پ 09 فروردین 1403 ساعت 18:41

مراسم بزرگداشت روز معلم در پاوه برگزار شد/ گزارش تصویری

مراسم بزرگداشت روز معلم در پاوه برگزار شد/ گزارش تصویری

به گزارش سلام پاوه : با استقبال شورای اداری پاوه مراسم بزرگداشت مقام شامخ معلم با شور و نشاط خاصی در سالن اجتماعات امام خمینی (ره) پاوه برگزار شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در این مراسم امام جمعه پاوه با تشریح نقش و اهیمت جایگاه معلمان گفت: معلم غافلان را بیدار و بیداران را […]

به گزارش سلام پاوه : با استقبال شورای اداری پاوه مراسم بزرگداشت مقام شامخ معلم با شور و نشاط خاصی در سالن اجتماعات امام خمینی (ره) پاوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در این مراسم امام جمعه پاوه با تشریح نقش و اهیمت جایگاه معلمان گفت: معلم غافلان را بیدار و بیداران را هدایت و هدایت شودندگان را به مقصد می رساند.

ماموستا ملا قادرقادری روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از معلمان پاوه گفت: کار معلم تعیلم و تربیت است و این کار انبیاء الهی و سفیران خداوند متعال است.

 

وی افزود: معلم پدر قشر عظیمی از فرزندان هر مملکت و کشوری است و امروز معلمان عزیز ما پدر فرهنگی و معنوی بیش از سیزده میلیون دانش آموز کشورمان هستند و به حقیقت وظیفه و رسالت خطیر و سنگینی به عهده دارند.

 

امام جمعه پاوه افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با توجه به اوضاع جهان ،نقش معلم ایرانی بیش از معلمین و مدرسان سایر نقاط جهان است.

 

ماموستا قادری گفت: اگر در جمهوری اسلامی در کنار تعلیم، تربیت فراموش شود،آینده مجهولی در انتظار ما خواهد بود.

 

وی افزود: امروز چهار گروه هجمه های خود را به خانه های ما،مدارس و ادارات و جامعه ما شروع کرده اند که شامل صهیونیستها،کمونیستها،استعمار فرهنگی و صلیبیون هستند.

 

ماموستا قادری افزود: آنچه امروز ما و شما در رسانه ها شاهد آن هستیم پنجاه تا شصت درصد آن افکار و اندیشه های صهیونیستهاست که به شیوه های مختلف به خانه و دیار ما نفوذ کرده است.

 

امام جمعه پاوه گفت: هرچند کمونیست در روسیه و چین شکست خورده ولی کمونیست محلی به عناوین مختلف مشغول دور کردن فرزندان و جوانان ما از دین و قطع رابطه جوانان ما با خدا و رسول خدا هستند.

 

وی به هجمه های استعمار فرهنگی اشاره کرد و گفت: از تلفن های همراه ما و شما ،ماهواره ها و شبکه های اجتماعی مشغول هجمه به اسلام و جمهوری اسلامی ایران هستند.

 

ماموستا قادری به هجمه های صلیبیون اشاره کرد و گفت: ترامپ رئیس جمهور امریکا به عنوان یکی از پیروان حضرت مسیح(ع) بسیار خوشحال ومسرور است که تحریم وفشارهای اقتصادی بر ۸۰ میلیون ایرانی تحمیل کرده است.

 

امام جمعه پاوه تصریح کرد: ما تحت هجمه این چهارگروه هستیم به اضافه تندروها که مشغول ترویج افکار و عقاید داعشی به خصوص در مناطق اهل سنت و خاصه در مناطق کردنشین هستند.

وی افزود: دو گروه سرباز این میدان هستند تا دانش آموزان را به اعتدال و دوری از تندروی مذهبی و ملیتی دعوت کنند که گروه اول علما در مساجد و معلمان در مدارس هستند.

 

ماموستا قادری تصریح کرد شکر خدا اکثریت معلمان ما اعم از شاغلین وبازنشسته ها دلسوز اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

 

امام جمعه پاوه افزود: امیدوارم در سال ۹۷ مدیران و مسئولان آموزش و پرورش با برنامه مدون و توانمند نسبت به تقویت معاونت پرورشی در راستای تقویت پرورش در کنار آموزش گام بردارند در غیر این صورت تندروی فرزندان مخلص این کشور و دیار را بسوی خود جذب میکند.

 

ماموستا قادری با اشاره به اوضاع جهان اسلام گفت امروز جهان اسلام به مشکلات ومصائب متعددی دچار وگرفتار است و وبای تندروی از افریقا تا شرق آسیا و از اندونزی تا استانبول به همراه جنگ نظامی، اقتصادی و فرهنگی همه را فراگرفته است.

 

وی بزرگترین مهمترین علت وجود این همه جنگ و نا آرامی و وضعیت بد اقتصادی،فرهنگی ،اجتماعی و امنیتی را در کشورهای اسلامی و جهان اسلام فقدان علم و دانش و آگاهی دانست.

 

امام جمعه پاوه افزود: مسئولیت این ناآگاهی و بیسوادی در جهان اسلام به عهده سه گروه است، علما،فرهنگیان ومعلمان و دولتها.

 

ماموستا قادری با اشاره به خروج امریکا از برجام وسخنان شب گذشته ترامپ گفت دشمنی امریکا با ایران سابقه طولانیو حداقل چهل ساله اخیر برای همه ما ایرانیان آشکار است.

 

وی با استناد به ایات الهی قرآن کریم گفت :این کتاب الهی ما را برای مقابله با این اوضاع بخوبی هدایت و راهنمائی کرده است که باید صبر و استقامت و ایستادگی داشته باشیم زیرا با صبر و ایستادگی و توکل به خداوند این مرحله را هم پشت سر خواهیم گذاشت.

