ج 10 فروردین 1403 ساعت 10:35

مشکلات روستاهای مرزی کیمنه و بیدرواز بخش نوسود بررسی شد/عکس

مشکلات روستاهای مرزی کیمنه و بیدرواز بخش نوسود بررسی شد/عکس

به گزارش سلام پاوه:در نشستی با حضور اعضای شورای اداری شهرستان پاوه مسائل ومشکلات روستاهای مرزی کیمنه وبیدرواز از توابع بخش نوسود شهرستان پاوه بررسی شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در این نشست ، بخشدار نوسود مهمترین مشکلات ونیازهای این روستاها را عدم آنتن دهی و پوشش تلفن همراه، بهسازی وآسفالت راه ارتباطی […]

به گزارش سلام پاوه:در نشستی با حضور اعضای شورای اداری شهرستان پاوه مسائل ومشکلات روستاهای مرزی کیمنه وبیدرواز از توابع بخش نوسود شهرستان پاوه بررسی شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در این نشست ، بخشدار نوسود مهمترین مشکلات ونیازهای این روستاها را عدم آنتن دهی و پوشش تلفن همراه، بهسازی وآسفالت راه ارتباطی ،ادامه طرح هادی، راه اندازی ایستگاه شبکه های صدا وسیما، اجرای شبکه فاضلاب در روستای بیدرواس اعلام کرد.

 

سعدی مصطفی زاده همچنین خواستار ایجاد زیرساختهای اصلی توسط ادارات مرتبط در روستای کیمنه برای آغاز بازسازی خانه های مردم در این روستا شد.

 

در ادامه فرماندار پاوه حضور مردم در روستاها ونقطه صفر مرزی را عامل امنیت پایدار برای کشور دانست وگفت فراهم کردن زیرساختها وامکانات لازم برای زندگی مردم در روستاها وظیفه دولت است.

ایده پور افزود :یکی از عوامل مؤثر در ماندگاری مردم در روستاها فراهم کردن زمینه اشتغال وایجاد درآمد برای آنها است.

 

وی افزود :توسعه دامداری با توجه به مراتع بسیار غنی در این روستاها بهترین راهکار برای ایجاد اشتغال است که ما آمادگی داریم تسهیلات بدون بهره را بدون محدویت وسقف دراختیار مردم این روستاها قراردهیم.

 

فرماندار پاوه افزود :برای تسریع در آغاز بازسازی روستای کیمنه شورا ومعتمدین مشکلات اجتماعی زمینهای مورد نظر را مرتفع کنند تا هرچه زودتر ادرات مرتبط کار ایجاد زیر ساختها را آغاز وبازسازی در روستا شروع شود.

 

در این نشست مقررگردید مردم روستاهای کیمنه وبیدرواز نسبت به تشکیل شرکت تعاونی دامداری اقدام واداره تعاون،کار ورفاه اجتماعی نسبت به تشکیل پرونده و معرفی آنها برای دریافت تسهیلات اقدام نمایند.

 

گفتنی است روستاهای کیمنه وبیدرواز در دوران جنگ تحمیلی بطور صددرصد تخریب شدند که بازسازی روستای بیدرواز انجام شده ومردم هم اکنون در این روستا مشغول زندگی هستند اما روستای کیمنه بدلیل مشکلات اجتماعی در اراضی مورد نظر برای بازسازی تاکنون کار بازسازی درآن شروع نشده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 پاسخ برای “مشکلات روستاهای مرزی کیمنه و بیدرواز بخش نوسود بررسی شد/عکس

  • اباذری در تاریخ آذر 12, 1402 گفت:

    درود بر مردم عزیز ودوست داشتنی روستاهای بیرواس و هانی گرمله و کیمنه ؛ درسالهای ۶۱ الی ۶۳ با عزیزان این روستاها که بعلت تهاجم صدامیان از روستاهای خود مهاجرت و در مریوان مستقر بودند آشنا شده بودم و با بعضی از این عزیزان هنوز ارتباط دارم مردمانی با مرام وصادق دوستتان دارم گیلان رشت اباذری

  • خه بات در تاریخ مرداد 21, 1399 گفت:

    اسم روستای ما بیرواس است نه بیدرواز، چون در زمان رضاشاه به علت بیسوادی اهل روستا و متوجه نشدن مامور ثبت احوال از زبان اهالی روستا، اشتباهی به جای بیرواس بیدرواز درج شده است .