پ 06 اردیبهشت 1403 ساعت 22:45

توسعه فرهنگ قضایی از اولویت های دادگستری است

توسعه فرهنگ قضایی از اولویت های دادگستری است

به گزارش سلام پاوه : رئیس دادگستری شهرستان پاوه، مهمترین اولویت این دادگستری را توسعه فرهنگ حقوقی و قضائی از طریق آموزش همگانی عنوان کرد. صادق تاری وردی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سلام پاوه ، با توجه به اهمیت کار فرهنگی به عنوان ضرورت اجتماعی مهمترین اولویت دادگستری پاوه را توسعه […]

به گزارش سلام پاوه : رئیس دادگستری شهرستان پاوه، مهمترین اولویت این دادگستری را توسعه فرهنگ حقوقی و قضائی از طریق آموزش همگانی عنوان کرد.

صادق تاری وردی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سلام پاوه ، با توجه به اهمیت کار فرهنگی به عنوان ضرورت اجتماعی مهمترین اولویت دادگستری پاوه را توسعه فرهنگ حقوقی و قضائی از طریق آموزش پیشگیری رشد مدار از جرم و افزایش دانش حقوقی شهروندان عنوان کرد. 

وی اظهار داشت: به همین دلیل مصمم به تولید برنامه های آموزش فرهنگ حقوقی و قضائی برای نظام آموزشی در سطح شهرستان هستیم و معتقدیم آموزش مقوله قانون به زبان ساده بایستی از پیش دبستانی و مهد کودک ها آغاز شود.

تاری وردی، از اولویت های دیگر دادگستری پاوه را استفاده از مجازاتهای جایگزین حبس در راستای رویکرد کلی قوه قضائیه مبنی بر حبس زدائی و اداره مطلوب زندانها ذکر کرد.

وی افزود: در همین راستا در سال گذشته بیش از هشت هزار ساعت خدمات عمومی رایگان به عنوان مجازات جایگزین حبس و مجازاتهای تکمیلی مورد حکم قرار گرفت که هم اکنون در حال اجراست.

رئیس دادگستری پاوه به تعداد پرونده های وارده و مختومه این شهرستان در سال گذشته تاکنون اشاره کرد و گفت: طی این مدت هشت هزار ۸۶ پرونده وارد دادگستری شده و هشت هزار و ۹۲ پرونده مختومه شده است.

وی افزود: این آمار نشان می دهد که پرونده های وارده ۴/۴ درصد کاهش و پرونده های مختومه ۱/۴ درصد افزایش داشته است.

رئیس دادگستری پاوه گفت: بیشرین موضوع پرونده های وارده به این دادگستری اختلافات ملکی و خانوادگی، دعاوی خانوادگی و مطالبه بوده است.