پ 09 فروردین 1403 ساعت 13:19

امام خمینی(ره)حیاتش درس و زندگی او منهج و چراغ راه است

امام خمینی(ره)حیاتش درس و زندگی او منهج و چراغ راه است

به گزارش سلام پاوه:امام جمعه پاوه گفت،ما در مراسم بزرگداشت شخصیتی نشسته ایم که حیاتش درس وزندگیش منهج وچراغ راه برای تمامی ملتهای آزادی بخش است. به گزارش خبرنگار سلام پاوه:ماموستا ملا قادر قادری روز یکشنبه در مراسم بزرگداشت بیست و نهمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی به بیان ویژگی و خصلتهای بزرگ حضرت امام […]

به گزارش سلام پاوه:امام جمعه پاوه گفت،ما در مراسم بزرگداشت شخصیتی نشسته ایم که حیاتش درس وزندگیش منهج وچراغ راه برای تمامی ملتهای آزادی بخش است.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:ماموستا ملا قادر قادری روز یکشنبه در مراسم بزرگداشت بیست و نهمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی به بیان ویژگی و خصلتهای بزرگ حضرت امام (ره) پرداخت و گفت. احیا و بیان این ویژگی ها در هر زمان و برای هر مکان قابل ذکر و تقدیر است.

 

 امام جمعه پاوه با استناد به کتاب نویسنده و مورخ معاصر مصری در خصوص حضرت امام خمینی(ره) گفت:درسهای که امام خمینی(ره) به جامعه بشریت داده این بود که در اذهان مردم انقلاب را زنده کرد.

وی افزود:مردم ایران با تأسی از این درس حضرت امام(ره) بدون سلاح وفقط با توکل به خدا بر قدرتمندترین نماینده امریکا در منطقه(رژیم ستم شاهی) که دندان مسلح بود پیروز شدند و او را به زانو درآوردند.

ماموستا قادری افزود:از دیگر ویژگی های حضرت امام(ره) این بود که از مشکلات واهمه ای نداشت و دردها و آلام و ناراحتی او را دچار تزلزل نمیکرد و با ساده زیستی و زهد و پرهیزگاری به مال دنیا توجهی نداشت به همین دلیل در کشور بزرگ و پهناور ایران حتی یکصد متر زمین و خانه بنام ایشان وجود ندارد.

امام جمعه پاوه در بخش دیگر سخنان خود به تشریح وقایع و رویدادهای چهل سال از عمر انقلاب اسلامی و سی سال بعد از ارتحال ملکوتی و عروج آسمانی حضرت امام خمینی(ره) پرداخت .

ماموستا قادری افزود:در این دروان را وجود توطئه وترفند،ترور وتخریب وجنگ علیه ملت ایران وانقلاب اسلامی وعلی رغم مشکلات عدیده وفراوان در کشور ،ملت ما هرگز قدمی از آرمانها وارزشهای انقلاب وجمهوری اسلامی عقب نشینی نکرد.

امام جمعه پاوه افزود: متأسفانه مسئولین ما به اخلاص مردم ما آنچنان که شایسته است جواب ندادند ومیطلبد از این به بعد مردم فراموش نشود،که  علی رغم این کم توجهی مردم ما ثابت قدم و مخلصانه و  بدون هیچ قضایایی که مانع پیشرفت نظام باشد ایستاده و خواهد ایستاد.

ماموستا قادری گفت:مردم باید همچون گذشته در کنار هم باشیم واین بحران ومشکلات کنونی را نیزسپری کنیم ومسئولین هم به فکر خدمت به مردم باشند
امام جمعه پاوه تصریح کرد اگر این دو اصل را امروز حفظ کنیم با وجود مشکلات موجود که منکر آن نیستیم وباید بگویم که مشکلات در مقابل حفظ این دو اصل چیزی نیست.

 
ماموستا قادری افزود:هرآنچه برما گذشته است هرروزش یک تاریخ و هر تاریخش یک منهج وبرنامه است و ما همچنانکه در گذشته بوده ایم در آینده هم خواهیم بود و خواهیم ماند.

در ادامه این مراسم فرماندار پاوه با گرامیداشت یادخاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی گفت زندگی وشخصیت حضرت امام خمینی(ره) در دو بعد غربت و قدرت آموزنده ،قابل مطالعه، تحلیل وبررسی است.

ایده پور افزود دوران قدرت ورهبری حضرت امام(ره) مصادف بود با ایامی که امواج اول ودوم وسوم در جهان جولان میداد وچه کشورهایی از همسایگان ما قربانی این جولانها شدنداما در ایران چنین نشد.

وی به ایام قبل از ارتحال حضرت امام(ره) اشاره کرد وگفت ایشان فرمودند من پانزده خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام میکنم که فلسفه غریبی دارد واین موضوع چه در زمان حیات وچه در زمان ممات ایشان حائز اهمیت است.

