ج 10 فروردین 1403 ساعت 08:21

جشن سپاس از معلمان و فرهنگیان شهرستان پاوه برگزار شد/گزارش تصویری

جشن سپاس از معلمان و فرهنگیان شهرستان پاوه برگزار شد/گزارش تصویری

به گزارش سلام پاوه : به همت انجمن التیام پاوه جشن سپاس به پاس هشت سال حمایت بی دریغ فرهنگیان شهرستان پاوه و گرامی داشت هفته مقام معلم عصر روز یکشنبه در سالن اجتماعات هتل ارم پاوه برگزار شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در این مراسم عضو هیئت مدیره انجمن التیام پاوه ضمن خیرمقدم […]

به گزارش سلام پاوه : به همت انجمن التیام پاوه جشن سپاس به پاس هشت سال حمایت بی دریغ فرهنگیان شهرستان پاوه و گرامی داشت هفته مقام معلم عصر روز یکشنبه در سالن اجتماعات هتل ارم پاوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در این مراسم عضو هیئت مدیره انجمن التیام پاوه ضمن خیرمقدم خدمت میهمانان بخصوص فرهنگیان و خانواده محترم این عزیزان به تشریح این مراسم پرداخت .

 

محمد عرفان صالحی با اشاره به سابقه شکل گیری انجمن التیام گفت :بعنوان عضوی از هیئت مدیره انجمن که مدت هفت سال درخدمت این انجمن بوده ام باید بگویم که هسته اصلی شکل گیری این انجمن بر دوش معلمان دلسوز این شهرستان بوده است.

 

وی افزود : همکاری و همراهی معلمان و فرهنگیان این دیار باعث شده است که این انجمن به بزرگترین و فعال ترین انجمن درسطح استان کرمانشاه تبدیل شود که بسی جای افتخار دارد.

 

صالحی ادامه داد و گفت : در طول فعالیت انجمن التیام فرصتی مهیا نشده بود که آنچنان که شایسته است از معلمان و فرهنگیان این شهر که در کمک به این انجمن از هیچ نوع تلاشی دریغ نکرده اند تقدیر به عمل بیاوریم. برهمین اساس امسال تصمیم بر آن شد که برای قدردانی از معلمان عزیز یک جنگ شادی برگزار کنیم که بهترین فرصت اجرا را در هفته معلم دیدیم.

 

وی ضمن تقدیرحضور فرهنگیان و آرزوی داشتن لحظاتى شاد برای آنها گفت :در تاریخچه ى نه چندان کوتاه آموزش و پرورش پاوه تعریفى که از معلم در ذهن فرهنگیان و همچنین مردم از معلم شکل گرفته کاملاً متفاوت از تعریف معلم در سایر نقاط بوده است.


عضو هیئت مدیره انجمن التیام پاوه افزود : همانگونه که همه مى دانیم آموزش و پرورش پاوه با نام حاجى ماموستای پاوه (علامه محمد زاهد ضیایی) شناخته شده است و تقریباً همگى ایشان را کسی مى دانیم که آموزش و پرورش را به این منطقه آورده ، هر چند که قبل از ایشان هم مدارس مدرن در حد کوچک و گاهى به صورت فصبی وجود داشته اند. اما همه ى ما ایشان را مبدع مدارس مدرن و آموزش و پرورش در پاوه مى دانیم؛ مهمترین ویژگى حاجى ماموسای پاوه، وجه اجتماعى شخصیت این بزرگوار است، ایشان علاوه بر اینکه در تدریس کوشا و توانا بودند، در مسایل اجتماعى و سیاسی دوران خویش هم بشدت فعال و اثر گذار بودند، همین شخصیت اجتماعى و اثرگذار حاجى ماموسا موجب شده تا دیدگاه مردم شهرستان پاوه در مورد معلم به گونه اى باشد که از معلم انتظارات ویژه ای داشته باشند و معلمین هم با پیروى از الگوى اولیه خویش (حاجى ماموسا) همواره در زمینه ى اجتماعى مسئولیت پذیر بوده و مشارکت داشته اند. و در این مکتب اقراد بزرگوار زیادى همچون کاک رضا خالدی پرورش یافته اند.

