ج 10 فروردین 1403 ساعت 01:29

نهیبی بر کلیپی…/حبیب اله مستوفی

نهیبی بر کلیپی…/حبیب اله مستوفی

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:در ماه بستن دهان بر نان به امید خوان آسمان،آنگاه که زنان و مردانی خسته ازتنگناهای جاری معیشتی در چهار گوشه کشور، رهایی و راحت را در عبادات دسته جمعی(نماز های تراویح) می جستند،ناگهان کلیپی در فضای مجازی چون کلیدی برای گشودن انبان کینه ظاهر شد که هرچند در فضای مجازی […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:در ماه بستن دهان بر نان به امید خوان آسمان،آنگاه که زنان و مردانی خسته ازتنگناهای جاری معیشتی در چهار گوشه کشور، رهایی و راحت را در عبادات دسته جمعی(نماز های تراویح) می جستند،ناگهان کلیپی در فضای مجازی چون کلیدی برای گشودن انبان کینه ظاهر شد که هرچند در فضای مجازی خزید،اما چهره حقایقی را می خراشید.

 

بر این باورم که بهترین برخورد در چنین مواردی تنها بی اعتنایی، رها کردن و سکوت است٫محتوی این کلیپ از جهلی عیان رنج برده و کینه ای خطرناک را در پشت الفاظی رکیک نشان می دهد که حد اکثر کارکردش تسکین موقت عقده سازنده و اشاعه دهنده است و تاکید می کنم سزاوار سکوت است و بس.

اما چرا این کوتاه نوشت در ذهنم رویید ‌و بر زبان آمد واز قلم تراوید؟در یکی از گروه‌ها ، دوستی اشاره کرده بود که استاد ادبیات دانشگاه زاهدان!(انتشار دهنده کلیپ سخیف) را می شناسد و در کلاس مثنوی او شرکت کرده است و از این کار او تعجب می کند،بی اختیار قلم در دستم خط گزار شد، به بیان شیرین مولانا:
دست پنهان و قلم بین خط گزار
اسب در جولان و ناپیدا سوار

 

نخست:ای وای بر ادبیات و عذر خواهی از استوانه های استوار و تکرار نشدنی چونان:استادان،محمد تقی بهار(ملک الشعرا)،عبدالعظیم قریب،بدیع الزمان فروزانفر(کردتبار خراسان و شارح آثار مولانا)،جلال الدین همایی و غلامرضا رشید یاسمی کرمانشاهی.دوم: کاش کلاس مثنوی بر گزار نمی کرد چرا که عصاره مثنوی را واگذار کرد.

مثنوی ما دکان وحدتست
غیر واحد هرچه بینی آن بتست

دانش آموز مثنوی تفاوت دین و کین را نیک می داند و همیشه همنشین ِ حق را می جوید.:اهل دین را باز دان از اهل کین//همنشین حق بجو، با او نشین.

سوم :این کلیپ گردان بعید است راهرو علی(ع) نیز باشد:از علی آموز اخلاص عمل//شیر حق را دان مطّهر از دغل (مولانا)

لاجرم مثنوی(قرآن پهلوی) بَری از چنین سوء برداشت هاست. اگر چه هر آنچه هست به سودای خواننده بر می گردد حتی کلام وحیانی.
زانک از قرآن بسی گمره شدند
زان رسن قومی درون چه شدند
مر رسن را نیست جرمی ای عنود
چون ترا سودای سربالا نبود

و کلام آخر دعایی:خدا کند این استاد! لحظه ای دچار جنون آنی شده باشد. چنین باد .که برای این شرایط عاقلانه تر است. ان شاءالله

حبیب اله مستوفی- خردادماه ۹۷

4 پاسخ برای “نهیبی بر کلیپی…/حبیب اله مستوفی

  • ناشناس در تاریخ خرداد 15, 1397 گفت:

    اقای مستوفی ممنون بابت نوشته ی زیبایتان از شما انتظار می رفت جواب اقای سلیمی را کوبنده می دادید تا بار دیگر چنین جسارتی نکند یا از مردم عذرخواهی کند ما هم معتقدیم همه اشتباه می کنن ولی اشتباه این چنین بزرگی غیر قابل گذشت هست مگر اینکه ……..

  • ناشناس در تاریخ خرداد 14, 1397 گفت:

    اقای مستوفی عزیز نه ایشان دچار جنون انی شده اند نه طرفدارانشان فقط به اقای سلیمی باید گفت شما چه سودی می برید به کجا چنین شتابان

  • ناشناس در تاریخ خرداد 14, 1397 گفت:

    آفرین اقای مستوفی متاسفم برای آقای سلیمی با این طرز فکرشون

  • ئاسۆ در تاریخ خرداد 6, 1397 گفت:

    لەم نوسراوەدا بە ڕاستی نوسەریش خۆی نازانێت ها بە شوێن چیدا
    تکایه با؟هەر شتێک نەنوسین