ج 10 فروردین 1403 ساعت 01:06

اکثر کالاهای بازارچه جوانرود کرمانشاه”تولید داخل”با “برچسب خارجی”است

اکثر کالاهای بازارچه جوانرود کرمانشاه”تولید داخل”با “برچسب خارجی”است

به گزارش سلام پاوه:مدیرکل انتظامی امنیتی استانداری کرمانشاه گفت:بسیاری از کالاهای موجود در بازارچه جوانرود تولید داخل کشور است که با برچسب خارجی عرضه می‌شود. به گزارش خبرنگار سلام پاوه:بهرام فاضلی‌زاد اظهار داشت: کشور ما ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در هیچ شرایطی هیچکس نمی‌تواند این ادعا را داشته باشد که […]

به گزارش سلام پاوه:مدیرکل انتظامی امنیتی استانداری کرمانشاه گفت:بسیاری از کالاهای موجود در بازارچه جوانرود تولید داخل کشور است که با برچسب خارجی عرضه می‌شود.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:بهرام فاضلی‌زاد اظهار داشت: کشور ما ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در هیچ شرایطی هیچکس نمی‌تواند این ادعا را داشته باشد که انسداد مرزی به صورت کامل انجام می‌شود. بسیاری از کالاهایی که در شهرستان جوانرود و سایر شهرستان‌ها وجود دارد از جمله لوازم آرایشی و پوشاک تولید داخل است که با برچسب خارجی توزیع می‌شود.

مدیرکل انتظامی امنیتی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه امروز بخشی از کالای قاچاق از جمله کالاهای سلامت محور امحا می‌شوند گفت: تمام کالاهای موجود در بازار قاچاق نیستند و چنانچه قاچاق بودن آن محرز شود در سطح عرضه و توزیع با آن مقابله می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای کالاهایی که به عنوان قاچاق تحویل تعزیرات حکومتی می‌شوند بسته به نوع کالا و ارزش ریالی آن مجازات تعیین می‌شود افزود: گاهی برخی از این کالاها منجر به مصادره خودروی حمل و دستگیری تمام دست‌اندرکاران می‌شود و در برخی از موارد به جزای قضایی نیز منجر می‌شود.

فاضلی‌زاد با بیان اینکه بخش مهمی از کالاهای قاچاق از جهت موازین بهداشتی کیفیت کافی را ندارند گفت: بسیاری از اقلام آرایشی قاچاق به عنوان کالاهای سلامت محور به طور قطع مضر هستند و کالاهای قاچاق سلامت محور به هیچ عنوان مورد مصرف مردم قرار نمی‌گیرند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه اکنون در بیشتر کشورهای جهان قوانین سختگیرانه‌ای درباره امحای قاچاق وجود دارد افزود: طرح ریجستری قاچاق تلفن همراه را تا حد صفر کاهش داد و از خروج مقادیر بسیاری ارز از کشور جلوگیری کرد.

وی عنوان کرد: هر کالایی که مشابه داخلی داشته باشد ترجیح و اولویت مصرف آن با کالای داخلی است و این موضوع در بخش‌های دولتی جز الزامات قانونی است.

فاضلی‌زاد گفت:تا شهریور ماه سال گذشته چند معبر کوله‌بری در استان وجود داشت که تعداد مشخصی از کالا طی روند قانونی وارد کشور می‌شد اما از آن زمان تاکنون طرحی در دولت مطرح شد که براساس آن معابر کوله‌بری برچیده شد و در عوض ساماندهی بازارچه‌های موقت مرزی معنا گرفت و آیین‌نامه‌ای در دولت تدوین و ماه گذشته به استان‌ها ابلاغ شد و سه بازارچه برای استان کرمانشاه مصوب شد که می‌توانند کالا را وارد کنند.

وی با بیان اینکه بازارچه مرزی تیله‌کوه در سرپل‌ذهاب، شیخ صالح در ثلاث‌باباجانی و شوشمی در پاوه از جمله این بازارچه‌ها هستند افزود: فعالیت این بازارچه‌ها در گذشته به این صورت بود که در گذشته واردکننده از کشور مجاور کالا را تهیه می‌کرد و از طریق معابر کوله‌بری و براساس تعرفه‌های قانونی وارد کشور می‌کرد.

