ج 10 فروردین 1403 ساعت 09:16

بازدید استاندار از شهرداری پاوه و نشست با شورا و شهردار/ عکس

بازدید استاندار از شهرداری پاوه و نشست با شورا و شهردار/ عکس

به گزارش سلام پاوه:عصر روز شنبه استاندار کرمانشاه پس از بازدید از وضعیت پروژه های عمرانی شهرستان پاوه در محل شهرداری پاوه حاضر شد و با اعضای شورا و شهردار نشستی را برگزار کرد.   ابراز گله مندی شهردار پاوه از پروژه سد داریان    به گزارش خبرنگار سلام پاوه:شهردار پاوه ضمن خیرمقدم به استاندار […]

به گزارش سلام پاوه:عصر روز شنبه استاندار کرمانشاه پس از بازدید از وضعیت پروژه های عمرانی شهرستان پاوه در محل شهرداری پاوه حاضر شد و با اعضای شورا و شهردار نشستی را برگزار کرد.

 

ابراز گله مندی شهردار پاوه از پروژه سد داریان 

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:شهردار پاوه ضمن خیرمقدم به استاندار و ابراز خوشحالی از حضور استاندار در شهرداری گفت:مردم پاوه قدردان خدمات دولت در شهرستانشان هستند اما در حقیقت توقعات بیشتری دارند. شاید اگر مروری بر پیشنه مردم پاوه داشته باشیم می فهمیم که توقعات آنان به حق است.

 

علی محمد میری گفت:شهر پاوه بیشترین شهید را نسبت به جمعیت حتی در سطح استان و کشور را دارد.مردمان پاوه بیشترین مقاومت و ایثار را در پاوه داشته اند.آنها بیشترین همراهی با نظام و بیشترین حضور در صحنه های مهم انقلاب را داشته اند و به همین دلیل تقاضای بیشترین خواسته ها توقع بی جایی نیست.

 

وی با اشاره به مشکلات ناخواسته این شهرستان گفت : اعتبارات کمیته برنامه ریزی و سایر بودجه های تخصیصی به شهرستان بین پنج شهرداری شهرستان تقسیم می شود.

 

علی محمد میری یکی دیگر از مشکلات شهرداری ها در شهرستان پاوه توپوگرافی خاص منطقه دانست و گفت:این توپوگرافی باعث شده است که بخشی از اعتبارات پروژه ها در پاوه برخلاف سایر شهرها صرف تسطیح زمین و مسائل حقوقی زمین می شود. و بعد تازه باید پایین دست و بالادست پروژه ها دیوار کشی شود و شاید گاها پروژه های ما به هیمن حالت بوده که ما فقط باید زمین را تسطیح و دیوار کشی کنیم که در حین تقسیم اعتبارات این موضوع لحاظ نمیشه و ما را همچون روانسر و شهرهای تخت می دهند و ما خواهش ما از استاندار محترم این است که در تقسیم اعتبارات پاوه را بصورت ویژه ببیند.

 

میری با اشاره به محرومیت شهرداری پتانسیل های مبادلات مرزی گفت : تمام مبادلات مرزی از شهر پاوه و رینگ شهری عبور می کند ما حداقل پلیس راهی داشته باشیم که حداقل این ماشینهای سنگین حامل بار حداقل ظرفیت قانونی بار بزنند و این همه به خیابانهای سطح شهر فشار وارد نشود.

 

شهردار پاوه با ابراز گلایمندی از پروژه سد داریان گفت:استحضار دارید تمام محصولات،فعالیت ها و عبور و مرورهای ماشین آلات سنگین سد داریان از داخل شهر پاوه گذشته و می گذرد ولی متاسفانه کارفرمایان سد داریان حتی حاضر نبودند در امر روکش خیابان های شهر یک کمکی به شهرداری بکنند تا حداقل بخشی از خسارتهای وارده بر شهرداری را بتوانند جبران کنند.

 

میری با اشاره به ماشین آلات فرسوده شهرداری بدلیل حجم بالای کار در پروژه های عمرانی از استاندار خواست که در واگذاری ماشین آلات جدید با شهرداری پاوه مساعدت ویژه داشته باشند.

 

وی همچنین به موضوع شهرک کارگاهی پاوه پرداخت و گفت:متاسفانه این شهرک مشکلاتی دارد و مکاتباتی برای حل آن نیز صورت گرفته است اما تا به امروز پاسخی به ما داده نشده است و وجود صنوف آلاینده در سطح شهر باعث ایجاد نارضایتی شهروندان و سلب آرامش آنان شده است.

 

در ادامه اعضای شورای شهر پاوه با توجه به کمبود وقت هرکدام موضوعاتی را مطرح کردند.

