ج 10 فروردین 1403 ساعت 02:54

مبادلات موقت مرزی در بازارچه مرزی شوشمی شروع شد

مبادلات موقت مرزی در بازارچه مرزی شوشمی شروع شد

به گزارش سلام پاوه:مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از آغاز به کار خدمات مبادلات موقت مرزی در گمرک بازارچه مرزی شوشمی شهرستان پاوه خبر داد و گفت: ارائه این خدمات از امروز (دوشنبه ۲۸ خرداد) شروع شده است. به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا:گمرک بازارچه مرزی شوشمی به عنوان اولین مرز در سطح […]

به گزارش سلام پاوه:مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از آغاز به کار خدمات مبادلات موقت مرزی در گمرک بازارچه مرزی شوشمی شهرستان پاوه خبر داد و گفت: ارائه این خدمات از امروز (دوشنبه ۲۸ خرداد) شروع شده است.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا:گمرک بازارچه مرزی شوشمی به عنوان اولین مرز در سطح کشور با ورود ۲ کانتینر کالا به صورت رسمی خدمات مبادلات موقت مرزی آغاز به کار کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: مستند به دستورالعمل ابلاغی، ۲ کانتینر کالا وارد شده با معافیت ۱۵۹ میلیون تومانی و تنها با پرداخت عوارض، برای ۲۲۸ نفر از دارندگان کارت پیله وری از طریق بازارچه مرزی شوشمی وارد شد.

وی افزود:برابر ضوابط و مقررات، دارندگان کارت پیله وری به تناسب تعداد افراد تحت تکفل به ازای هر نفر ۷۰۰ هزار تومان مشمول معافیت سود (خانوار یک نفره = ۷۰۰ هزار تومان، خانوار ۲ نفره یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، خانوار سه نفره = ۲ میلیون و ۱۰۰هزار تومان و خانوار چهار نفره = ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان) می شود.

حیدری در ادامه به یکی از ویژگی های حائز اهمیت اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: دولت برای ایجاد رونق اقتصادی در شهرهای مرزنشین مقرر کرد اجناس ورودی تنها باید در داخل شهرهای مرزنشین به فروش رسد.

وی تشریح کرد، خروج از مرکز شهرستان به صورت تجمعی و یا جنبه تجاری ممنوع و مجوزی ندارد، بنابراین انتظار داریم تجار محلی نگاه خویش را معطوف به تزریق کالا در سطح شهر نمایند که این امر به طور قطع منجر به رونق اقتصادی کسبه محل می شود.

براساس گزارش گمرکات کرمانشاه از گمرک بازارچه مرزی شوشمی در سال ۹۶، ۵۰ میلیون و ۲۵۴ هزار و ۳۳۵ دلار کالا به وزن ۴۲۰ هزار و ۷۲۸ تن به خارج از کشور صادر شد که نسبت به سال ۹۵ از لحاظ ارزش ۸۰ درصد و از حیث وزن نیز ۳۵ درصد افزایش داشته است.

استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با ۲ بخش کُرد و عرب نشین کشور عراق و داشتن ۶ مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از کل صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق را به خود اختصاص می دهد.

سالانه بیش از ۲ میلیارد دلار کالا از کرمانشاه به عراق صادر می شود که بیش از ۵۰ درصد کل صادرات ایران به این کشور را تشکیل می دهد.

 

گفتنی است مرز شوشمی در بخش نوسود و در ۳۵ کیلومتری پاوه در جوار مرز عراق و هم مرز با استان حلبچه شمال عراق واقع شده است.

2 پاسخ برای “مبادلات موقت مرزی در بازارچه مرزی شوشمی شروع شد

  • ناشناس در تاریخ خرداد 29, 1397 گفت:

    چرا اخبار کذب پخش میکنید،من امروز شوشمی بودم و هیچ خبری نبود

  • ناشناس در تاریخ خرداد 29, 1397 گفت:

    جەماعەت و ڕەحمەت..
    خوا جەزاو خەیریتا بدٚۆوە..
    خوا خەیرەیش بنویسۆ..
    ئامین