فرماندارپاوه به چگونگی قیام پانزده خرداد ورویدادهای مربوط به آن ونقش حضرت امام (ره) در شکل گیری وهدایت این قیام سرنوشت ساز پرداخت و گفت این موضوع موجب تبعید حضرت امام(ره) از کشور وآغاز دوران غربت ایشان شد.

وی افزود اما امام درادامه غربت خود انقلابی را پایه ریزی کرد که بزرگترین انقلاب قرن شد وبعد آز جهان انقلابی را با این قدرت واقتدار بخود ندید.

ایده پور افزود اوج هوشیاری ملت ایران اینجا به منصه ظهور رسید که انقلاب بدون رهبری را هیچوقت نخواستند وتوجه داشته بدون وحدت کلمه وبدون رهبری انقلاب پیروز نمیشود.

وی گفت حضرت امام(ره) نظامی را بنا نهاد که با گذشت چهل سال از عمر آن وبا وجود فراز ونشیب های فراوان وتهدید وتوطئه و جنگ و …. روی پای خود ایستاده واز اقتدار فراوانی برخوردار است.

فرماندار پاوه در ادامه گریزی هم به موضوع برجام زد وگفت آنچه در برجام وطول مذاکرات آن ماند وامریکا به آن نرسید این بود که قصد داشت آن اختلال روابط چهل ساله ایران را به نوعی برطرف کند ودوباره به ایران برگردد.

ایده پور افزود ایران نه به خاطر تحریم پای میز مذاکره رفت ونه به خاطر تحریم میرود وبحث امروز برجام این نیست که بیائیم عده ای باهم وبر علیه یکدیگر صحبت کنیم.

وی افزود در برجام دشمن ما را به یک مبارزه ای فراخواند ونیروهای این مملکت هم سینه چاک در این مبارزه حضور پیدا کردند وپای میز مذاکره رفتند واین در حالی بود که در آن ایام هم در داخل وهم در خارج کشور این گونه تصور میشد که در کشور رجلی برای این مذاکرات وجود ندارد

وی افزود اما امروز چیز دیگری متصور است ودر مذاکرات وبرجام امروز آن کسی بازنده است که به تعدات خودش پایبند نیست نتوانست در برجام بماند.که آمریکا خواست با مذاکره در ایران نفوذی دوباره پیدا کند اما مذاکره کنندگان ایران حول محور برجام ومسائل هسته ای مذاکره کردند.

ایده پور افزود سیاست دولت جدید امریک با خروج از برجام برای این بود که با مذاکرات جدید بتواند به همان هدف اولیه یعنی نفوذ دوباره در ایران که قبلا نتواستند به آن دست پیدا کنند برسند.

وی تصریح کرد: امریکا بخوبی میداند که بدون ایران در خاورمیانه کار برای امریکا خوار و زار است وحضور امریکا هم در ایران برای همیشه مهار است مگر آنکه ما از تمامی ارزشهایمان بگذریم که محال است.

فرماندارپاوه افزود: برجام یکی از فرصت هایی بود که امریکا فکر کرد میتواند با استفاده از آن روابطش را با ایران ترمیم کند اما موفق نشد و به تعهدات خود در خصوص برجام پایبند نماند واز آن خارج شد.

ایده پور گفت:حکام وکشورهای اروپایی عضو برجام هم باید امروز اثبات کنند که اقتصاد اروپا بخشی از اقتصاد امریکا نیست لذا اگر این موضوع اثبات نشود وخلاف آن اثبات شود که اقتصاد اروپا هم بخشی از اقتصاد امریکا است متأسفانه ایران نمیتواند با اینها هم کاری را انجام بدهد.

فرماندارپاوه افزود:امروز فارغ از تمام موضوعات روز وحدت است در ایران وتمامی مسئولین هم باید در این وادی وراستا قدم بردارند واولویت اول هم رفع مشکلات مردم باشد کهالمد لله در دستورکار هم قرارگرفته است.

وی افزود:خوشبختانه در پکیج نظام جمهوری اسلامی در ارتباط با مسائل بین المللی برجام بخشی از پکیج است واگر برجام هم نباشد جایگزین برجام در دستور کاراست.

در این مراسم قاریان با قرائت آیات روحبخش قرآن کریم معنویت خاصی به مجلس بخشیدند

یک پاسخ برای “امام خمینی(ره)حیاتش درس و زندگی او منهج و چراغ راه است

  • باینگان در تاریخ خرداد 19, 1397 گفت:

    کلام امام خمینی(ره) کلام قرآنی بود و نام او و رهبری او مایه برکت و عزت برای کشور ایران بود . روحش شاد