ج 31 فروردین 1403 ساعت 19:05

دو خبر کوتاه از موسسه فرهنگی هنری نسیم فرهنگ هورامان

دو خبر کوتاه از موسسه فرهنگی هنری نسیم فرهنگ هورامان

به گزارش سلام پاوه : مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری نیسم فرهنگ هورامان از انتشار کتاب شعر ” خامه و خیال ” کاری از ۹ شاعر هورامان خبر داد.     ابراهیم شمس در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه گفت : کتاب (خامه و خیال) مجموعه غزلهای ۹ نفر از شاعران هورامان آقایان (فیصل هدایتی، سعدی […]

به گزارش سلام پاوه : مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری نیسم فرهنگ هورامان از انتشار کتاب شعر ” خامه و خیال ” کاری از ۹ شاعر هورامان خبر داد.

 

 

ابراهیم شمس در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه گفت : کتاب (خامه و خیال) مجموعه غزلهای ۹ نفر از شاعران هورامان آقایان (فیصل هدایتی، سعدی غریبی، فریدون بهرامی، حکمت محمدی، جمال قادرپور، یاسر رشیدی، بهروز محمدپور، عباس غریبی و حافظ احمدی) با تدوین عبدالله حبیبی و با همت صندوق واران وابسته به موسسه فرهنگی هنری نسیم فرهنگ هورامان در ۴۱۰ صفحه قطع وزیری توسط انتشارات زایله چاپ و وارد بازار فروش گردید.

 

ابراهیم شمس

وی افزود : این اثر گرانبها اولین کتاب چاپ شده از سری کتابهاییست که به منظور توسعه بخشیدن به کتابخانه هورامان توسط موسسه فرهنگی هنری نسیم فرهنگ هورامان گردآوری، چاپ و منتشر شده است.

 

مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری نسیم فرهنگ هورامان از برگزاری مراسم نکوداشت بانوان فعال در عرصه فرهنگی و هنری هورامان خبر داد .

 

ابراهیم شمس گفت : به استحضار اهالی فرهنگ و ادب هورامان بالاخص بانوان فعال در این عرصه می رساند این موسسه در نظر دارد مراسمی تحت عنوان مراسم نکوداشت بانوان فعال در عرصه فرهنگی و هنری هورامان را روز پنج شنبه مورخه ۹۷/۵/۱۱ در محل سالن همایش های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پاوه برگزار نماید.

 

وی افزود : از اصحاب قلم دعوت به عمل می آید در زمینه های زیر مقالات خود را تا تاریخ ۹۷/۵/۱ به دبیرخانه این مراسم به آدرس زیر ارسال نمایند:

 

🔸۱- نقش زن در فرهنگ و هنر هورامان
🔸۲- تاریخچه فعالیت فرهنگی بانوان در هورامان
🔸۳- جایگاه زن در جامعه فرهنگی هورامان
🔸۴- نقش زن در ادبیات هورامان
🔸۵- جلوۀ زن در ادبیات هورامان
🔸۶- ویژگی آثار ادبی زنان هورامان

🔻تذکر:

🔸۱- مقالات نباید در همایشی دیگر قرائت، و یا در به صورت کتاب یا نشریه چاپ شده باشند.

🔸۲- حتی الامکان مقالات به زبان هورامی باشند.

🔸۳- مهلت ارسال مقالات تا یکم مراد ۹۷ می باشد.

🔸آدرس: پاوه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجتمع فرهنگی هنری شهید کاظمی، دفتر موسسه فرهنگی هنری نسیم فرهنگ هورامان

🔸تلفن تماس: ۰۹۹۰۲۱۴۴۷۸۷

3 پاسخ برای “دو خبر کوتاه از موسسه فرهنگی هنری نسیم فرهنگ هورامان

  • ناشناس در تاریخ تیر 17, 1397 گفت:

    کار بسیار به جاییست. امیدوارم تمامی آن زنانی که دغدغه ی این را دارند که زنان در عرصه های مختلف مخصوصا عرصه های فرهنگی در جامعه هورامان هنوز به آن جایگاه واقعی خود نرسیده اند، با نگارش مقالات در این همایشها مشارکت نمایند و قدرت قلم خود را نشان دهند.

  • شاهو در تاریخ تیر 16, 1397 گفت:

    پاوه بعنوان یکی از شهرهای کهن و دارای تمدن و زبان و هویت خاص میطلبد همایشی در شان و اندازه ان برگزار کرد.
    پاوه و فرهنگ خاص و تاریخی ان را میتوان همتراز و هم ردیف شهرهایی همچون:
    مراغه،بروجرد،نیشابور،بیرجند،ری،کاشان،تالش،لنگرود،
    تربت جام،بابل،دزفول،و…..قرار داد.
    برگزاری یک همایش ملی و کشوری برای شهر فرهنگ و تاریخ یعنی پاوه کوچکترین خدمتی است که میتوان برای معرفی و شان ان انجام داد.
    مسولان مربوطه لطفا بفکر باشید.

  • معلم بازنشسته در تاریخ تیر 16, 1397 گفت:

    لطفا همایشی برای تاریخ و فرهنگ پاوه برگزار کنید
    جوانرودی ها سال ۱۳۸۸ همایشی تحت عنوان همایش تاریخ و فرهنگ جوانرود برگزار کردند و حاصل مقالات را در کتابی ۲۸۰صفحه ای منتشر کردند اما پاوه همچنان غریب مانده است.
    همایش در گستره فرهنگ و تاریخ شهر پاوه