ج 10 فروردین 1403 ساعت 16:55

مراسم روز معلم آموزش وپرورش منطقه نوسود در روستای مرزی بیدراوز برگزار شد/عکس

مراسم روز معلم آموزش وپرورش منطقه نوسود در روستای مرزی بیدراوز برگزار شد/عکس

به گزارش سلام پاوه: در اقدامی جالب توجه مراسم روز معلم آموزش و پرورش منطقه نوسود در روستای مرزی بیدرواز از توابع این بخش با شکوه برگزار شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : مراسم بزرگداشت روز معلم در نقطه صفر مرزی در روستای مرزی بیدرواز  بخش نوسود با حضور فرماندار ، امامان جمعه شهرهای نوسود […]

به گزارش سلام پاوه: در اقدامی جالب توجه مراسم روز معلم آموزش و پرورش منطقه نوسود در روستای مرزی بیدرواز از توابع این بخش با شکوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : مراسم بزرگداشت روز معلم در نقطه صفر مرزی در روستای مرزی بیدرواز  بخش نوسود با حضور فرماندار ، امامان جمعه شهرهای نوسود و نودشه ، مدیر دفتر امام جمعه پاوه ، روحانیت معزز ، بخشدار ، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر نودشه ، مسئولین ادارات فرماندهی نیروهای نظامی و انتظامی نوسود و نودشه ،شواری اسلامی بیدرواز، کیمنه و هانی گرمله ، پیشکسوتان تعلیم و تربیت ، معلمین گرانقدر و مردم روستای بیدواز با تعدادی از مدیران شهرستان با شکوه برگزار شد.

در این مراسم متنوع و جالب توجه رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه نوسود در ابتدای مراسم ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم و تقدیر از زحمات آنان این هفته  را بهانه ای مناسب دانست تا در آن از مقام شامخ معلم و لزوم احترام به منزلت این عزیزان در جامعه ، بیشتر مورد توجه قرار گیرد .

منصور وهابی اظهار داشت: معلم مبنای توسعه و تولیدکننده نیروی انسانی است و هیچ ثروتی برای جامعه بالاتر از سرمایه انسانی نمی باشد . لذا سرمایه انسانی که بتواند منشا تحول در جامعه باشد فقط در آموزش و پرورش تربیت و تامین می شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش نوسود در ادامه افزود: حیات جامعه وابسته به آموزش و پرورش است و اگر بدنبال جامعه توسعه یافته هستیم هیچ راهی جز توجه به آموزش و پرورش وجود ندارد چرا که معلمین کلید توسعه جامعه هستند و نقش آنها در اجتماع در زمینه ای گوناگون بی بدیل است .

فرماندار پاوه نیز در این مراسم ضمن تقدیر از اداره آموزش و پرورش و شورای روستای بیدرواز در برگزاری مطلوب مراسم روز معلم و تجلیل و تکریم این قشر فرهیخته بیان داشت : برگزاری مراسمات ملی ، دینی و فرهنگی که با حضور پرشور مردم همراه هستند مبارک و تولید سرمایه اجتماعی است و چه برنامه ای مبارک تر از مراسم روز معلم و تجلیل از مقام شامخ معلمان .

پرویز ایده پور ضمن تبریک به مناسبت این روز مبارک و تقدیر از خدمات صادقانه معلمین ، برگزاری مراسم را در روستای بیدرواز در نقطه صفر مرزی ابتکاری خوب و پسندیده دانست و بیان داشت معلمین در طول تاریخ بشر منشا تغییر و تحول بوده اند و تمامی تغیرات جامعه مدیون معلمین است .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود مکتب خانه های قدیمی در کشور اظهار داشت امروز ما از نظر تعلیم و تربیت چه به سبک قدیمی و سنتی و چه به سبک جدید در دنیا حرفی برای گفتن داریم و این نشانه توجه جامعه به معلمین و آثار آنان به عنوان منشا تغییر و حرکت به سمت سعادت بشری بوده است .

فرماندار پاوه تغییرات جامعه را از ثمرات ارزشمند کار معلمین دانست و افزود خواسته جامعه بشری هر روز حرکت به سمت جلو است و نقش معلمین در این راستا نقش اول است .

ایده پور در ادامه به وجود ماموستا های بزرگ منطقه و نقش بی بدیل آنها در دوران دفاع مقدس ، امورات فرهنگی و مسائل سیاسی روز و امنیت مرز های منطقه و هم چنین مبادلات مرزی و اهمیت اشتغال جوانان به شغل های پایدار و پرهیز از شغل های کاذب از جمله قاچاق اشاره نمودند.

در ادامه تقدیر از پیشکسوت تعلیم و تربیت روستای بیدرواز جناب آقای نصر الدین عباسی، اهداء کارت هدایا به آقای عباسی ، دانش آموزان بیدرواز ، معلم هانه گرمله توسط مسئول دفتر امام جمعه ، اجرای دکلمه و سرود دانش آموزان ، قرائت شعر ، بیان خاطراتی از آقای عباسی توسط شاگردانش ، تقدیر از فرماندار توسط دانش آموزان دبستان شهید خسرو رحمانزاده ، تجلیل از معلمان و مدیران تلاشگر و توانمند و خلاق و سایر دبیرانی که در طی سال تحصیلی به عناوین مختلف رتبه ای برتر استانی را کسب نموده اند از دیگر برنامه های این مراسم بود.