فرماندار پاوه هم در این مراسم با گرامیداشت مقام شامخ معلم به موضوع خارج شدن امریکا از برجام اشاره کرد و گفت ما از پیامبر گرامی اسلام(ص) آموخته ایم که اساس روابط انسانی و خارجی مذاکره و گفتگو است.

 

ایده پور افزود: با استناد به همین آموزه های دینی در دولت تدبیر وامید طی این مدت اخیر چیزی جز مذاکره ندیدیم ،مذاکراتی که دربعضی اوقات شاید منشاء مناقشات داخلی هم بود.

وی افزود: ما به دنیا ثابت کردیم که در مذاکرات حرف برای گفتن داریم و ثابت کردیم که آنهایی که اهل مذاکره نیستند بایستی از میدان مذاکره خارج شوند.

 

فرماندار پاوه با اشاره به سابقه طولانی دشمنی امریکا با جمهوری اسلامی گفت از سال ۵۸ تا کنون به منظور فشار بر ملت وکشور ایران ارزش دلار امریکا هزار برابر افزایش داشته است ، اما ایران پایدار و سرافراز است.

 

ایده پور خطاب به ترامپ گفت شما صحبت های آقای روحانی را یک بار هم گوش نکردید ،گفت برو تاریخ هم بخوان ولی روان شناسی هم خوب است.

 

وی گفت: آقای ترامپ، آزموده را آزمودن خطاست چون این ملت چهل سال است آزمایش میشود و بدانید که درست است که دلار و تحریم شما ما را اذیت میکند اما دین ما به استقامت وصبر وپایداری توصیه وسفارش میکند که طی این مدت از این توصیه بخوبی نتیجه گرفته ایم.

 

ایده پور افزود: شما که مدافع و حامی حقوق بشر هستید چگونه از ورود دارو برای مداوا و معالجه بیماران به بهانه تحریم جلوگیری میکند این است انسانیت شما از آن دم میزنید.

فرماندار پاوه اطمینان داشته باشید که ملت ایران کاری خواهد کرد که دنیا بیاموزد که هرگز با زور نمیشود در دنیا حکومت کرد و دنیای زور تاریخ مصرفش تمام شده است.

در این مراسم معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز پیرامون اهمیت توجه به آموزش و پرورش و نفش تعلیم و تربیت در پیشرفت و تعالی هر جامعه و کشور مطالب ارزنده ای بیان کرد.

 

موسوی گفت :اصل کار ما در آموزش و پرورش تربیت انسان است و هدف ما تعالی بخشیدن به معنا و مفاهیم انسانی است تربیت انسانهایی که بزرگترین سرمایه برای هر کشوری به حساب می آیند.

 

وی افزود: امروز بزرگترین رسالت ما معلمان توجه به تعقل دانش آموز وعقل گرایی اوست ما بایستیدانش آموزان را در مسیر عقل گرایی قرار دهیم که دانش آموز عاقل وآگاه تربیت شود.

 

مدیر آموزش وپرورش پاوه هم به تفاوت مراسم گرامیداشت مقام معلم در امسال نسبت به سنوات گذشته اشاره کرد و گفت امسال اعضای شورای اداری و تعدای از سمن های مردم نهاد میزبان برگزاری مراسم تجلیل از معلمان بودند.

مختار برزگرفرد افزود: امسال برای اولین بار معلمان و فرهنگیان ما به عنوان میهمان در مراسم گرامیداشت روز معلم حضور پیدا کردند که این مهم نشان دهنده توجه مردم و مسئولان این شهرستان فرهنگی به اهیمت و جایگاه معلمان است.

 

 مدیر آموزش و پرورش پاوه گفت:از انجایی که تمام افراد جامعه در هرجا و هرجایگاهی که باشند دانش و بینش خود را وام دار شما معلمان عزیز و مربیان میدانند،پاسداشت مقام شامخ تان را گرامی میدارم که براستی تمامی مناصب و مشاغل از کانال و از راه شما به افراد جامعه رسیده است .

 

مختار برزگر فرد افزود :هفته معلم مزین به نام علامه شهید مرتضی مطهری است که فرمودند:من ستایشگر معلمی هستم که اندیشیدن را بیاموزد نه اندیشه ها را آنجاست که هدف استاد مطهری وادار کردن به تفکر تعقل و تامل عمقی نگری است نه سطحی گذری و در جایی دیگر آن شهید اشاره می نمایند دین بدون علم کور است و علم بدون دین لنگ است. یعنی رابطه تنگا تنگ بین علم و دین ،استاد حوزه و دانشگاه و معلمان عزیز و عزیزانی هستند که دلی به دل باختگی قرآن و مغزی به سرسپردگی عرفان و جان وابسته به برهان را داشته و دارند .

 

وی افزود :جامعه امروز ما جامعه ای است که بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند تسری خرد و اخلاق است و بی شک این مهم زمانی محقق می گردد که برای جایگاه تعلیم و تربیت منزلت قائل و جایگاه آن را بشناسیم .

اجرای مجری خوش ذوق آقای ایوب احمدی ، اجرای گروه موسیقی مهد کودک شنیان پاوه ، مجری گری چند دانش آموز با ادبیاتی شیرین ، اجرای گروه دف نوازی و موسیقی ، اجرای میان پرده طنز کاری از انجمن نمایش پاوه ، اجرای دکلمه و شعری زیبا توسط دیانا انصاری و… از جمله برنامه های متنوع این مراسم بودند.

 

شهرستان پاوه با بیش از ۶۱ هزار نفر جمعیت دارای سه منطقه آموزش وپرورش با بیش از ۱۳ هزار دانش آموز است که در شمال غربی استان کرمانشاه قراردارد.

گزارش تصویری از این مراسم