 

محمد عرفان صالحی با نگاهى به رخدادهاى اجتماعى – سیاسی این شهرستان قبل و بعد از انقلاب تاکنون متوجه حضور فعال معلمین و فرهنگیان در تمام این اتفاقات هستیم، و معمولا هفتاد درصد مشارکت کنندگان در تمام مسایل اجتماعى و سیاسی و فرهنگى ، معلمین محترم هستند. لذا انجمن التیام امیدوار است همین رویه ى نیکو در فرهنگیان شهرستان ادامه یابد و بلکه بیشتر هم بشود. در همین راستا انجمن التیام هم چشم به راه کمک و حمایت بیشتر شما عزیزان است.

 

وی ادامه داد و گفت : اگر در طول سه سال گذشته التیام از معلمین عزیز تقاضای افزایش کمک نکرده است ، فقط و فقط به دلیل افزایش تعداد انجمنهای خیریه بوده ما نخواسته ایم که معلمین و فرهنگیان عزیز در منگنه قرار بگیرند، وگرنه انجمن التیام با توجه به دوبرابر شدن تعداد بیمارانش در این سه سال، قطعاً بیشتر از قبل نیازمند کمک مى باشد. اگر هرکدام از فرهنگیان عزیز قصد افزایش میزان کمکش را دارد مى تواند به انجمن اطلاع دهد.

 

در ادامه یکی از معلمان شهرستان پاوه با تبریک هفته معلم به معلمان و زحمت کشان عرصه تعلیم و تربیت و قدر دانی و تشکر از انجمن التیام که با این حرکت قدرشناس زحمات معلمان بوده انداین حرکت را قابل تقدیر و ارزشمند دانست .

 

پرشنگ احمدی با گریزی به تاریخچه تشکیل انجمن التیام پاوه گفت : در روزی که انجمن التیام تشکیل شد اولین جلسه آن در مدرسه خدیجه با حضور اکثر فرهنگیان و خیرین برگزارشد. و تحولی بزرگ درشهر پاوه بوجود آمد.

 

وی با تمجید از روحیه خیر خواهانه مردم شهرستان پاوه گفت : هر چند در این شهرخیرین و مردم خیرخواه زیادی هستند اما با تشکیل این انجمن باعث شد که امرکمک به نیازمندان و بیماران سخت درمان پاوه ساماندهی و نظم خاصی داشته باشد.

 

احمدی ادامه داد و گفت :در واژه التیام وجه مشترک معلمی و انجمن التیام را میتوان معنی و پیدا کرد. که آن هم معلم تلاش خود در صدصد برطرف کردن آلام و مشکلات  دانش آموزان در عرصه تعلیم وتربیت دارند. و انجمن التیام هم باتلاش خود التیام بخش به خانواده های است که فردی ازاعضای خانواده با بیماری های سخت دست و پنجه نرم می‌کند. پس هر دو مسئولیت درمان مشکلات روحی و جسمی افراد جامعه را دارند.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش از معلمان و فرهنگیان شهرستان خواست که همانگونه ماهیانه مبلغی را از گذشته تا به امروز به این انجمن اهدا کرده ایم می طلبد با گذر زمان و ثابت بودن مبلغ اهدائی این مبلغ را در سال جدید افزایش دهیم و کمک بخش به انجمن التیام باشیم.

 

اجرای موسیقی توسط هنرمندان کریم رحیمی و شعیب خالدی زاد ، اجرای گروه دف نوازی ، اجرای میان پرده کمدی با هنرنمایی آوات ازنب ، ستار سهرابی ،شاهین زبانگهر ، قیام و برپا و تشویق معلمان توسط حاضران ، اجرای گروه دف نوازی و مولودی خوانی با صدای فرشید صحرایی ، تک نوازی دیوان و کمانچه توسط هنرمندان دانشمهر و موسی زاده ، برپایی قرعه کشی و بیان خاطراتی توسط آقای رضا خالدی از فرهنگیان باسابقه شهرستان پاوه و… از جمله برنامه های این جشن سپاسگزاری از مقام معلم و فرهنگیان بود.

 

 

از نکات قابل توجه در این مراسم عدم استقبال مناسب و بسیار کم معلمان و فرهنگیان پاوه بود که در جای خود قابل تامل بود.

 

گفتنی است پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه گزاشات تصویری از این مراسم را به صورت ویدئو در کانال تلگرامی خود به آدرس https://t.me/salampaveh  منتشر خواهد کرد. و شما کاربران می توانید در آنجا این ویدیو ها را مشاهده کنید.

جشن سپاس انجمن التیام