ش 01 اردیبهشت 1403 ساعت 14:06

بزرگترین اِلمان دف در پاوه نصب و رونمایی می شود

بزرگترین اِلمان دف در پاوه نصب و رونمایی می شود

به گزارش سلام پاوه:مسئول خانه دف هورامان گفت: بزرگترین اِلمان دف جهان باحضور پرشور دف نوازان هورامان طی آیینی باشکوه در پاوه رونمایی می‌شود. شعیب بهرامی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت:با اهتمام و پیگیری چند ماهه خانه دف هورامان و همکاری شورا و شهرداری پاوه المان دف جهان که با دستان توانمند […]

به گزارش سلام پاوه:مسئول خانه دف هورامان گفت: بزرگترین اِلمان دف جهان باحضور پرشور دف نوازان هورامان طی آیینی باشکوه در پاوه رونمایی می‌شود.

شعیب بهرامی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت:با اهتمام و پیگیری چند ماهه خانه دف هورامان و همکاری شورا و شهرداری پاوه المان دف جهان که با دستان توانمند استاد حیدر محمدی(سنندجی) ساخته شده در میدان سه‌راهی فرهنگیان (میدان دف) رونمایی می‌شود.

وی افزود:این مراسم باحضور مسئولین، مشایخ و بزرگان منطقه، دف نوزان هورامان و علاقمندان این ساز عرفانی روز پنج شنبه ۲۴ خرداد ماه جاری راس ساعت ۱۸ به مناسبت عید سعید فطر در محل سه راهی فرهنگیان پاوه برگزار می گردد.

بهرامی با بیان اینکه هورامان خواستگاه و “مهد دف در جهان” است،اظهار داشت: در میان مردم کردستان «دف» و موسیقی عرفانی جایگاهی به بلندی آسمان دارد و این ساز با تاریخچه‌ای کهن، ریشه ناگسستنی و دیرینه در مراسمات دینی، مذهبی و عرفانی در «مساجد، تکایا و خانقاه‌ها»ی هورامان داشته و شاعران بزرگی همچون مولوی کورد در وصف این ساز و جایگاه آن اشعاری سروده اند.

مسئول خانه دف هورامان به تلاش های انجام شده برای رونمایی از این المان پرداخت و گفت: ما با تهیه این المان در نظر داریم تا بار دیگر بتوانیم غنای موسیقی هورامان را به جهانیان به خصوص علاقمندان به موسیقی معرفی کنیم و در این راستا لازم می دانم از همکاری اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار پاوه، فرماندار شهرستان و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و تمامی کسانی که همکاری لازم را در این مهم داشته اند کمال تشکر را داشته باشم.

شعیب بهرامی در خاتمه از دف نوزان منطقه اورامانات، عموم شهروندان و علاقمندان به ساز دف دعوت کرد که در این مراسم حضوری پررنگ و پرشور داشته باشند تا ضمن برگزاری مراسمی در شان هورامان، برگ زرینی دیگر در عرصه موسیقی و حفظ فرهنگ، آیین ها و ارزش های این دیار رقم بخورد.

2 پاسخ برای “بزرگترین اِلمان دف در پاوه نصب و رونمایی می شود

  • ستاره صنایع دستی در تاریخ خرداد 23, 1397 گفت:

    باسلام وسپاس صنایع دستی در شهرستان دارای جایگاه خاصی می باشد با رشته‌های مختلف وانشاا این صنعت دف سازی توسعه یافته واموزش لازم‌توسط استاد کار مد‌نظر ایشان است واز حمایت مسولین بومی بر خوردار شود زیرا در گذاشته توسط صنایع دستی وتوسط استاد کریمی وبا چوب فراوان گردووتوت درشهرستان ساخت ساز سنتی واموزش ان درزمان نتیجه داد ولی حمایت به ان صورت از کاراموزان نشده…. ورشته فوق به فراموشی سپرده شد وبا شناختی از مدیرکل میراث فرهنگی وصنایع دستی دارم حمایت لازم به عمل خواهد امدوبا اروزی موفقیت برای علاقه مند صنایع دستی

  • گلاریس در تاریخ خرداد 23, 1397 گفت:

    وای این واقعا عالیه 😉