ج 10 فروردین 1403 ساعت 09:01

دولت عراق بازگشایی گذرگاه مرزی شوشمی را بررسی می‌کند

دولت عراق بازگشایی گذرگاه مرزی شوشمی را بررسی می‌کند

به گزارش سلام پاوه : هیئت ویژه دولت عراق نتایج بررسی های خود برای بازگشایی مرز غیررسمی شوشمی میان اقلیم کردستان و ایران را به نخست وزیر عراق تحویل داد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : علی عثمان سرپرست استانداری حلبچه در گفتگویی با سایت خبری اس. ان. ان، گفت که هیئتی ویژه […]

به گزارش سلام پاوه : هیئت ویژه دولت عراق نتایج بررسی های خود برای بازگشایی مرز غیررسمی شوشمی میان اقلیم کردستان و ایران را به نخست وزیر عراق تحویل داد.مرز شوشمی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : علی عثمان سرپرست استانداری حلبچه در گفتگویی با سایت خبری اس. ان. ان، گفت که هیئتی ویژه از سوی دولت عراق شرایط  گذرگاه مرزی شوشمی میان ایران و حلبچه را بررسی کرده و نتایج بررسی های خود را با در نظر گرفتن ضرورت بازگشایی این گذرگاه، به حیدر عبادی نخست وزیر عراق تحویل داده است.

وی افزود: که اکنون بازگشایی مرز شوشمی و عادی سازی فعالیت های مرزی در آن، فقط مستلزم امضای فرمان بازگشایی توسط عبادی است.

همچنین گفت: که بازگشایی این مرز به خروج حلبچه از انزوا کمک کرده و  استانداری حلبچه نیز طرح هایی را برای استفاده از مرز شوشمی در جهت بهبود وضعیت اقتصادی این استان و افزایش خدمات رسانی ها آماده کرده است.

گفتنی است مرز شوشمی از توابع بخش نوسود در شهرستان پاوه می باشد که بازگشایی تردد در آن رویای چندین ساله مردم این دیار می باشد.