ش 01 اردیبهشت 1403 ساعت 01:43

مراسم عید قربان”شهر بانه وره”پاوه ثبت ملی شد

مراسم عید قربان”شهر بانه وره”پاوه ثبت ملی شد

به گزارش سلام پاوه:مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از ثبت ملی مراسم عید قربان شهر بانه وره شهرستان پاوه خبر داد.  به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایسنا:جلیل بالایی اظهار کرد:طی ابلاغی از سوی رییس سازمان میراث فرهنگی کشور به استاندار کرمانشاه، مراسم عید قربان شهر بانه وره شهرستان پاوه […]

به گزارش سلام پاوه:مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از ثبت ملی مراسم عید قربان شهر بانه وره شهرستان پاوه خبر داد. 


به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایسنا:جلیل بالایی اظهار کرد:طی ابلاغی از سوی رییس سازمان میراث فرهنگی کشور به استاندار کرمانشاه، مراسم عید قربان شهر بانه وره شهرستان پاوه در فهرست آثار میراث ناملموس فرهنگی کشور قرار گرفت.

وی ادامه داد:فرآیند ثبت ملی این اثر فرهنگی ناملموس را از سال گذشته با مستندسازی تاریخچه این مراسم آغاز کردیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین در این راستا نسبت به تهیه فیلم و عکس های مربوط به این مراسم اقدام کرده و فعالیت هایی که باید برای حفظ و نگهداری مراسم انجام شود، بصورت مکتوب تشریح شد.

وی تاکیدکرد:با تشکیل پرونده ثبت ملی این مراسم، آن را در شورای ثبت ملی سازمان میراث فرهنگی مطرح کردیم که خوشبختانه مورد تائید قرار گرفت.

بالایی در خصوص این مراسم،گفت:هرساله در روز عید قربان، مردم شهر بانه وره بصورت هماهنگ تمام گوسفندان و گاوهایی که قرار است قربانی شود را در محلی جمع کرده و پس از ذبح آنها، بسته بندی و برای توزیع میان مستمندان ارسال می کنند.

2 پاسخ برای “مراسم عید قربان”شهر بانه وره”پاوه ثبت ملی شد

  • ناشناس در تاریخ خرداد 22, 1397 گفت:

    جای شکر گذاری دارددر که برای اولین بار مراسم عید قربان در شهر بانه وره با مردمان خوبش به ثبت ملی رسید با همت وتلاش مدیر کل استان کرمانشاه وانشاا مراسمات دیگر مذهبی و…در روستاها دیگر به ثبت برسد سپاس مدیر کل میراث فرهنگی وهمکاران شما در استان

  • دهیار ح در تاریخ خرداد 21, 1397 گفت:

    با سپاس وتقدیر وتشکر از جناب اقا بالایی.مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه نهایت تلاش خود را جهت ثبت این مراسم عید قربان به ثبت جهانی رسانید قدردانی می شود واز استاندار محترم تقاضا مندیم از ایشان قدردانی شود وزحمات ودلسوزی ایشان برکسی پوشیده نیست