ج 10 فروردین 1403 ساعت 14:10

انجمن “هه‌ورام برای فرهنگ و زبان” رسما فعالیت خود را آغاز کرد

انجمن “هه‌ورام برای فرهنگ و زبان” رسما فعالیت خود را آغاز کرد

 سلام پاوه : حکومت اقلیم کردستان عراق به صورت رسمی مجوز فعالیت انجمن “هه‌ورام برای فرهنگ و زبان” را صادر کرد .  نامق هورامی مدیر این انجمن ضمن اعلام این خبر،به خبرنگار کُردپرس در پاوه گفت : انجمن “هه‌ورام برای فرهنگ و زبان” به هیچ حزب و گروهی وابسته نیست و می خواهد مکانی برای […]

 سلام پاوه : حکومت اقلیم کردستان عراق به صورت رسمی مجوز فعالیت انجمن “هه‌ورام برای فرهنگ و زبان” را صادر کرد .

 نامق هورامی مدیر این انجمن ضمن اعلام این خبر،به خبرنگار کُردپرس در پاوه گفت : انجمن “هه‌ورام برای فرهنگ و زبان” به هیچ حزب نامق هورامیو گروهی وابسته نیست و می خواهد مکانی برای فعایت های علمی و ئاکادمی برای فرهنگ و زبان هورامی باشد .
وی زنده نگه داشتن و رونق دادن به زبان و فرهنگ هه‌ورامی به صورت علمی ، نو آوری در فعالیت ها و امروزی کردن فرهنگ کهن هورامان و وارد نمودن آن به دنیای امروز را از برنامه ها و اهداف این انجمن برشمرد .
نامق هورامی مدیر این انجمن که همزمان مسئول ارتباطات وزارت فرهنگ و جوانان اقلیم کردستان با جمهوری اسلامی ایران نیز می باشد با اشاره به اینکه متاسفانه به هورامان به عنوان یک فرهنگ موزه ای نگاه می شود گفت : معتقدیم که فرهنگ هورامی ستون و منبع اصلی فرهنگ کردی است و این فرهنگ همانند بخشی زنده و تاثیر گذار ، افتخار این را دارد که در حفظ و نگهداری فرهنگ کردی بیشترین تاثیر را داشته و خواهد داشت .
 نامق هورامی ادامه داد : فرهنگ هورامی تنها زبان و فرهنگ کسانی نیست که در محدوده جغرافیای هورامان زندگی می کنند بلکه هورامی دارای یک جغرافیای فرهنگی است که ، یارسان ، شبک ، باجلان ، زنگنه ، روژبیانی و عبدالملکی های مازندران را نیز در بر می گیرد .
وی در پایان ضمن ابراز خوشحالی از آغاز به کار این انجمن گفت : به عنوان قدم اول در کوتاهترین زمان ممکن بر آنیم تا همایشی بر روی زبان هورامی برگزار نماییم .