 

لطف الهی خواستار بازگشایی مرز شوشمی و انتقال آب هانه کوان به پاوه شد

 

جهانبخش لطف الهی عضو پیشکسوت شورای شهر پاوه نیز در سخنانی مطالبات مردم شهرستان را مطرح کرد.

 

وی موضوع بازگشایی تردد مسافر در مرز شوشمی و انتقال سریع آب چشمه هانه کوان به پاوه را از جمله مهمترین درخواستهای مردم از نمایندگان خود در شورا و مسئولین دانست و خواستار پیگیری استاندار در این زمینه شد.

 

لطف الهی همچنین با انتقاد از راکد بودن وضعیت ساخت درمانگاه جنب باغ شهرداری پاوه که نزدیکه به یک سال حفاری شده است خواستار تسریع در ساخت این پروژه شد.

 

وی همچنین به موضوع کم بودن اعتبارات برای شهرداری های شهرستان پاوه با وجود توپوگرافی خشن منطقه اشاره کرد و گفت:انتظاری که از استاندار محترم داریم این است که نگاه ویژه تری در تقسیم اعتبارات برای شهرداری های شهرستان پاوه داشته باشند.

 

این عضو شورا همچنین خواستار این شد که زندان پاوه منتقل نشود و این زندان هم همچون سایر ادارات از نیازهای مردم است .

 

جهانبخش لطف الهی همچنین خواستار در نظر گرفتن یک کد دیگر فوریتهای پزشکی برای پاوه شد .

 

احسن احمدی: احداث جاده کمربندی برای پاوه یک ضرورت است

نائب رئیس شورای شهر پاوه نیز موضوعاتی را در این نشست مطرح کرد و گفت : موضوع آب هانه کوان و لزوم رعایت دو مطلب اول اینکه تسریع در اتمام کار باتوجه به طولانی شدن اچرای این پروژه و کمبود آب شهر و دوم اینکه در اجرای این پروژه در مسیر تصفیه خانه تا میدان مولوی بصورت روکار انجام شده که تنها مسیری که میتوان معبری برای دسترسی به مسکن مهر پاوه داشته باشیم همین مسیر است که در طرح جامع شهر هم بعنوان جاده ای در نظر گرفته همین مسیری است که خط لوله بصورت روکار اجرا شده و عملا ایجاد چنین معبری را بسیار سخت و هزینه بر کرده است و همچنین با احداث این جاده بار ترافیکی شهر کاسته خواهد شد که خواستار دفن لوله در این مسیر با رعایت استاندارهای لازم شدند.

 

سید احسن احمدی احداث جاده کمربندی را یک ضرورت دانست و پیشنهاد تغییر مسیر ساخت آن را داد و تشریح کرد:مسیر جدید بجای مسیر قبلی که هم طول کمتری دارد و هزینه آن نیز کمتر بوده و در مسیر شیب جنوبی قرار دارد و فصول سرد سال یخبندان بسیار کمتری دارد که با استقبال استاندار مواجه شده و دستور بررسی مسیر پیشنهادی را دادند که امیدواریم هرچه سریعتر به نتیجه برسد.

 

وی موضوع مجتمع دامپروری سردره را نیز مطرح کرد : که استاندار قول مساعد در خصوص تحویل اراضی منابع طبیعی و همچنین اعطای تسهیلات کم بهره را داد.

 

احمدی همچنین موضوع الحاق روستاههای مجاور پاوه را مطرح نمود که استاندار توضیحاتی از وی خواست که توضیحات لازم داده شد.

 

دلشاد جراحزاده رئیس شورا و سامان مرادی دیگر عضو شورا نیز به ترتیب خواستار تخصیص اعتبار و کمک به ساخت و بهسازی زمین خاکی نوریاو و ساخت یک فرهنگسرا در شهرستان پاوه شدند.

 

تمجید استاندار کرمانشاه از شورای شهر پاوه 

استاندار کرمانشاه در نشست با اعضای شورای شهر و شهردار پاوه گفت:شورای شهر پاوه، پویا، فعال و پیگیر مطالبات مربوط به توسعه شهر و خواسته های شهروندان پاوه است.

 

وی افزود:مردم از شورای شهر توقع آسایش و آرامش دارند، شوراهای شهر باید زمینه تولید ثروت را برای شهروندان فراهم کنند و کیفیت زندگی و وضعیت معیشت مردم را بهبود ببخشند.

 

مهندس بازوند ادامه داد و گفت:شوراها با خلاقیت و تفکر نوین و رفع موانع و اعطای امتیازات به سرمایه گذاران باید زمینه جذب سرمایه گذاران را فراهم کنند.

 

استاندار کرمانشاه افزود:پاوه در میان افکار عمومی مردم کشور، شهری خوشنام و دارای پیشینه است که از نظر فرهنگی مردم، قابلیتهای خاصی برای توسعه گردشگری دارد.