورت بگیرید.

وی زنان اورامانات را شیرزنانی دانست که دوشا دوش مردان در همه حال حضور پررنگ و تلاش کم نظیری در عرصه های مختلف داشتند.

نادری با اشاره به آمار طاق و ازدواج به رشد آمار دو درصدی آمار ازدواج و کاهش ۳ درصدی آمار طلاق در کشور اشاره داشت و ابراز امیدواری که این موضوع تقویت شود و ما شاهد کاهش طلاق و افزایش ازدواج باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات منطقه اورامانات و شهرستان پاوه اشاره کرد و گفت : بنده وارث مشکلات فروانی هستیم و برای توسعه و آبادانی این دیار با مدیران عاشق میز و صندلی نمی شود کار کرد.

شهاب نادری با بیان اینکه عمر تکمیل نشدن چند پروژه شهرستان پاوه به بیش از یک دهه می رسد گفت : پروژه بیمارستان پاوه و انتقال آب چشمه هانه کوان بیش از یک دهه است که انجام نشده است و مسئولان مروبطه باید پاسخگو باشند.

گفتنی است سرهنگ ارسلان سلطان قلی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاوه در آغاز این گردهمایی به تشریح اهداف این نشست و اهمیت و جایگاه زنان در جامعه اسلامی پرداخت .

 

در پایان این مراسم از زنان موفق وبرتر در بخشهای مختلف با اهذای لوح و هدایایی قدردانی شد.