فاضلی‌زاد افزود:براساس مجوز دولت واردکننده و تاجر کالا را از مبادی رسمی کشور وارد و به این سه بازارچه در استان ترانزیت می‌‌کنند و در این بازارچه‌ها بنابر قوانین گمرکی ترخیص انجام می‌شود و از بخشش معافیت مالیاتی یا سود گمرکی تا سقف هر نفر ۷۰۰ هزار تومان برای هر خانوار در ماه به مرزنشینان ساکن در شعاع ۲۰ کیلومتر تعلق می‌گیرد.

وی بیان کرد:براساس این طرح نیازی نیست کوله‌بر کالایی را از کشور مجاور تحویل بگیرد و حمل کند بلکه کالاها در این بازارچه‌ها دپو می‌شوند و مرزنشینان از معافیت سود بهره‌مند می‌شوند.

منبع:خبرگزاری تسنیم

3 پاسخ برای “اکثر کالاهای بازارچه جوانرود کرمانشاه”تولید داخل”با “برچسب خارجی”است

  • قه لا در تاریخ تیر 19, 1397 گفت:

    دکه فلزی در زمستان داغ و گرم و در زمستان بسیار سرد میشوند که متاسفانه اکثر کالاهای درون این دکه ها که بیشتر ارایشی و بهداشتی و برقی هستند دچار فساد زودرس و الودگی و نوسانات الکتریکی میشوند که متاسفانه این اواخر موجبات نارضایتی مسافران و خریداران را در پی داشته است که باید نسبت به جمع اوری این دکه های فلزی اقدام و انها را با مغازه های شیک و زیبا جایگزین کرد.

  • ناشناس در تاریخ تیر 19, 1397 گفت:

    ‍ مدیر سایت نوریا در گفتگو با سلام پاوه؛ شایعه بازداشت خود را تکذیب کرد .

    مظفر ولدبیگی در گفتگو با سلام پاوه اظهار داشت؛ متاسفانه روز یکشنبه ۹۷/۴/۱۷ چند کانال ضد انقلاب خبری دروغ و کذب را مبنی بر بازداشت اینجانب منتشر کردند.

    وی ادامه داد و گفت؛ متعاقبا کاربران، دوستان و آشنایان از دور و نزدیک ضمن تماس جویای احوال بنده شدند.

    ولدبیگی با تکذیب خبر بازداشتش گفت؛ به اطلاع میرسانم هیچگونه احضار و تذکر و بازداشت از طرف نیرو های نظامی و انتظامی، امنیتی، قضایی و… در کار نبوده و مسئولین محترم پاوه همواره حامی اصحاب رسانه و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی سالم بوده اند.

    کاک مظفر ولدبیگی مدیر سایت خبری نوریاو مبنای کار کانال های خبری احزاب ضد انقلاب را از روز اول بر مبنای دروغ پردازی و شایعه پراکنی به قصد ترویج نا امنی و هرج و مرج دانست.

    ولدبیگی افزود؛ کشور ما در میان یک جنگ نرم قرار دارد و هزاران کانال خبری با حمایت سرویس های جاسوسی غربی روزانه و شبانه امنیت جمعی روانی مردم را بمباران تبلیغاتی و سلب میکنند.

    وی در پایان ضمن تشکر از دغدغه تمام دوستان و اصحاب رسانه شهرستان گفت؛ میطلبد ضمن حفظ هوشیاری از باور کردن و پخش کردن اخبار کانال های دروغین خودداری کنیم.

  • گایر در تاریخ تیر 19, 1397 گفت:

    جوانرود دیگه مثل گذشته نمونده اون شلوغی رو هم نداره.
    دکه های فلزی بزرگترین عامل رکود بازارچه جوانرود هستش.
    بهتره دکه های فلزی که چشم انداز نازیبایی داره از بازارچه مرزی جوانرود حذف بشن .
    دوران دکه های اهنی به پایان رسیده.