ج 10 فروردین 1403 ساعت 01:50

بازسازى و تعویض نیمکت و میز دبستان علامه ضیایى پاوه/عکس

بازسازى و تعویض نیمکت و میز دبستان علامه ضیایى پاوه/عکس

به گزارش سلام پاوه:به همت جمعى از فارغ التحصیلان و دانش آموزان قدیمى قدرشناس کلاس و نیمکت مدرسه علامه محمد زاهد ضیایی در هفته گرامی داشت مقام معلم تعویض و تجهیز شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه:دبستان علامه محمد زاهد ضیایى که بعنوان دومین مدرسه ى مدرن پاوه و مسمى به بنیانگذار و اولین رئیس […]

به گزارش سلام پاوه:به همت جمعى از فارغ التحصیلان و دانش آموزان قدیمى قدرشناس کلاس و نیمکت مدرسه علامه محمد زاهد ضیایی در هفته گرامی داشت مقام معلم تعویض و تجهیز شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:دبستان علامه محمد زاهد ضیایى که بعنوان دومین مدرسه ى مدرن پاوه و مسمى به بنیانگذار و اولین رئیس فرهنگ پاوه و اورامانات مى باشد، با همت جمعى از فارغ التحصیلان قدیمى قدرشناس این مدرسه رنگ و بوى تازه به خود گرفت.

 

نیمکت ها و کمد معلمان و کابینت ابدارخانه ى این مدرسه ى قدیمى که نماد قدمت آموزش و پرورش نوین در منطقه ى اورامانات مى باشد توسط گروه صنعتى زیباسازان پاوه ( با مدیریت اقایان آراس و دانا حاتمى) و با کمک خیرین نیک اندیش و جمعى از دانش آموزان سابق همین مدرسه و با همکارى مدیریت آموزشگاه خانم شهلا یوسفى و آموزگار خوش فکر آن آقاى احسان اسکندرى بازسازى و تعمیر گردیدند.

 

سال گذشته نیز دیوار این مدرسه با المانى از کتابخانه اى وزین اراسته شد که نمادى از تقدس علم در پاوه و اورامانات شد و تصویر و خبر آن در رسانه هاى ملى و محلى به سرعت منتشر گردید و موجب شد تا نام پاوه بار دیگر بعنوان شهرى علم دوست و دانش پرور مطرح گردد.

 

دبستان ضیایى تا به امروز محل تعلیم خواندن و نوشتن بیش از چندین هزار محصل در منطقه ى پاوه و اورامانات بوده و در و دیوار آن منعکس کننده ى گنجینه اى به وسعت نیم قرن از سخنان معلمان دلسوز و فداکاریست که دست تقدیر روزگار ما را از وجود آن بزرگان محروم نموده است. (یادشان گرامى، راهشان پررهرو، نامشان ماندگار)

گفتنی است مدرسه ى محمد زاهد ضیایى در دهه ٣٠ توسط اداره ى اموزش و پرورش وقت پاوه تاسیس گردید که بنا به دستور وزارت فرهنگ وقت، به پاس خدمات ارزنده ى علمى حاج ماموستاى پاوه، این مدرسه ى نوبنیاد به نام ایشان نامگذارى گردید.

علامه ضیایى ( حاجى ماموستاى پاوه ) فرزند ارشد حاج ملا صلاح الدین ( از علماء نامدار پاوه) و نوه ى حاج عوض( از عرفاء و خلفاى مشهور طریقت ) از مفاخر اهل سنت بود که روز سه شنبه ٩ مهرماه ١٢٨۵ در پاوه متولد گردید.

ایشان علاوه بر تاسیس، مدیریت و تدریس در مدرسه ى علوم دینى پاوه که بیش از صدها ماموستاى آئینى از ایران و عراق در آن تلمذ نمودند، در ترویج و توسعه ى آموزش و پرورش نوین در اورامانات نقش بى بدیلى را ایفاء کردند که بى شک فعالیت هاى مدبرانه و مدیرانه ى این عالم دور اندیش در آن زمان یکى از عوامل اصلى بالا بودن آمار سواداموزى در منطقه ى اورامانات است.

این شخصیت پرآوازه ى کورد در روز ۴ اردیبهشت ١٣٧٣ در پاوه دارفانى را وداع و با تشییع شاگردان و دوستدارانش در مزار مرقد حاجى عوض پاوه به خاک سپرده شد. روحش شاد و راهش مستمدام باد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 پاسخ برای “بازسازى و تعویض نیمکت و میز دبستان علامه ضیایى پاوه/عکس

  • علیرضا عزیزی در تاریخ اردیبهشت 21, 1397 گفت:

    به نامه خوای گوره . جه خوای گوره داواو ساقی و سلامه تی تان پی مه کرونه . سه ر برزی دونیا و قیامه تی بیدی .

  • عدنان مرادی در تاریخ اردیبهشت 20, 1397 گفت:

    دەس و پەنجەتانەناڵۆ