پ 06 اردیبهشت 1403 ساعت 14:58

پیله‌وری در شوشمی و ثلاث از سر گرفته شد

پیله‌وری در شوشمی و ثلاث از سر گرفته شد

به گزارش سلام پاوه:معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه گفت: بازارچه مرزی قدیمی شوشمی در پاوه و بازارچه مرزی ثلاث باباجانی دوباره به منظور انجام پیله وری فعال شدند.   به گزارش سلام پاوه و به نقل از مهر:محمدابراهیم الهی‌تبار اظهار داشت:در قالب مصوبه ساماندهی کوله بری،بازارچه مرزی قدیمی شوشمی در پاوه دوباره فعال شد […]

به گزارش سلام پاوه:معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه گفت: بازارچه مرزی قدیمی شوشمی در پاوه و بازارچه مرزی ثلاث باباجانی دوباره به منظور انجام پیله وری فعال شدند.

 

به گزارش سلام پاوه و به نقل از مهر:محمدابراهیم الهی‌تبار اظهار داشت:در قالب مصوبه ساماندهی کوله بری،بازارچه مرزی قدیمی شوشمی در پاوه دوباره فعال شد و اواخر اردیبهشت نیز بازارچه مرزی ثلاث باباجانی آغاز به کار کرد.

الهی تبار با بیان اینکه هم اکنون در دو گذرگاه مرزی پرویز خان و مرز خسروی کرمانشاه کارهای مبادلات گمرگی انجام می‌شود، اضافه کرد:بازارچه‌های مرزی شوشمی در پاوه و ثلاث باباجانی به طور کامل راه اندازی و نماینده دستگاه‌های اجرایی لازم از گمرک و وزارت بهداشت در آن مستقر شده اند.

وی ادامه داد: تیله کوه در سر پل ذهاب سومین بازارچه در قالب ساماندهی طرح کوله بری، است و تلاش می‌شود امسال زیر ساخت‌های لازم برای بازگشایی آن انجام شود.

الهی تبار با اشاره به اینکه راه اندازی بازارچه‌های مرزی در کنترل قاچاق اثرگذار بوده است، افزود: اجناسی که قبلا به صورت کوله بری از مرز وارد می‌شدند، هم اکنون محدود شده اند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه افزود: مصوبه جدید ساماندهی کوله بری در حال اصلاحاتی است که اگر این آیین نامه به صورت کامل اجرا شود دیگر در مرزها مشکلی نخواهیم داشت.

طرح ساماندهی کوله بری در جلوگیری از کالای قاچاق به کشور، موثر بوده است. لازم به ذکر است که فعالیت‌ها در این مرزها به پیله وری محدود است و پس از اصلاح قانون، کوله بری هم در این مرزها. از سرگرفته خواهد شد.

الهی تبار اضافه کرد: ورود افراد در مرزها به صورت دقیق بررسی می‌شود و مسلما وجود بازارچه‌های مرزی به جلوگیری از ورود غیر مجاز افراد هم کمک می‌کند.

الهی تبار افزود:دولت عراق مقرر کرده است دروازه غیررسمی «پشته» در شهر حلبچه که هم مرز با استان کرمانشاه است بمدت ۱۳ ماه بازگشایی شده و در این مدت دولت اقلیم کردستان عراق ملزم است دفاتر مربوط به ارگان‌های مختلف اداری و گمرکی را در این دروازه مستقر کند.

به گفته وی، در دروازه مرزی مذکور روزانه بالغ بر ۴۵۰ دستگاه کامیون کالای ایرانی وارد کردستان عراق می‌شود که عمدتا شامل وسایل ساختمانی است.