ج 10 فروردین 1403 ساعت 00:23

تشکیل کمیته‌ها در شورای شهر پاوه/دیار عبدالله زاده

تشکیل کمیته‌ها در شورای شهر پاوه/دیار عبدالله زاده

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:شورای پنجم شهر پاوه در حالی شروع بکار کرد که علی‌رغم وجود نگرانی‌ها، جمعی امید به کارآمدی این جمع داشتند.اگر به عنوان یک شهروند بخواهیم قضاوتی در خصوص عملکرد شورای پنجم شهر داشته باشیم،باید گفت که عملا امکان آن وجود ندارد؛ چون اطلاعات و داده‌هایی بسیار کم برای قضاوت در دسترس […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:شورای پنجم شهر پاوه در حالی شروع بکار کرد که علی‌رغم وجود نگرانی‌ها، جمعی امید به کارآمدی این جمع داشتند.اگر به عنوان یک شهروند بخواهیم قضاوتی در خصوص عملکرد شورای پنجم شهر داشته باشیم،باید گفت که عملا امکان آن وجود ندارد؛ چون اطلاعات و داده‌هایی بسیار کم برای قضاوت در دسترس شهروندان قرار گرفته است و چه بهتر که منتخبین ما، عملکرد یکساله‌ی خود را ارزیابی و نتایج آن را برای مردم بازگو نمایند که در پی آن یا امید به جامعه بازگردد یا بیش از این کور سوی امیدمان به آینده به سخره گرفته نشود.

آنچه به ذهنم برای تغییر در رویه‌ی کنونی و نه چندان موفق شورای شهر می‌آید، تشکیل کمیته‌هایی تخصصی در کمسیون‌ها با دعوت از صاحب نظران امر، طی فراخوانی عمومی است. اهمیت تشکیل این کمیته‌ها به عنوان بازوهای مشورتی شورای منتخب شهر وقتی مشخص می‌شود که اعضای شورا بپذیرند در تمام امور صاحب نظر نیستند و برای تصمیم‌گیری در موضوعی مشخص نیاز به نتایج مطالعات تحصیلکردگان و صاحب نظران دارند و اگر چنین نباشد، بیش از تکرار تلخ تاریخ نباید انتظار داشت.

مهیا نمودن بستر برای مشارکت شهروندان در امور شهری، امری غیر عقلایی بنظر نمی‌رسد که مسئولین و منتخبین،تاکنون قدمی شایسته برای آن برنداشته‌اند. انتظار می‌رود برای تشکیل کمیته‌هایی همراه و کارا،سازوکاری متناسب طراحی و عملیاتی شود که در صورت اجرایی شدن، مفید فایده واقع گردد.

3 پاسخ برای “تشکیل کمیته‌ها در شورای شهر پاوه/دیار عبدالله زاده

  • افشین در تاریخ خرداد 27, 1397 گفت:

    بله صحیح است.

  • شهروند در تاریخ خرداد 27, 1397 گفت:

    مگر این اعضای شورا تخصص دارند تاکمیسون تخصصی تشکیل بدهند!!!!!؟

    • دیار عبدالله زاده در تاریخ خرداد 30, 1397 گفت:

      با سلام؛ تشکیل کمیته ها با بهره گرفتن از متخصصین در امور مختلف نیاز به تخصص اعضا ندارد و در واقع ایحاد حلقه ای مشورتی در جهت کارآمدی اعضای شورای شهر خواهد بود.