ج 10 فروردین 1403 ساعت 17:34

آنچه در روستای نسمه شهرستان پاوه انجام شده است خارج از تصور است/گزارش تصویری

آنچه در روستای نسمه شهرستان پاوه انجام شده است خارج از تصور است/گزارش تصویری

به گزارش سلام پاوه :به همت دهیار روستای گردشگری نسمه پروفسور علی معصومی فوق تخصص جراحی قلب و عروق و یکی از چهره های شاخص استانی و کشوری در جمع نمازگزارن این روستا حضور پیدا کرد و طی سخنانی در حوزه آموزش عمومی مرتبط به “سلامت قلب ” پرداخت .   تغذیه درست و تحرک […]

به گزارش سلام پاوه :به همت دهیار روستای گردشگری نسمه پروفسور علی معصومی فوق تخصص جراحی قلب و عروق و یکی از چهره های شاخص استانی و کشوری در جمع نمازگزارن این روستا حضور پیدا کرد و طی سخنانی در حوزه آموزش عمومی مرتبط به “سلامت قلب ” پرداخت .

 

تغذیه درست و تحرک کافی مهمترین راه پیشگیری از بیماریهای قلبی است

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : پروفسور علی معصومی فوق تخصص جراحی قلب گفت: تغذیه درست و تحرک کافی به عنوان یک وظیفه تا ۸۰ درصد نه تنها از بیماری های قلبی – عروقی بلکه از بسیاری از سرطانها جلوگیری میکند .

 

پروفسور معصومی

پروفسور معصومی به هنگام حضور در روستای نسمه شهرستان پاوه به خبرنگار سلام پاوه گفت بیماری های قلبی عروقی یک فاجعه است که باید به آن توجه کنیم و اقدامات پیشگیرانه از آن بسیار مؤثر است .

 

این فوق تخصص جراحی قلب افزود: اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از این بیماری بسیار مؤثر است بطوریکه تغذیه درست وتحرک کافی به عنوان یک وظیفه تا ۸۰ درصد نه تنها از بیماری های قلبی – عروقی بلکه ار بسیاری از سرطان ها جلوگیری میکند.

 

پروفسور معصومی افزود :تغذیه درست ، حذف روغن نباتی جامد،کم کردن روغن به خصوص روغن حیوانی ، استفاده مناسب از غذا،مصرف سبزی، سالاد،حبوبات کامل با نان سبوس وغلات به عنوان پایه اصلی تغذیه را مورد تأکید قرارداد .

 

متخصص قلب و عروق افزود: انجام روزانه یعنی حداقل شش روز در هفته ورزش به مدت حداقل ۴۰تا ۴۵ دقیقه که ما میگوئیم ورزش،نرمش،گرمش و سردش بطوری که ۵ دقیقه نرم کردن،۵ دقیقه گرم کردن و سی دقیقه دویدن،دوچرخه سواری و یا شنا به عنوان مورد نیاز قلب و پنج دقیقه هم سرد کردن .

 

پروفسور معصومی افزود: برای جوانان بیست و زیر بیست سال این مقدار باید به میزان یک ساعت و پانزده دقیقه باشد .

 

وی افزود: اگر این موارد را ما انجام بدهیم و از مصرف سیگار و مواد مخدر اجتناب شود میشود گفت تا ۹۰ درصد بیماری های قلبی – عروقی و بسیاری از سرطان ها میشود پیشگیری کرد .

 

آنچه در روستای نسمه انجام شده است خارج از تصور است

 

پروفسور معصومی هدف از حضور خود را در شهرستان پاوه بازدید از روستای سالم و گردشگری نسمه از توابع بخش مرکزی این شهرستان و دیدار با مردم این روستا عنوان کرد .

این فوق تخصص جراحی قلب گفت: اقداماتی که دهیار این روستا انجام داده بسیار جالب و مورد توجه بود و ما وظیفه خودمان دانستیم به عنوان الگو برداری از نزدیک این اقدامات را ببینیم .

 

پروفسور معصومی افزود: آنچه که دیدیم و مشاهده کردیم در این روستا خارج از تصور بود و جا دارد صدا و سیما و رسانه ها این قبیل کارها را نشان بدهند تا مردم بشناسند زیرا شرط موفقیت این کارها شناسایی آنها است .

 

وی افزود: برای اهالی محترم این روستا و به خصوص دهیار توانمند آن آرزوی موفقیت دارم و مطئن هستم که راهی که ایشان شروع کرده راهی بسیار درست و ارزشمند است که در خیلی از نقاط استان باید از آن الگو برداری شود و بند هم در روستای زادگاه خودم حتما از اقدامات این روستا الگو برداری خواهیم کرد .

دهیار روستای نسمه هم هدف از دعوت پروفسور معصومی را استفاده از نظرات و دیدگاههای علمی ایشان و آموزش مردم روستا در زمینه راههای پیشگیری از بیماری های قلب عروقی عنوان کرد .

 

سابق حسینی افزود استقبال مردم از پروفسور معصومی و حضور در کلاس آموزشی ایشان را بسیار گسترده عنوان کرد و گفت مردم روستا از سخنان و توصیه های پروفسور معصومی بسیار رضایت مند بودند .

 

در ادامه دکتر برهان ولدبیگی از فعالین گردشگری نیز در سخنانی کوتاه مواردی را از جمله توجه به فعالیتهای ورزشی محیط زیستی و ورزش دوچرخه سواری و نامگذاری ۱۳ خرداد به عنوان روز جهانی دوچرخه مطرح کرد. سپس نمازگزاران حاضر در مسجد جامع روستای نسمه ضمن خیر مقدم خدمت پروفسور معصومی سوالاتی را مطرح کردند و ایشان نیز در نهایت گشاده رویی پاسخگوی مردم شد.

 

 

در پایان از طرف شورا و دهیار و امام جمعه روستای نسمه تابلو عکس زیبایی از لاله واژگون زرد از گونه های کم یاب و همچنین کتاب جاذبه های گردشگری اورامانات اثر دکتر برهان ولدبیگی را به پاس یادبود به ایشان اهدا کردند.

 

روستای نسمه از توابع بخش مرکزی شهرستان پاوه است که به عنوان روستای سالم وگردشگری شهرستان و استان مطرح است.