پ 09 فروردین 1403 ساعت 14:19

دو خبر کوتاه از اورامانات

دو خبر کوتاه از اورامانات

به گزارش سلام پاوه : تصادف در جاده روانسر یک کشته و ۴ مصدوم بر جا گذاشت. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : مسئول فوریت های پزشکی روانسر گفت: در اثر وقوع تصادف در محور روانسر به پاوه یک تن کشته و چهار نفر دیگر مصدوم شدند. کیومرث عظیمی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: […]

به گزارش سلام پاوه : تصادف در جاده روانسر یک کشته و ۴ مصدوم بر جا گذاشت.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : مسئول فوریت های پزشکی روانسر گفت: در اثر وقوع تصادف در محور روانسر به پاوه یک تن کشته و چهار نفر دیگر مصدوم شدند.

کیومرث عظیمی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: این حادثه امروز در نزدیکی روستای ‘بدرآباد’ بر اثر برخورد یک دستگاه خودرو پژو و یک دستگاه خودرو پراید رخ داد.

وی تصریح کرد: راننده پژو در دم فوت کرد و دیگر مصدومان این حادثه توسط عوامل اورژانس و پایگاه هلال احمر شهید چمران به مراکز درمانی انتقال یافتند.

مسئول فوریت های پزشکی روانسر ادامه داد: سه نفر از مجروحان این حادثه سرباز وظیفه هستند که حال یکی از آنان وخیم گزارش شده است.

عظیمی اظهار داشت: پس از فراخوان آمبولانس پایگاه فوریت های پزشکی ‘نهرابی’ روانسر برای امداد رسانی این حادثه، آمبولانس اورژانس نیز در پیچ حادثه خیز روستای ‘مسکین آباد’ واژگون شد و ۲ نفر از تکنسین ها و عوامل اورژانس نیز زخمی شدند که یکی از آنان به صورت سرپایی مداوا و یکی دیگر از عوامل به استان اعزام شده و حال وی رضایت بخش است.

محور روانسر پاوه به دلیل ۲ طرفه بودن و داشتن پیچ های خطرناک یکی از محورهای پرحادثه استان کرمانشاه است.

شهرستان روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده است.

منطقه اورامانات ۱۲۰ حافظ کل قرآن کریم دارد

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه پاوه و اورامانات گفت: پیش از انقلاب تعداد حافظان قرآن در این منطقه کمتر از پنج نفر بود اما با عنایت خداوند متعال و برکات جمهوری اسلامی، امروز بیش از ۱۲۰ حافظ کل قرآن داریم.

ماموستا ملاهادی رمضانی روز چهارشنبه در محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان برجسته کشوری در مسجد جامع روانسر افزود: قرآن، کتاب انتخاب مسیر زندگی انسان و هدایت بشریت است.

وی اظهار داشت: قرآن بهترین راهنمای بشر بوده که انس با این کتاب الهی سعادت انسان در دنیا و آخرت را به دنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: قرآن پیام روشن الهی است که همه را به راستی و معنویت دعوت می کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه پاوه و اورامانات با اشاره به اینکه بهترین راه مبارزه با جنگ نرم، ترویج آموزه های قرآنی است، تصریح کرد: این کتاب، بهترین تعالیم را برای رسیدن به کمال انسانی در بر دارد.

در ادامه این مراسم قاریان بین المللی و برجسته کشوری ، عبدالرحمن امامقلی و اسماعیل مرادی به قرائت و تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند.

این مراسم توسط اداره اوقاف و امور خیریه پاوه و اورامانات و با همکاری دفتر امام جمعه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان روانسر برگزار شد.