پ 09 فروردین 1403 ساعت 20:42

بیش از ۲۰ هکتار از مراتع پاوه طعمه حریق شد

بیش از ۲۰ هکتار از مراتع پاوه طعمه حریق شد

به گزارش سلام پاوه: رئیس اداره منابع طبیعی پاوه گفت: بیش از ۲۰ هکتار از مراتع و جنگلهای این شهرستان روز چهارشنبه طعمه حریق شد.   به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا:یادگار غالبی افزود:این آتش سوزی براثر بی احتیاطی پیمانکار دکل های برق مسیر پاوه به نوسود در ارتفاعات روستای ‘دشه’ از بخش […]

به گزارش سلام پاوه: رئیس اداره منابع طبیعی پاوه گفت: بیش از ۲۰ هکتار از مراتع و جنگلهای این شهرستان روز چهارشنبه طعمه حریق شد.

 

به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا:یادگار غالبی افزود:این آتش سوزی براثر بی احتیاطی پیمانکار دکل های برق مسیر پاوه به نوسود در ارتفاعات روستای ‘دشه’ از بخش مرکزی این شهرستان رخ داد.

 

وی افزود: شدت وزش باد کار اطفای حریق را برای نیروهای منابع طبیعی و مردم تلاشگر روستای دشه کمی سخت کرده بود.

 

رئیس اداره منابع طبیعی پاوه گفت: بعد از چند ساعت تلاش نیروهای این اداره و مردم روستای دشه آتش مهار شد اما متأسفانه بیش از ۲۰ هکتار از مراتع و جنگلهای این منطقه دچار آتش سوزی شد.

 

غالبی افزود:در سال جاری این چهارمین و بزرگترین آتش سوزی در مراتع شهرستان پاوه بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۶۰ درصد کاهش داشته است.

 

شهرستان پاوه با بیش از ۶۲ هزار نفر جمعیت و ۷۸ هزار هکتار مساحت در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد و دارای ۷۳ هزار هکتار منابع ملی است که از این میزان ۲۸ هزار هکتار مرتع و ۴۵ هزار هکتار جنگل است و ۶ هزار هکتار مستثنیات نیز دارد.